VeloBank udostępnił nową funkcjonalność dla swoich klientów, która pomoże w przypadkach, gdy użytkownik zapomni hasła. Będą oni mogli odblokować konto za pomocą aplikacji mObywatel 2.0.
VeloBank dodał przekazywanie danych znajdujących się w aplikacji mObywatel 2.0 do sposobów odzyskiwania przez klientów dostępu do ich bankowości internetowej. To wygodna i bezpieczna opcja, która jest alternatywą dla pytań weryfikacyjnych, zadawanych przez bank w momencie gdy np. nie możemy przypomnieć sobie loginu.
W celu odblokowania dostępu klient na stronie logowania do bankowości internetowej wybiera interesującą go opcję, a następnie przekazuje swoje dane za pośrednictwem mObywatela 2.0. Po zalogowaniu się do rządowej aplikacji klient wybiera z dolnego menu ikonę „Kod QR” i klika „Zeskanuj Kod QR”. Następnie, po zeskanowaniu lub przepisaniu go w urządzeniu mobilnym, jego dane są przekazane do VeloBanku, który w ten sposób potwierdza ich zgodność i udostępnia dane potrzebne do odzyskania dostępu do konta. Dla zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, proces wymaga jeszcze wpisania przez klienta kodu SMS.
– W VeloBanku zaprzęgamy do pracy najnowsze technologie, aby maksymalnie upraszczać życie naszym klientom. Kto z nas nie miał problemu z przypomnieniem sobie loginu do bankowości internetowej, komu z nas nie zablokował się dostęp do kanałów zdalnych banku, kto z nas nie miał problemów z jego odblokowaniem na infolinii czy przez formularz na stronie? Zapraszam do VeloBanku. U nas w przypadku takich perturbacji wystarczy wyciągnąć z kieszeni smartfon, uruchomić aplikację mObywatel i przekazać swoje dane do banku w celu odzyskania dostępu do swojego VeloKonta. Wszystko z dbałością o najwyższe standardy bezpieczeństwa. To kolejne ułatwienie dla klientów VeloBanku z wykorzystaniem aplikacji mObywatel, po procesie założenia VeloKonta i opcji potwierdzania swojej tożsamości w placówkach
– mówi Przemysław Koch, Członek Zarządu VeloBanku odpowiedzialny za Pion Operacji i IT.
Przekazanie danych przy wykorzystaniu aplikacji mObywatel 2.0 umożliwia w przypadku bankowości internetowej: przypomnienie loginu, zresetowanie hasła i przywrócenie zablokowanego dostępu. Z pomocą kodu QR w rządowej aplikacji klienci mogą również przypomnieć login oraz hasło podczas aktywacji aplikacji mobilnej banku.
Zobacz: Bank Pocztowy pręży muskuły. Chwalą się znakomitymi wynikami
Zobacz: Polacy masowo wchodzą na takie strony. Igrają z losem
Źródło zdjęć: OleksSH / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Materiały prasowe