YouTube robi wszystko, aby skłonić użytkowników platformy do wykupienia płatnego pakietu Premium. Najnowszy pomysł to jeszcze więcej reklam.
Raczej mało który użytkownik YouTube'a jest w ostatnim czasie zadowolony z poczynań platformy. Google nie tylko walczy z blokerami reklam, ale jednocześnie wciska coraz więcej płatnych materiałów. Te wkrótce mogą się pojawić nawet, jak zatrzymasz film.
Ciekawymi informacjami podzielił się Philipp Schindler z Google. W trakcie ostatniej telekonferencji zdradził on, że YouTube w pierwszym kwartale 2024 roku przeprowadził mały eksperyment. Polegał on na wyświetlaniu na telewizorach reklam w momencie, w którym użytkownik zatrzymał oglądany film.
Efekty były podobno bardzo dobre, przynajmniej z perspektywy samego YouTube'a. Takie materiały podobno osiągały bardzo dobre rezultaty, co przekładało się na wyższe ceny i tym samym lepsze zarobki dla Google'a.
Jeśli wyniki eksperymentu rzeczywiście były tak dobre, to prawdopodobnie już rozważane jest wprowadzenie tego typu reklam na stałe. Także nie zdziwcie się, jeśli w najbliższym czasie nawet na zatrzymanym filmie zobaczycie płatne materiały promocyjne. Na razie zapewne głównie na telewizorach ze Smart TV, ale nie można wykluczyć, że z czasem pojawią się także na urządzeniach mobilnych oraz komputerach.
Zobacz: YouTube z nową funkcją. Kliknij dwa razy i zobacz
Zobacz: YouTube Music przejmie obowiązki innej aplikacji. Skorzystasz?
Źródło zdjęć: Hamara / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Android Authority