DAJ CYNK

Mastercard i Citi Handlowy chcą wspólnie ratować naszą planetę

Marian Szutiak

Wydarzenia

Mastercard i Citi Handlowy chcą wspólnie ratować naszą planetę

Mastercard i bank Citi Handlowy udostępniają pierwsze w Polsce narzędzie do wspierania inicjatywy Priceless Planet Coalition. Jej celem jest walka ze zmianami klimatycznymi na świecie, czemu ma służyć posadzenie 100 milionów drzew.

Działania w ramach inicjatywy Priceless Planet Coalition podejmowane są wspólnie z ekspertami w dziedzinie nauk o klimacie i odbudowy lasów z organizacji ekologicznych Conservation International oraz Instytutu Zasobów Światowych. Ich celem jest zwiększenie skali wysiłków w odbudowę lasów i aktywności na rzecz planety. Dzięki współpracy z Citi Handlowym, partnerem Priceless Planet Coalition, została właśnie uruchomiona strona internetowa Mastercard Donate, która w szybki i prosty sposób pozwoli Polkom i Polakom wesprzeć projekt, a tym samym dołożyć cegiełkę do działań na rzecz odbudowy lasów i zwiększania powierzchni „zielonych płuc” naszej planety.

Znaczenie odpowiednio dużego zalesienia Ziemi jest nie do przecenienia. Drzewa działają jak filtr powietrza, który pochłania dwutlenek węgla i produkuje tlen. Przy rosnącej populacji ludzi na świecie i stale zmniejszającej się powierzchni terenów zielonych w wyniku zaplanowanej wycinki lasów czy potężnych pożarów w wielu miejscach na świecie, konieczne jest wspieranie ekosystemu poprzez nowe nasadzenia. Działania, jakie podejmuje w tym kierunku Mastercard i jego partnerzy, a także każda osoba wspierająca projekt, mają istotny wpływ na przyszłość planety.

Mastercard Donate umożliwia łatwe i bezpieczne wpłacanie datków, z których finansowane są działania Priceless Planet Coalition. Szacuje się, że koszt zasadzenia jednego drzewa to około 10 zł. Za pośrednictwem strony internetowej donate.mastercard.com każdy osoba, niezależnie od tego, którego banku jest klientem, może wesprzeć organizację i posadzić drzewo. Citi Handlowy jest pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił możliwość przekazywania pieniędzy na akcje dobroczynne w ramach Priceless Planet Coalition. Wystarczy wejść na stronę banku i stamtąd przejść do zakupu darowizny.

 Naszą misją jest dostarczanie rozwiązań i technologii, które ułatwiają konsumentom procesowanie  płatności, także w obszarze e-dobroczynności. Zależy nam, żeby każdy miał możliwość wspierania działań charytatywnych, społecznych i ekologicznych w dowolnym momencie i miejscu na świecie. W ramach Priceless Planet Coalition nie tylko przykładamy się do odbudowania światowych zasobów leśnych, ale także uświadamiamy konsumentów, że ich codzienne działania i wybory mają znaczenie. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że bank Citi Handlowy zaangażował się w projekt i wspólnie mogliśmy udostępnić konsumentom stronę Mastercard Donate. To pierwsze w Polsce  narzędzie, które umożliwia finansowanie inicjatyw PPC, a ta współpraca to kolejny dowód na szczere zainteresowanie naszych partnerów działaniami związanymi z ochroną środowiska i promowaniem zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że firmy tak chętnie włączają się w nasze inicjatywy, jednocześnie promując je wśród swoich klientów.

– powiedział Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju produktów i nowych platform płatniczych w regionie Europy Centralnej, Mastercard Europe

Współpraca z Mastercard to nasza odpowiedź na potrzeby klientów - dziś oczekują oni od banków nie tylko rozwiązań finansowych, ale też wspierania ważnych dla nich wartości. Ochrona środowiska to dla wielu nie kwestia mody, lecz odpowiedzialności za przyszłe pokolenia. W Citi Handlowym realizujemy strategię ESG, której ważną częścią jest wspieranie klientów w zielonej transformacji ich biznesów. Widget, który udostępniamy we współpracy z naszym partnerem, pozwoli im bezpośrednio przyczyniać się do polepszania stanu naszej planety.

– dodałą Joanna Tomicka-Zawora, szefowa Pionu Niezabezpieczonych Produktów Kredytowych w Banku Handlowym w Warszawie S.A.

Zobacz: Google pokazuje, jak zmieniła się Ziemia przez ostatnie 40 lat

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock, Mastercard

Źródło tekstu: Mastercard