Marcin_7 pisze:
No niezupełnie, przecież gdy użytkownik loguje się do nowego MSC, to w związanym z nim VLR musi być załozony dla niego 'rekord'. To VLR skomunikuje się też z HLR w macierzystej sieci użytkownika (skad np. to nowe MSC ma wiedzieć jakie usługi ma przypisane ten uzytkownik).
Konkluzja, VLR oczywiście bierze udział w całym procesie handoveru pomiedzy MSCami i jak nie rozpozna numeru IMSI tego uzytkownika to nie pozwoli się zalogować.
A nawet gdyby Play wpisałoby sobie do VLRów serie numerów IMSI Plusa to i tak ten VLR odpytuje się jeszcze HLRa Plusowego i ten mu odpowie, że nie zezwala na takie logowanie.
Nie. To się dzieje dopiero po handoverze.
VLR oczywiście, nie berze udziału w handoverze!
[ Dodano: 2010-02-23, 15:44 ]
darnok pisze:
Oczywiscie ze VLR jako najczesciej czesc bardzo blisko zintegrowana z MSC bierze udzial. Pomiedzy jednym MSC-VLR a drugim odbywa sie komunikacja na MAP odnosnie wykonania handoveru. Wystarczy zaprzec tutaj INa ktory zanalizuje czy taki handover jest dozwolony dla uzytkownika (na podstawie jego profilu, danych z HLR itp) i albo pozwoli na niego albo nie. Ewentualnie mozna jeszcze po prostu spowodowac timeout i handover sie tez nie uda.
VLR nie bierze udziału w handoverze. Sygnalizacja MAP przy handoverze wymieniana jest jedynie pomiędzy MSC.
Plus chyba dla swoich abonentów postpaid nie posiada, żadnej subskrypcji sieci IN... więc, żeby zrobić to o czym piszesz musieliby to dorobić.
darnok pisze:
Zgadzamy sie w jednym: handovery inter-PLMN sa mozliwe technicznie np z wykorzystaniem CAMELa, ale prawie nikt z tego nie korzysta komercyjnie.
Sam CAMEL nie jest potrzebny. Byłby przydatny przy kontroli zezwolenia na handover.
[ Dodano: 2010-02-23, 15:48 ]
tomek0701 pisze:darnok pisze:
Zgadzamy sie w jednym: handovery inter-PLMN sa mozliwe technicznie np z wykorzystaniem CAMELa, ale prawie nikt z tego nie korzysta komercyjnie.
dlatego zachęcam wszystkich użytkowników żeby pocztą pantoflową przekazać znajomym i znajomych znajomym którzy mają Playa na ręczne ustawienie Plusa. może to zmusi opa do wdrożenia rozwiązań które pozwolą nam użytkownikom swobodnie korzystać z telefonii a nie się męczyć i złościć bo zgubiło zasięg czy zerwało rozmowe. Tak więc P4Y2 właśnie przełączam mój i rodzinne telefony na stały plus a jest tych numerów 7.
Co ma piernik do wiatraka?
Zrozumiałeś chociaż część posta do której się odnosisz??