Po miesiącach zapowiedzi PKO Bank Polski wprowadza usługę płatności odroczonych „PKO Płacę później”. Korzystając z niej, klienci będą mogli dokonać zakupów ze spłatą po 30 dniach. Pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO.
Zakupy w formule „kup teraz, zapłać później" zdobywają coraz większą popularność na rynku i wprowadzenie tego typu usługi zapowiadał już kilka miesięcy temu największy bank w Polsce – PKO BP. Teraz przyszedł czas na realizację tych obietnic i usługa „PKO Płacę później” jest stopniowo udostępniana klientom.
Zobacz: PKO BP odpala petardę. Dosłownie zrobisz zakupy bez płacenia
Osoba korzystająca z „PKO Płacę później” będzie mogła zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je po 30 dniach, a pieniądze automatycznie zostaną pobrane z rachunku w PKO Banku Polskim.
Rozwiązanie będzie dostępne we wszystkich sklepach w Polsce i na świecie akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.
Jak przekonuje PKO, korzystanie z nowości jest proste i przyjazne dla klientów. W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane będą automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację.
Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to obecnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta (jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni).
Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO, wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu – to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi.
Na koniec klient potwierdzi aktywację narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale.
Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym, należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie, należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.
Klient będzie miał 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana, usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki.
Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.
Jak zapowiada bank, usługa „PKO Płacę później” będzie rozwijana, w kolejnym etapie udostępniona zostanie możliwość rozkładania transakcji na płatne raty. Klient będzie podejmował taką decyzję świadomie, o wszelkich kosztach zostanie jasno poinformowany. Oprocentowanie ma być rynkowo konkurencyjne w porównaniu z innymi tego typu usługami.
Dodatkowe informacje na stronie PKO: https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/pko-place-pozniej.
Zobacz: PKO BP ma nowe wzory kart. Jedna grupa będzie zachwycona
Zobacz: PKO BP z nową usługą. Skorzystasz w iPKO
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: PKO BP