DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #113495  autor: Kaczy
 13 paź 2006, 00:56
D@rio pisze:Taki kisiel się zrobił że jedni w swoich kontach telekom. stali się miliarderami a jedni mieli debety na tysiące złotych
Na kontach mieli prawidłową ilość środków. Tylko źle im wyświetlało w telefonie.

Wczoraj jak dzwoniliśmy do DOK z pytaniem o stan konta to powiedziano nam dokładną sumę (ok. 90 zł), mimo iż na wyświetlaczu było 0.01.

...::: Made for loneliness :::...

 #113497  autor: D@rio
 13 paź 2006, 01:00
Kaczy pisze:Oki- może nie że "wymienią", ale nastąpi jej wymarcie.
Obecne telefony nie wspierają starej platformy, więc to wymusza przejście na nową.
Przy pewnej niskiej liczbie userów ktoś stwierdzi, że nie ma sensu utrzymywać tego sypiącego się gniota i zrobią tak, że userzy sami przejdą na nową platformę (np. promocje dla jakiś taryf, które jakoś powiążą z nową plaftormą).
no może nastapi może nie. Zależy jak bardzo i jak długo będą jeszcze się cackąć z tą obecną i ją kosmetykować na wszystkie możliwe sposoby. Natomiast, AoC już dawno powinni wywalić w kosmos - to już przeżytek. Apropo, robili aktualizację soft'u na AoC kiedyś i też schrzanili sprawę...jakieś 3 miesiace temu właśnie przez to ponownie użytkonicy Simplusa nie mogli przez 2 - 3 dni doładowywać swoich kont. Cóż, takie rzeczy tylko w Plusie ;) ...

Co do tej promocji - eeee, tam. Coś Ty. Jeszcze coś komuś dawać za to żeby łaskawie przeszedł przy tak wielkiej inwestycji? Sami ich przerzucą. Czy oni chcą czy nie...tak jak napisałem wyżej - potrzebna będzie tylko szeroka akcja informacyjna i tyle...
Kaczy pisze:Wszystko zależy od numeru seryjnego karty SIM, gdyż to one przypisane śą do konkretnego serwera. I może Twój numer nie jest awaryjny.

Jako ciekawostkę podam, że zalecono nie wkładać numerów seryjnych mniejszych niż 95 bodajże do V3, gdyż może to powodować problemy z obsługą telefonu.
Może to co powiem teraz będzie chamskie ale...co ma piernik do wiatraka? Numeryjne seryjme czy jak Ty to nazywasz serwery...a tu konkretnie chodzi o tak zwany rejestr HLR (Home Location Register). Tych HLR'ów ma Plus obecnie kilkanaście. Są tzw. "nowsze" (na których się robi do dziś aktywacje) i starsze (na których się nie robi aktywacji). Natomiast, zupełnie nie rozumiem co ma HLR do współpracy telefonu. To tylko element rejestracyjny, który daje dostęp do sieci i jest swoistym rodzajem pamięci wszystkich kart SIM. Apropo, zawsze do danego nr. HLR jest przydziona jakaś pula prefix'ów. Po deaktywacji numeru zawsze jest on także usuwany z HLR co rzecz jasna uniemożliwia zalogowanie.

Dlatego tak jak mówię, HLR to HLR. Oni pracują dobrze. HLR ma mało wspólnego z całym systemem bilingowym czy centralami (MSC, BSC, BTS), no może poza wyjątkiem VLR gdzie z Niego są pobierane pewne informacje, wszystkimi elementami realizującymi połączenia. Jedyne z czym się zgodzę, iż HLR to jeden z elementów całej architektury GSM.
HLR nie jest także elementem tej całej platformy pre-paid. Bo na jednym HLR'zie mogą być rejestrowane zarówno numery abonamentowe jak i pre-paid'owe - i tak jest do dziś robione.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2006, 01:07 przez D@rio, łącznie zmieniany 2 razy.

Obrazek

 #113499  autor: D@rio
 13 paź 2006, 01:04
Kaczy pisze:Na kontach mieli prawidłową ilość środków. Tylko źle im wyświetlało w telefonie.
o co zakład że nie? Mam potwierdzone informacje od ludzi z Plusa że nawet wg. systemu bilingowego centrali mieli porobione debety na grubo ponad 1000zł (oczywiście błędnie naliczone). Mówię, oczywiśćie o OCP. Ale użytkownik nie mógł tego sam sprawdzić, bo platforma OCP nie wyświetla użytkownikom stanu ujemnego konta (każe doładować konto - wyjątkiem jest E-BOK gdzie prawidłowy stan konta jest pobierany bezpośrednio z platformy SAP).
Kaczy pisze:Wczoraj jak dzwoniliśmy do DOK z pytaniem o stan konta to powiedziano nam dokładną sumę (ok. 90 zł), mimo iż na wyświetlaczu było 0.01.
tu się zgadzam, ale to jest AoC. Na AoC tak zawsze będzie. Minimalny stan konta w AoC to właśnie 0.01 (oczywiście tylko na wyświetlaczu telefonu).

Obrazek

 #113504  autor: Kaczy
 13 paź 2006, 01:18
D@rio pisze:Co do tej promocji - eeee, tam. Coś Ty. Jeszcze coś komuś dawać za to żeby łaskawie przeszedł przy tak wielkiej inwestycji? Sami ich przerzucą. Czy oni chcą czy nie...tak jak napisałem wyżej - potrzebna będzie tylko szeroka akcja informacyjna i tyle...
Wg przepisów nie mogą ich sami przerzucić. Jak ktoś się uprze i powie, że chce korzystać ze starej platformy to nie będzie tak łatwo go przenieść.


Jakby nie patrzeć HLR pośredniczy w wymianie informacji pomiędzy centralą a terminalem. Już od momentu włączenia się do sieci wysyłane są wszelkie informacje do HLR. I tak na mój gust to stąd sie biorą takie sytuacje, że niektórzy w ogóle nie narzekają na awarie platformy.

...::: Made for loneliness :::...

 #113512  autor: D@rio
 13 paź 2006, 01:38
Kaczy pisze:Wg przepisów nie mogą ich sami przerzucić. Jak ktoś się uprze i powie, że chce korzystać ze starej platformy to nie będzie tak łatwo go przenieść.
a gdzie jest napisane że nie mogą? Oni wg. prawda będą robić wszystko aby wywiązywać się z Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych - a więc, w prostym tłumaczeniu aby realizować wachlarz usług i zapewnić użytkownikowi ich ciągłość. To tak, jak widzisz....moga po 20 minutach rozłaczyć automatycznie połączenie ;) i co, nie mogą? Mogą jak najbardziej ;)
Zawsze można się wytłumaczyć że to kwestia rozbudowy sieci, infrastruktury itp. Jedyny obowiązek jaki oni mają to obowiązek informacyjny.
Kaczy pisze:Jakby nie patrzeć HLR pośredniczy w wymianie informacji pomiędzy centralą a terminalem. Już od momentu włączenia się do sieci wysyłane są wszelkie informacje do HLR. I tak na mój gust to stąd sie biorą takie sytuacje, że niektórzy w ogóle nie narzekają na awarie platformy.
tak, to że pośrednicy - tak, jak najbardziej. Zresztą, HLR jest to taki element sieci GSM gdzie w sposób ciągły są zapisywane informacje, np. o bierzącej lokalizacji i wszystkich parametrach dla każdego "własnego" abonenta, któremu operator wydał kartę SIM. HLR zawiera "stałe" informacje o abonentach (konkretnie nr IMSI i MSISDN) oraz wykaz zaaabonowanych usług podstawowych i dodatkowych, wykaz ograniczeń (np. zakaz wykonywania połączeń roamingowych).No i dane dla HLR są także otrzymywane z VLR (Virtual Location Register)
W skrócie VLR to rejestr abonentów wizytujących, który jest lokalną bazą danych do przechowywania informacji o każdej stacji mobilnej (telefonie), która czasowo znajduje się na obsługiwanym przez daną bazę obszarze (czasowo bo np. abonent korzystający z sieci na zasadzie roaming'u - ale nie musi. Może to być też abonent własny), gdzie przeprowadzono procedurę aktualizacji danych. Te informacje to tak jak powiedziałem: IMSI, MSISDN, TMSI (tzw. identyfikator czasowy abonenta. Daje się go aby umożliwić lokaliazację w danym obszarze przywolań. Zarządza tym oczywiście MSC i VLR. I co ważne - numer ten jest przydzielany zawsze podczas pierwszej rejestracji abonenta w danym obszarze przywolań) i dane nt. macierzystego obszaru danego terminala, pracy usług dodatkowych. Co ważne - VLR zawiera takżę dane o bieżącej lokalizacji danego abonenta, gdy znajdzie się on w sieci obcego operatora GSM (roaming). Rejestr VLR jest związany z centralną MSC (w skrócie centrala, tzw. centrum komunkacyjne, a ang. Mobile Switching Center jak dobrze pamiętam).

Mam nadzieję że zbytnio nie zakręciłem ;) generalnie, wszystko stanowi jedną całość...

Obrazek

 #113530  autor: Kaczy
 13 paź 2006, 09:27
D@rio pisze:Mam nadzieję że zbytnio nie zakręciłem
Nie zakręciłes, bo to wszystko wiem :)

D@rio pisze:HLR zawiera "stałe" informacje o abonentach (konkretnie nr IMSI i MSISDN) oraz wykaz zaaabonowanych usług podstawowych i dodatkowych, wykaz ograniczeń (np. zakaz wykonywania połączeń roamingowych).No i dane dla HLR są także otrzymywane z VLR (Virtual Location Register)
Dodatkowo powiem, że HLR sprawdza czy np. abonent może odebrać MMS`a poprzez porównywanie numeru IMEI. Stąd np. jest możliwość wywiedzenia się z jakiego korzystamy telefonu :)

...::: Made for loneliness :::...

 #113537  autor: rafcyk
 13 paź 2006, 10:11
Ja już sie gubie. Simplus mial stara platforme z pokazywaniem stanu konta na wyswietlaczu. Później można było zmienić na tą rozliczana na bieżaco. I teraz znow ma byc nowa? To po co kupowali tą poprzednia :?:

Siemens C25 -> Nokia 3310 -> Nokia 6210 -> SE T630 -> Motorola V3 -> SE K750i -> Nokia 6131 -> Nokia 6300 -> Nokia E51 -> HTC Diamond -> Nokia E66 -> Samsung Galaxy I5800 -> HTC Wildfire -> Blackberry 9300 -> Nokia E6 -> Samsung Galaxy S2

 #113538  autor: mistall
 13 paź 2006, 10:27
w ogole ostatnio nei spotykam sie z opiniami wsrod uzytkownikow z mojego otoczenia, zeby mieli problem z platforma. problem byl, ale zdecydowanie jakos uslugi sie poprawila. temat zrypanych platform jest zywy caly czas. o tyle mnie to dziwi, ze teraz nie dostrzegam problemow, kasa nie znika z konta, lacze sie bez problemow, no chyba, ze jade metrem ;)

mistall

 #113562  autor: Opportunist
 13 paź 2006, 14:07
Przez jakis czas mialem sim+, ale szybko zrezygnowalem, bo jakosc polaczen, zasiegu w moim domu oraz (jak chyba wszystkich) platforma, wyprowadzaly mnie z rownowagi :?

Obrazek

 #113566  autor: mistall
 13 paź 2006, 14:21
haha....no to u mnie na uczelni jest podobnie, bunkier taki...ze dodzwonic sie to masakra. plusior zawsze chodzil, nie chodzi u nas heyah, to wiem na pewno...nie wiem tylko od czego to zalezy (?). ludzie sie pomiedzy wykladami wylewaja z budynkow zeby zlapac kontakt ze swiatem.

mistall

 #113568  autor: Kaczy
 13 paź 2006, 14:44
mistall pisze:nie wiem tylko od czego to zalezy (?)
mistall pisze:na uczelni jest podobnie, bunkier taki
No właśnie od tego, że to taki bunkier. Pewno nadajnik Ery jest daleko i sygnał jest tłumiony przez ścianę.
Miałem podobną sytuację z Ideą w Białogardzie. U kumpla w piwnicy nie było zasięgu. Dostawili drugi nadajnik i już był dobry zasięg :)

...::: Made for loneliness :::...

 #113609  autor: rafcyk
 13 paź 2006, 17:24
A ja będac na uczelni mam info że jestem w parku miejskim :lol:

Siemens C25 -> Nokia 3310 -> Nokia 6210 -> SE T630 -> Motorola V3 -> SE K750i -> Nokia 6131 -> Nokia 6300 -> Nokia E51 -> HTC Diamond -> Nokia E66 -> Samsung Galaxy I5800 -> HTC Wildfire -> Blackberry 9300 -> Nokia E6 -> Samsung Galaxy S2

 #113635  autor: szczeka
 13 paź 2006, 19:23
rafcyk pisze:A ja będac na uczelni mam info że jestem w parku miejskim :lol:

Era nie jest precyzyjna, jesli chodzi o pokazywanie info, gdzie sie znajduje... ;-) Bardzo czesto sie myli.

 #113637  autor: przemek910
 13 paź 2006, 19:27
Nie, to nie jest kwestia precyzji, i to akuratnie Era jest najlpesza w tej sprawie.
problem leży w tym że telefon wybiera sygnał z tego BTS'a z którego ma najsilniejszy sygnał, w tym przypadku wybrał "park miejski".

W plusie jest to tragedia, przejeżdzając przez pół województwa cały czas na wyswietlaczu jest "podkarpackie". Jedyny raz to było "rzeszow" :?

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #113699  autor: rafcyk
 13 paź 2006, 23:03
Korzystałem z wszystkich trzech operatorów i CellInfo najlepiej działa i jest rozbudowane w Erze. Jednak czasem wychodza takie kwiatki co jest nie do unikniecia.

Siemens C25 -> Nokia 3310 -> Nokia 6210 -> SE T630 -> Motorola V3 -> SE K750i -> Nokia 6131 -> Nokia 6300 -> Nokia E51 -> HTC Diamond -> Nokia E66 -> Samsung Galaxy I5800 -> HTC Wildfire -> Blackberry 9300 -> Nokia E6 -> Samsung Galaxy S2

 #114046  autor: Michu
 15 paź 2006, 09:48
Kaczy pisze:Jest jakaś awaria.
Cały Simplus leży. Od 2 dni ciężko (wręcz nie można) doładować konta.

Taki sajgon mam teraz w mPunkcie, że szkoda gadać :|
Bardzo współczuje,bo wiem co się dzieje i co się dziać może. Ja cały czas mam problem z dzwonieniem. Wczoraj doszlo do tego ze juz nie slyszymy komunikatu, ale nie ma wogole proby laczenia. Kolezanka do mnie wczoraj dzwonila kolo 3-4 razy miala caly czas sygnal wolny a u mnie na wyswietlaczu sie nic nie wyświetlilo. Dodam ze zarówno jeden jak i drugi telefon są sprawne, a numer był prawidłowo wybrany!

 #114073  autor: sq3cps
 15 paź 2006, 11:50
Posiadam zarówno numer abonamentowy jak i Simplusa. Jak nigdy przez prawie 5 lat nie miałem problemów z Simplusem, tak ostatnio problemy z inicjowaniem połączenia po godz. 16:00 są coraz częstsze. Wykonuję prosty eksperyment: z abonamentowego dzwonię na swojego Simplusa = żadnych problemów, wszystko gra; próba na odwrót = dopiero przy kolejnej próbie udaje się zainicjować połączenie, co ciekawe: wybieranie z Simplusa jednego z darmowych numerów (np. 707) zawsze daje połączenie.

 #114103  autor: oprych
 15 paź 2006, 14:15
Czyli według tego co napisałsq3cps, potwierdzają się słowa D@rio. Plus klijentów pre paid traktuje faktycznie jak jakąś podrzędną kategorię :|

..Serj, i tak pokrzyżowaliśmy ci plany...

 #114155  autor: D@rio
 15 paź 2006, 16:48
oprych pisze:Czyli według tego co napisałsq3cps, potwierdzają się słowa D@rio. Plus klijentów pre paid traktuje faktycznie jak jakąś podrzędną kategorię
abonament to abonament. W wielu operacja w Polkomtelu klienci abon. a zwłaszza abon. biznes mają priorytet i są obsługiwanie w pierwszej kolejności.

Zresztą, słyszałem pogłoski że w Orange podobnie.

Obrazek

 #114299  autor: mistall
 16 paź 2006, 10:47
prawde mowiac nie sadze, zeby plus pozwolil sobie na ignorowanie uzytkownikow pre-paidow, zbyt duze pieniadze sa z tym zwiazane. z reszta plus ostatnio nasila walke o klienta.

mistall