DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 7 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 #1171014  autor: Remington
 08 maja 2024, 10:26
few3ks pisze:
08 maja 2024, 09:37
PRIV to nie jest żaden MVNO jak właściciel aplikacji sugeruje tylko zwykły komunikator. W związku z tym prawdopodobnie nie musi zapewniać żadnej przenośności numerów, retencji danych, zachowywać tajemnicy telekomunikacyjnej, spełniać obowiązków wynikających z ustawy o zwalczaniu nadużyć w telko i wielu, wielu innych.

Dawno nie czytałem podobnych bzdur. Confly jest operatorem telekomunikacyjnym nr 13325 ("sieć typu MVNO") i obowiązują go wszystkie te rzeczy. Mając dostęp do numeracji mobilnej, obsługi połączeń głosowych i SMS, świadczą usługi jak każdy inny operator. Z komunikatorami łączy ich tylko forma dostarczania usługi, ale nie jej charakter.
 #1171028  autor: few3ks
 08 maja 2024, 15:17
Remington pisze:
08 maja 2024, 10:26
few3ks pisze:
08 maja 2024, 09:37
PRIV to nie jest żaden MVNO jak właściciel aplikacji sugeruje tylko zwykły komunikator. W związku z tym prawdopodobnie nie musi zapewniać żadnej przenośności numerów, retencji danych, zachowywać tajemnicy telekomunikacyjnej, spełniać obowiązków wynikających z ustawy o zwalczaniu nadużyć w telko i wielu, wielu innych.

Dawno nie czytałem podobnych bzdur. Confly jest operatorem telekomunikacyjnym nr 13325 ("sieć typu MVNO") i obowiązują go wszystkie te rzeczy. Mając dostęp do numeracji mobilnej, obsługi połączeń głosowych i SMS, świadczą usługi jak każdy inny operator. Z komunikatorami łączy ich tylko forma dostarczania usługi, ale nie jej charakter.
Dobra tylko, że Confly to dostawca aplikacji. Numeracja zdaje się należy do WDM ale to mały szczegół.

To, że ktoś jest zarejestrowany w UKE w kilku kategoriach nie znaczy, że każdy produkt który oferuje będzie produktem odpowiadającym tym kategoriom.

Może Confly/WDM świadczy usługi abonenckie gdzieś, komuś tego nie przeczę. Jednak mało wskazuje na to, że korzystanie z aplikacji PRIV czymś takim jest. Po pierwsze ciężko gdziekolwiek znaleźć RoŚUT. Jest za to Regulamin Świadczenia Usług w Aplikacji, który w dodatku jest Regulaminem Beta Testów :))))

Treść Regulaminu też jest dość dyskusyjna i odbiegająca od standardów rynkowych. Nie mamy Operatora(to znaczy operatorami są inni) tylko Dostawcę. Nie mamy usług telekomunikacyjnych tylko Usługę Telefonii. Rejestracja w aplikacji też odbiega od podpisywania standardowych umów z MNO i MVNO czy nawet od rejestracji prepaid. Proponuje zrobić dwa doświadczenia:

1) Przeżyć cały proces onboardingu w aplikacji i porównać dokumenty, regulaminy itd. z dokumentami MNO czy MVNO. Jakie dokumenty są dostarczane, jak są podpisywane, co regulują i jakim językiem są pisane.
2) Spróbować regulowanych działań jak MNP port-out itd.

To, że ktoś pobierze numerację mobilną i podpisze z operatorami kilka umów o rozgłoszenie numeracji, a także nie wiadomo jakich umów o dostęp do bram komunikacyjnych(głosowych i SMSowych), nie znaczy że produkt jaki na tym zrobi będzie normalnym produktem abonenckim jaki oferują MNO i MVNO. Takie umowy podpisują też integratorzy SMS A2P, dostawcy infolinii na SIP i olbrzymia część tej działalności jest nieregulowana.

Comfly czy tam WDM mogą być MVNO ale to nie znaczy, że produkt jakim jest PRIV jest klasycznym abonenckim produktem telekomunikacyjnym, który podlega wszystkim obowiązkom.
 #1171029  autor: Remington
 08 maja 2024, 15:32
Niewzruszony brniesz dalej...

Wszystko opisuje regulamin:
https://getpriv.com/wp-content/uploads/ ... PRIV-1.pdf

Definiuje on wprost zarówno kto świadczy usługę, co obejmuje umowa, jak i fakt, że jest świadczona usługa telekomunikacyjna. Zgodnie z Pt tyle wystarczy. Cennik również określa ceny usług telekomunikacyjnych. Nie broni się żadna z tez jakie stawiasz.

Takie wpisy z nowego konta wyglądają jak próba celowej jeszcze większej dyskredytacji tej firmy przez konkurencję lub sprawcę jej obecnych problemów.
 #1171055  autor: mariusz9a
 09 maja 2024, 10:17
Remington pisze:Takie wpisy z nowego konta wyglądają jak próba celowej jeszcze większej dyskredytacji tej firmy przez konkurencję lub sprawcę jej obecnych problemów.
A ja w to dalej nie wierzę, tzn podchodzę bardzo sceptycznie. Uważam, że nie byli oni w stanie zagrozić żadnemu MNO, zwłaszcza że do działania ich usług potrzebne są usługi firmy trzeciej, więc jaki sens jest ich usług to ja nie wiem... Chyba w darmowych hotspotach :-] Za kasę jaką trzeba wyłożyć na łącze internetowe to kupi się pakiet bez limitu u każdego operatora :-] Także to jest konkurencja ale chyba dla co najwyżej Skypa czy innego Signala a nie dla jakiegokolwiek operatora telekomunikacyjnego. Wypowiedzenie im umów musi mieć jakiś prawny powód, a nie że ktoś ich się przestraszył. Zwróćmy uwagę na to, że znamy tylko wersję "pokrzywdzonego", a na tej podstawie byłbym bardzo ostrożny oceniając całą sytuację, zwłaszcza że zazwyczaj "pokrzywdzony" nie ma sobie przecież nic do zarzucenia hehe ;-)

Samo UKE nie zabrało głosu?
  • Strona 7 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7