DAJ CYNK

T-Mobile wyedukuje Polaków. Mają być „Pewni w sieci”

Marian Szutiak

Wydarzenia

T-Mobile wyedukuje Polaków. Mają być „Pewni w sieci”

T-Mobile Polska po raz drugi uruchomi edukacyjny projekt Pewni w sieci. Honorowy patronat nad tym przedsięwzięciem objęły Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK.

Edukacja jest potrzebna

Z badania Głównego Urzędu Statystycznego „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2022 r.” wynika, że minionym roku 93,3% gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu, a 85,7% osób w wieku 16–74 lata regularnie korzystało z Internetu. Jednocześnie jednak z roku na rok rośnie liczba cyberzagrożeń. Jak podaje CERT Polska, w 2022 roku liczba zgłoszeń incydentów bezpieczeństwa wzrosła o 178% w porównaniu do roku 2021. Przytoczone dane jednoznacznie wskazują, że edukacja w sferze odpowiedzialnego poruszania się po przestrzeni cyfrowej jest niezwykle ważna i wciąż bardzo potrzebna. Powinna być ona przy tym prowadzona przez doświadczone, dysponujące ekspercką wiedzą firmy i instytucje.

T-Mobile Polska szczyci się tym, że od ponad 25 lat tworzy rozwiązania infrastrukturalne przyczyniające się do budowy rynku cyfrowego oraz produkty przybliżające świat innowacji Polakom. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna społecznie, dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też w ubiegłym roku magentowy operator rozpoczął ogólnopolską kampanię „Pewni w sieci”, w ramach której powstał cyberkurs składający się z 6 odcinków wideo. Eksperci opowiadali w nich o takich zagadnieniach, jak bezpieczne hasła, bezpieczne zakupy online, dezinformacja i fake newsy, ochrona danych i prywatności w sieci, spoofing oraz phishing.

Zobacz: T-Mobile z promocją na smartfony Galaxy. Można zaoszczędzić 750 zł
Zobacz: T-Mobile sypie bonusami w aplikacji. Aż 9 promocji

Różne oblicza cyberbezpieczeństwa

W tym roku, w ramach drugiej edycji projektu, omawiane będą tematy jeszcze bliższe użytkownikom. Tym razem poruszone zostaną takie zagadnienia, jak bezpieczna e-administracja, sharenting, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, pornografia i socjotechniki. Ekspertami, z którymi będzie rozmawiał prowadzący tę serię Karol Wójcicki, będą między innymi Janusz Cieszyński (minister cyfryzacji) czy Anna Borkowska (ekspert ds. edukacji cyfrowej w NASK).

T-Mobile Pewni w sieci baner

Rozwój technologii wymaga odpowiedzialnych działań, dlatego naszym obowiązkiem jest zadbanie o odpowiednią edukację użytkowników sieci, by każdy niezależnie od wieku czy kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się pewni i bezpiecznie. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna. W tym roku  kontynuujemy nasz ogólnopolski projekt edukacyjny „Pewni w sieci” i w październiku ruszymy z kolejną jego edycją. Tym bardziej cieszy nas fakt, że takie instytucje, jak Ministerstwo Cyfryzacji i NASK objęły swoim patronatem nasze działania, bo to pokazuje, że temat bezpieczeństwa technologicznego jest naprawdę kluczowym zagadnieniem we współczesnym świecie.

– powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska

Wszelkie działania edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa Polaków w sieci są cenne, gdyż korzystanie z Internetu stało się dla nas powszechnym zjawiskiem. Jako Ministerstwo Cyfryzacji wspieramy obywateli tworząc dla nich coraz szerszy dostęp do usług e-administracji, ale dbamy również o to, żeby Polacy korzystali z tych rozwiązań w sposób pewny i bezpieczny. Obecnie wspólnie z NASK prowadzimy kampanię dotyczącą bezpieczeństwa w sieci, a już za miesiąc w ramach kampanii edukacyjnej T-Mobile „Pewni w sieci”, którą objąłem patronatem honorowym, opowiem o zastosowaniu, zaletach korzystania oraz bezpieczeństwie aplikacji mObywatel.

– dodał Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji

Dla NASK działania informacyjne, edukacyjne są niezwykle ważne. Cieszymy się, że możemy się nimi dzielić z innymi we współpracy z wieloma organizacjami, instytucjami, partnerami. Kampania „Pewni w sieci” wpisuje się w naszą codzienną, bieżącą działalność i mam nadzieję, że przyczyni się do jeszcze większego bezpieczeństwa w Internecie.

– powiedział Wojciech Pawlak, dyrektor NASK

Druga edycja kampanii „Pewni w sieci” wystartuje w październiku 2023 roku roku. Wszystkie materiały edukacyjne będą dostępne na stronie www.pewniwsieci.pl.

Zobacz: Politechnika Śląska ma własne 5G. To wynik współpracy z Orange
Zobacz: Getac stawia na Li-Fi w swoich wytrzymałych urządzeniach

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis.pl, T-Mobile

Źródło tekstu: T-Mobile