DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 3 z 23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

 #387814  autor: Merafil
 15 lut 2010, 21:13
Nie wiem dlaczego ale mam dziwne wrażenie, że wszystkie problemy z zalogowaniem się do nadajników Plusa to wynik pewnego odpływu środków finansowych spowodowany funkcjonowaniem promocji "stan darmowy" również w roamingu krajowym.

Obrazek

 #387834  autor: KamaZ
 15 lut 2010, 22:01
W mojej miejscowości również problemy występują. Ustawiłem ręcznie na Plusa i cały czas jest "Brak dostępu do sieci" na automacie po chwili przeskakuje na zasięg Play. Telefon na pewno nie jest popsuty. No chyba, że to epidemia jakiegoś wirusa, który opanował nasze telefony :P

 #387839  autor: qper
 15 lut 2010, 22:11
U mnie też tak jest, po 3 próbach Plus wpuszcza. Przy sieci automatycznej po zniknięciu Play nie mam zasięgu bo Plus nie wpuszcza

 #387857  autor: pbex
 15 lut 2010, 22:40
U mnie w Krakowie potwierdzam to co napisał Krzysiekn - jest tak samo: na 3 telefonach i 3 kartach PF są problemy od jakichś 2-3 tygodni. Jeden telefon to Nokia E71 (2G+3G) dwa pozostałe to siemensy S55 i S65 (tylko 2G).
Zwykle mam dobry zasięg 3G/2G Playa ale jak play robił jakieś resety swoich BTSów w okolicy to telefon nie chciał się zalogować do Plusa mimo bardzo dobrego zasięgu Plusa. Poza tym sprawa bardzo przykra w knajpach na mieście gdzie zasięgu Playa nie ma i telefon logował się do Plusa ponad godzinę (w końcu się udało) a dawniej w tym samym miejscu nie było żadnych problemów.

Dodam że nie ma to związku z Play online w telefonie bo jest aktywowany tylko na jednym z nich i nie ma na żadnym włączonej blokady transmisji danych poza Play.

Sprawdziłem jeszcze przed chwilą jak to wygląda: przy ręcznym wyborze sieci Plus telefon zalogował się do Plusa ale z ograniczonymi usługami. Niemniej jednak próba dodzwonienia się na ten numer zakończyła się sukcesem i znikły ograniczenia.

 #387864  autor: margeo
 15 lut 2010, 23:03
Właśnie zrobiłem mały test i wyszło, że "popsuł mi się telefon" (wg P4Y).
Mialem wybór sieci automatyczny, więc przestawiłem na ręczny w GSM. Oczywiście tel pokazał, że dostępne są Era, Orange, Plus i Play... Skoro Plus jest dostępny - wybrałem Plusa... szuka, szuka i... BRAK ZASIĘGU! Ponawiam... Szuka... BRAK ZASIĘGU! (...) 4x - wybrano PLUS... To jest, czy nie jest? Wychodzi na to, że faktycznie powinniśmy się udać wszyscy do punktów Play z reklamacją naszych telefonów, gdyż komórki sprzedawane u operatora mają fabryczną wadę - trudności z korzystaniem z roamingu krajowego :P

Oczywiście to wszystko z pewną dozą ironii, ale jak widzisz P4Y - jeśli w Warszawie, Krakowie, czy Poznaniu też są problemy z wyborem Plusa (gdzie na pewno są obaj operatorzy), to już raczej nie jest to kwestia wadliwego telefonu - tym bardziej, że mój 6220c , w którym obecnie mam kartę sim, nie został zakupiony w Play, a na wolnym rynku...

**********************
POZDRAWIAM!


W użyciu: T-mobile, Play Fresh, OFnK, Virgin Mobile, Aero2

 #387868  autor: MSQ
 15 lut 2010, 23:18
Łódź, iPhone z aktywowaną blokadą transferu w Plusie - wszystko działa ok. Sieć da się bez problemów zmienić.

A szczerze? Jakoś mnie to nie dziwi - będą raczej sukcesywnie dążyć do wyłączania możliwości logowania się na Plusa, tam gdzie mają już swoje nadajniki.

 #387870  autor: prezeswk
 15 lut 2010, 23:23
A w Poznaniu coś takiego ma miejsce od wakacji, ale nie było aż tak źle jak jest teraz.
Ostatnio w mieście wymuszam sobie ręczny 3G Playa i chodzi bardzo ładnie, nawet internet. Jednak ostatnio byłem w miejscowości, w której nie ma zasięgu Playa. Przełączanie na roaming Plusa 2G trwało ponad 20 minut!
Podobne obserwacje mam z roamingu, jak już mnie złapie jakaś sieć (np. Turkcell w Turcji), to ręcznie przelogowanie na innego tureckiego operatora przez jakiś czas (do kilkudziesięciu minut) kończy się komunikatem "brak dostępu", potem udaje się zalogowac, ale znów są problemy z powrotem do sieci wybranej jako pierwsza. Problem ten dotyczył kart Orange, Plusa i Playa.
Wg mnie to celowe działanie Playa mające spowodwać, żeby jak najwięcej ruchu szło po Playu, a nie po Plusie, pozostaje jedynie odkryć mechanizm techniczny takiego działania - wywalają Plusa z listy sieci preferowanych w roamingu, czy jeszcze jakoś inaczej? A może mogą nie autoryzować simki, jeśli prośba o autoryzację przychodzi z roamingu - stąd brak dostępu? To juz pytanie do osób bardziej zaawansowanych w konfiguracji sieci gsm/3G.

 #387873  autor: Jedrker
 15 lut 2010, 23:38
ja przez to całe zamieszanie z problemem do zalogowania się na nadajniki plusa, jestem odcięty 5 dni w tygodniu,dziennie ponad 8 godzin od telefonu, w pracy gdzie znajomi z plusa maja ful zasięg, ja mam ograniczone usługi .... dlaczego ? bo jestem w play ....
Miałem od 2 lat problemy z zaięgiem większe bądź mniejsze, to zrywanie połączeń ...
Na szczęście umowa w maju dobiega końca, i koniec tej męczarni ... ostatnio złożyłem wypowiedzenie umowy...
never again play !

 #387874  autor: DS
 15 lut 2010, 23:38
Jak dla mnie, ta firma straciła już całkiem twarz jak i szacunek. Uratowaloby ja chyba tylko danie mozliwosci klientom, by mogli bez konsekwencji wypowiedziec umowe, a sadze ze wielu by sie takich znalazlo, co sie nadzialo... ale wtedy by firma padla, o czym doskonale wiedza. Plus przy zmianie regulaminu taka mozliwosc dal i jakos sie trzyma nadal na rynku, ale rozumiem, ze to jak porownywac rozne galaktyki.

Póki co wygląda to tak:

1) sztywno Plus, gdzie nie ma tej cholery w postaci Playa, jak Play się pojawia, z Plusa wywala.

2) automatycznie Play, wiadomo... tu jest, tam go nie ma, tu się zaloguje do Plusa, tam się nie zaloguje...

ŻENUA

Moja codzienność z Play:
- brak dost. do sieci
- problem z siecią
- obecnie niedostępne
- wybrać sieć?

A czym mnie dziś zaskoczy?

 #387877  autor: KamaZ
 15 lut 2010, 23:52
Play zagłusza Plusa jak kiedyś komuniści Wolną Europę :wink:

 #387879  autor: Jedrker
 16 lut 2010, 00:00
DS,
dlatego cieszę się że został mi ostatnie 3 miesiące kontraktu ;))
O dziwo moja rezygnacja pisemna z umowy zniknęła w zgłoszeniach na play24 :-D

 #387882  autor: user_delete19
 16 lut 2010, 00:24
MSQ pisze:A szczerze? Jakoś mnie to nie dziwi - będą raczej sukcesywnie dążyć do wyłączania możliwości logowania się na Plusa, tam gdzie mają już swoje nadajniki.
Twoja teoria jest o tyle wadliwa, że akurat w mojej okolicy play nie ma nadajnika (co najwyżej testowy/w planie do uruchomienia).
Akurat nie miałbym nic przeciwko używaniu własnego zasięgu, ale teraz to cokolwiek można chole^wkurzyć się :evil:

 #387905  autor: DS
 16 lut 2010, 09:12
Jedrker pisze:DS,
dlatego cieszę się że został mi ostatnie 3 miesiące kontraktu
Niestety, nie każdy może mieć takie powody do radości... mimo wszystko czekam na odpowiedź P4Y... tylko prosże nie pisz już o masowej awarii telefonów...

Moja codzienność z Play:
- brak dost. do sieci
- problem z siecią
- obecnie niedostępne
- wybrać sieć?

A czym mnie dziś zaskoczy?

 #387906  autor: metpablo
 16 lut 2010, 09:18
Potwierdzam występowanie problemu. W trybie auto telefon po wyjściu z zasięgu P4 nie przelogowuje się sprawnie do Plusa (Józefów [05-420], Warszawa [pl. Defilad]). W trybię ręcznego wyboru sieci po wybraniu Plusa najpierw długie oczekiwanie i brak dostępu do sieci, potem jeszcze 2 razy brak dostępu (ale po króciutkim czekaniu) i w końcu za czwartym razem słuchawka loguje się do Plusa. Play4you - z ciekawością czekam na info od Ciebie co jest przyczyną opisywanych przez wiele osób problemów...

Nowe Włochy w Warszawie - nie pogadasz na 2G Playa.

 #387930  autor: radiowiec_wawa
 16 lut 2010, 11:38
Jak to?? A ostatnio widzialem reklame Play w tv ktora poinformowala mnie o tym, ze w zasiegu Play jest juz 90% Polakow... Wolne zarty chyba :) I tak na prosty chlopski rozum prosze panstwa: Jesli korzystacie w danej chwili z zasiegu Plusa to Play doplaca do interesu a Plus zarabia. Wydaje sie, ze Play chce na Was wymusic korzystanie z wlasnej sieci. A ze ona dziala jak dziala to Wasz problem. Powodzenia :)

 #387933  autor: Rezo
 16 lut 2010, 12:10
Czytałem posty w tym wątku i uwierzyć nie mogłem. W końcu sprawdziłem i rzeczywiście u mnie też nie można się na Plusa zalogować. Pozostałem w zasięgu macierzystym P4.
Zastanawiam się tylko co mają począć osoby, które mieszkają na terenach gdzie Play nie posiada swoich nadajników a do tej pory korzystali z nadajników Plusa?

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #387940  autor: DS
 16 lut 2010, 12:44
A P4Y jak widać nie kwapi się z odpowiedzią... tyle, że stara zasada "lepiej przeczekać burzę" może się tu nie sprawdzić... czekamy zatem cierpliwie.

Moja codzienność z Play:
- brak dost. do sieci
- problem z siecią
- obecnie niedostępne
- wybrać sieć?

A czym mnie dziś zaskoczy?

 #387943  autor: radiowiec_wawa
 16 lut 2010, 12:58
Ale co ma napisac? Ze wszystko ok - nikt nie uwierzy. Ze Play zmusza Was do korzystania z wlasnej sieci i blokuje Plusa - jeszcze gorzej :) I dlatego milczy...

 #387945  autor: tomek0701
 16 lut 2010, 13:09
Potwierdzam występowanie problemu. W trybie auto telefon po wyjściu z zasięgu P4 nie przelogowuje się sprawnie do Plusa dotyczy to zarówno wyjścia z 3G jak również z 2G P4. W trybię ręcznego wyboru sieci po wybraniu Plusa najpierw długie oczekiwanie i brak dostępu do sieci po 2-3 próbach słuchawka loguje się do Plusa. Problem występuje zarówno u mnie na E52 jak i u mojej dziewczyny na E51. Jak jestem we Wrocławiu problemu nie ma bo tu wszędzie mi łapie 2G/3G P4 ale jak wyjeżdzam na weekend poza zasięg P4 to jest jakaś masakra z zasięgiem bo nie łapie automatycznie Plusa. (ostatnio w Szczytnej logował mi się do sieci Plusa po tym jak stracił 2G z Polanicy - 19 minut)
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, 13:34 przez tomek0701, łącznie zmieniany 1 raz.

 #387947  autor: krzysiekn
 16 lut 2010, 13:32
Podejrzewam, że blokowanie zasięgu Plus, tj. dostępu do sieci może być podstawą do wypowiedzenia sieci.
Nie chodzi o brak zasięgu, bo zasięg jest. Chodzi o skuteczne, celowe blokowanie dostępu do zasobów / usług.
Niby w regulaminie w §9 pkt 2 jest info, "Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych operatorów", ale wina braku dostępu do sieci jest po stronie Playa, a nie Plusa.
Play jeśli oferował dostęp po całej sieci Plusa nie powinien celowo zmniejszać zakresu / dostępu do sieci.

[ Dodano: 2010-02-16, 14:01 ]
No to wygląda na to, ze przynajmniej u mnie naprawili (lub zrezygnowali z blokowania) Plusa
  • Strona 3 z 23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23