Koniec 2022 roku to pewnego rodzaju przełom w polskiej bankowości. Po raz pierwszy z mobilnej wersji korzysta więcej Polaków niż z internetowej.
Wydawałoby się, że bankowość mobilna jest z nami od tak dawna, że dzisiaj korzystają z niej już wszyscy. Okazuje się, że dopiero pod koniec 2022 roku korzystanie z bankowości na telefonie lub tablecie stało się popularniejsze od tego na komputerze — informuje Bankier.pl
Pod koniec 2022 roku po raz pierwszy w historii z bankowości mobilnej korzystało w Polsce więcej osób niż z bankowości internetowej. Jednak należy się tutaj pewnie wytłumaczenie. Za bankowość mobilną uważane jest zarówno korzystanie z oficjalnych aplikacji mobilnych, jak i webowej wersji, ale po prostu na telefonie komórkowym. Natomiast bankowość internetowa to ta uruchomiona w przeglądarce na komputerze.
Przy takich wytycznych pod koniec zeszłego roku z bankowości mobilnej korzystało w Polsce 22,9 mln klientów banków. Dla porównania bankowość internetowa może pochwalić się wynikiem o 1 mln gorszym, czyli 21,9 mln. To pierwsza taka sytuacja i pewnego rodzaju przełom.
Jeśli chodzi o poszczególne banki, to najwięcej klientów mobilnych na PKO BP. Jest już aż 5,3 mln. Drugie miejsce zajmuje mBank (3,1 mln), a trzecie ING Bank Śląski (2,8 mln). Dalsze lokaty to kolejno Pekao (2,7 mln), Santander Bank Polska (2,6 mln), Bank Millenium (2,2 mln), BNP Paribas (1,2 mln) oraz Alior Bank (1 mln).
Co ciekawe, spośród 22,9 mln użytkowników bankowości mobilnej aż 14,2 mln deklaruje, że tylko w ten sposób korzystają z oferty swojego banku. Telefon jest dla nich w pełni wystarczającym narzędziem do płacenia rachunków czy spłaty kredytów. Można się spodziewać, że w przyszłości takich osób będzie tylko przybywać.
Zobacz: Mastercard się zbroi. Zapewni klientom bezpieczeństwo
Zobacz: Bank Millennium ma nową metodę płatności. Prościej nie można
Źródło zdjęć: Milosz Kubiak / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Bankier.pl