DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1169873  autor: mariusz9a
 18 kwie 2024, 13:21
Dobrze że news na Teelepolis powstał, bo się odezwaliście ;-)

W komentarzach czytam że problemy są też wewnątrz sieci - też MNO takie połączenia banuje? :-] No chyba że to kłamstwo i działają - ktoś to potwierdzi że wewnątrz sieci też są problemy?

Nie da się założyć nowego konta - takie komentarze też czytam - to też wina operatorów MNO?

Przepraszam, ale za dużo tu rzeczy "śmierdzi" stąd mój wcześniejszy post :-]

PS. Nawet jakbyście mieli już tych 100 tys aktywnych numerów, to nadal jest to ilość znikoma i pomijalna w skali naszego rynku :-(
 #1169874  autor: PRIV
 18 kwie 2024, 13:49
Remington pisze:
18 kwie 2024, 13:21
@PRIV
Dziękujemy za odpowiedź. Niestety jednego ona nie wyjaśnia - skoro nowe numery nie zostały rozgłoszone, to z jakiego powodu ludziom nie działają też numery, które kiedyś działały?

Wyjaśniamy to w obszernym komentarzu, który przygotowujemy i konsultujemy przed puszczeniem go medialnie. W skrócie stało się tak na skutek działań MNO, który wyłączył nam dostęp...
Remington pisze:
18 kwie 2024, 13:21

Zapewne przyczyną szybkiego wyczerpania puli był brak 7-dniowej retencji, o której kiedyś pisaliście. Sytuacja, że tydzień niekorzystnia oznacza utratę numeru byłaby dla wielu osób nieakceptowalna, bo też ryzykowna. Aby pogodzić Wasze i ich potrzeby, przydałoby się, abyście dali możliwość wykupienia numeru na określony czas np. jego rocznej ważności.

P.S. Zamiast wstawiać posty jeden pod drugim - edytujcie.

Przyczyną wyczerpania było po prostu ogromne zainteresowanie użytkowników. Nigdy nie chcieliśmy i nie byliśmy usługą tymczasowych numerów. Od samego początku zaproponowaliśmy użytkownikom model subskrypcyjny pozwalający na utrzymanie ważności numeru tak długo jak opłacana jest subksrypcja. W tej chwili mamy tysiące nowych użytkowników oczekujących w kolejce na nowe numery i są to nowe unikalne konta.
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 13:21
Dobrze że news na Teelepolis powstał, bo się odezwaliście ;-)

Odezwalibyśmy się bez tego... tylko dziennie otrzymujemy mnóstwo wiadomości w różnych kanałach komunikacji ;-) Mamy skończoną przepustowość, a odpowiadając na potrzeby medialne komentarz musi przejść szereg akceptacji w tym prawną... W tej chwili sprawa już i tak jest w sądzie i regulatora rynku... Musimy mieć przemyślane co możemy powiedzieć na tym etapie, a co nie, ponieważ jesteśmy też związani zapisami NDA...
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 13:21

W komentarzach czytam że problemy są też wewnątrz sieci - też MNO takie połączenia banuje? :-] No chyba że to kłamstwo i działają - ktoś to potwierdzi że wewnątrz sieci też są problemy?

Takich problemów nie powinno być i jeżeli występują to są to kwestie techniczne (np wersja Android, nieaktualizowana aplikacja etc.) i mieszanie ich w wątku z MNO wprowadza tylko zamieszanie naszym zdaniem.
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 13:21

Nie da się założyć nowego konta - takie komentarze też czytam - to też wina operatorów MNO?

No i znów wychodzi pewne niezrozumienie lub skrót myślowy któregoś użytkownika... Konto można założyć na platformie, natomiast nie można uzyskać numeru, co powoduje konieczność zapisania się w kolejce oczekujących.
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 13:21
Przepraszam, ale za dużo tu rzeczy "śmierdzi" stąd mój wcześniejszy post :-]

Bez naszego komentarza i wiedzy o rzeczywistej sytuacji, to faktycznie można dość do mylnych wniosków. Niestety to my jesteśmy tutaj stroną poszkodowaną i ofiarą całej sytuacji...
mariusz9a pisze:
18 kwie 2024, 13:21
PS. Nawet jakbyście mieli już tych 100 tys aktywnych numerów, to nadal jest to ilość znikoma i pomijalna w skali naszego rynku :-(

Tutaj się stanowczo nie zgadzamy z 2 powodów.
1) Ilu jest w Polsce MVNO, które ma 120 000 aktywnych numerów mobilnych i na którym miejscu taka ilość by nas stawiała? ;-)
2) Ilu MVNO w Polsce miało potencjał rynkowy do zbudowania takiej ilości w tak krótkim czasie z tak intensywnym wzrostem bazy użytkowników?

Problemem nie jest liczba, tylko to jak zaczęliśmy szybko rosnąć i ilu użytkowników byłoby nie po 3 miesiącach działania ale np po roku? My znamy odpowiedź i inni uczestnicy rynku też widząc nasz wzrost... ;-)
 #1169876  autor: mariusz9a
 18 kwie 2024, 14:26
PRIV pisze:Tutaj się stanowczo nie zgadzamy z 2 powodów.
1) Ilu jest w Polsce MVNO, które ma 120 000 aktywnych numerów mobilnych i na którym miejscu taka ilość by nas stawiała?
2) Ilu MVNO w Polsce miało potencjał rynkowy do zbudowania takiej ilości w tak krótkim czasie z tak intensywnym wzrostem bazy użytkowników?

Problemem nie jest liczba, tylko to jak zaczęliśmy szybko rosnąć i ilu użytkowników byłoby nie po 3 miesiącach działania ale np po roku? My znamy odpowiedź i inni uczestnicy rynku też widząc nasz wzrost...
Miałem na myśli całość rynku - 100 tys numerów w porównaniu z ok 60 mln numerów działających na polskim rynku, to jest nic ;-) I szczerze - bez urazy, ale bardzo wątpię aby "wielka czwórka" się Was bała ;-)

No nic - czekamy na oficjalny komentarz, a jeszcze bardziej czekamy na rozwiązanie problemów ;-)
 #1169882  autor: msnet
 18 kwie 2024, 17:00
Ja ze swojej strony dodam, że rzeczywiście otrzymałem obszerne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji od zespołu PRIV. Możecie się z nim zapoznać w aktualizacji 2 wczorajszego newsa ( https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... er-darmowy ).

Przy okazji wysłałem pytania i prośbę o komentarz do UKE, jako regulatora rynku telekomunikacyjnego w Polsce.
 #1169884  autor: PRIV
 18 kwie 2024, 17:39
msnet pisze:
18 kwie 2024, 17:00
Ja ze swojej strony dodam, że rzeczywiście otrzymałem obszerne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji od zespołu PRIV. Możecie się z nim zapoznać w aktualizacji 2 wczorajszego newsa ( https://www.telepolis.pl/wiadomosci/apl ... er-darmowy ).

Przy okazji wysłałem pytania i prośbę o komentarz do UKE, jako regulatora rynku telekomunikacyjnego w Polsce.

Dziękujemy za aktualizację artykułu i mamy nadzieję, że nasz komentarz rzuca zupełnie nowe światło na całą sytuację. Niestety nie możemy napisać wszystkiego co byśmy chcieli ale każdy może się domyślić i wyciągnąć własne wnioski...

Najbardziej liczymy tutaj na działanie ze strony Prezesa UKE, który w trosce o abonentów usług telekomunikacyjnych i ciągłość świadczenia usług dla nich powinien podjąć stosowne działania w zaistniałej sytuacji.

Obecna sytuacja pokazała, że można bez konsekwencji zakończyć innemu operatorowi telekomunikacyjnemu możliwość świadczenia usług jedną decyzją biznesową. Dotyczy to wyłącznie rynku telefonii mobilnej, bo rynek telefonii stacjonarnej już od dawna jest zdemokratyzowany dzięki dużej liczbie jego uczestników.
 #1169896  autor: mariusz9a
 19 kwie 2024, 10:45
W sumie to nic nowego ten komentarz nie wniósł :P Jeszcze żyjemy w państwie prawa, także jeśli ten operator MNO wypowiedział Wam umowę niezgodnie z prawem, to zostanie za to ukarany, a Wy możecie się domagać odszkodowania. Tylko czy to na pewno jest takie czarno-białe jak próbujecie nam przedstawić... :smt017
 #1169899  autor: KC-KARLOS
 19 kwie 2024, 11:36
Kurczę mam dylemat z napisaniem swojego postu, gdyż poruszy drażliwe wątki wobec tej "afery". Trudno, najwyżej usuńcie mój post...

Priv: ciekawe, który operator Was banuje? Fioletowi? Przecież to nie może być z tego tajemnicy, bo to działanie na Waszą niekorzyść. Poszlaki wskazują na tego operatora, bo ma największą ilość aktywnych SIM w bazie.
Problemem dodatkowym był też system lojalnościowy - poniekąd dzięki Wam zachęcający do wykonywania sztucznego ruchu od operatorów MNO i ich MVNO (a jeśli chodzi o operatorów wirtualnych jest kilka sieci, które ma tak dużą ilość użytkowników, którą podważacie - i nieźle sobie radzą, np. Premium Mobile, Lajt, Vectra, Mobile Vikings...). Przyznam, sam z tego programu skorzystałem - w ramach testów połączeń głosowych i sms, testując algorytmy operatorów, w którym momencie dadzą bana za "nadużycia" - po kilku dniach wolałem przestać, aby nie narażać się zarówno Priv jak i operatorom MNO/MVNO (w sumie od tego tutaj na forum jesteśmy, aby dzielić się spostrzeżeniami z działania usług, wykrywaniu błędów, ponarzekać lub pochwalić jakość czy cenę, bądź doradzić i pomóc w wyborze oferty czy urządzenia).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1169904  autor: PRIV
 19 kwie 2024, 12:42
mariusz9a pisze:
19 kwie 2024, 10:45
W sumie to nic nowego ten komentarz nie wniósł :P Jeszcze żyjemy w państwie prawa, także jeśli ten operator MNO wypowiedział Wam umowę niezgodnie z prawem, to zostanie za to ukarany, a Wy możecie się domagać odszkodowania. Tylko czy to na pewno jest takie czarno-białe jak próbujecie nam przedstawić... :smt017

Jak pisaliśmy w komentarzu, to niestety walka Dawida z Goliatem... Zrobiliśmy co tylko mogliśmy w tym zawiadomiliśmy regulatora rynku telekomunikacyjnego (UKE). To w jego gestii teraz będzie decyzja czy takie działania są dopuszczalne czy nie. Czy decyzja, którą sam regulator wydał w zakresie ograniczenia dominującej pozycji na rynku została naruszona. Rynek telekomunikacyjny w Polsce jak pokazuje historia niejednokrotnie wymagał działań regulatora, ponieważ historycznie był tak mocno zmonopliozwany, że gdyby nie działania regulatora, to byłby rynkiem zamkniętym lub bardzo ograniczonym dla innych uczestników. Mamy obecnie sytuację w której chcąc działać na rynku mobilnym to w praktyce 4 głównych uczestników tego rynku musi wyrazić na to zgodę. Jak to się przekłada na konkurencyjność jest chyba kwestią oczywistą...
 #1169905  autor: mariusz9a
 19 kwie 2024, 13:13
Już tak nie generalizujcie jaki to świat jest zły bo rządzi nim W4 ;-) Jakoś jest przynajmniej kilku operatorów MVNO z dużo lepszymi ofertami niż operatorzy na których sieciach działają i mają się oni bardzo dobrze i dziwnym trafem nikt ich nie banuje i nie wypowiada umów. Dlatego ja cały czas podejrzewam, że Wasza sprawa nie jest taka oczywista jak tu piszecie, tzn że operator MNO jest zły - niedobry wielki korporacyjny kolos Was zbanował - uważam że bez powodu tego nie zrobił, a tłumaczenie że jesteście tak cudowni że aż zagrażacie jego pozycji rynkowej, raczej jest nieprawdopodobne. Tu musi chodzić o jakiś głębszy problem. Dlatego fajnie byłoby też znać wersję tego operatora.

W każdym razie życzę jak najszybszego przywrócenia usług :-)
 #1169906  autor: PRIV
 19 kwie 2024, 13:19
Karlos20 pisze:
19 kwie 2024, 11:36
Kurczę mam dylemat z napisaniem swojego postu, gdyż poruszy drażliwe wątki wobec tej "afery". Trudno, najwyżej usuńcie mój post...

Priv: ciekawe, który operator Was banuje? Fioletowi? Przecież to nie może być z tego tajemnicy, bo to działanie na Waszą niekorzyść. Poszlaki wskazują na tego operatora, bo ma największą ilość aktywnych SIM w bazie.
Problemem dodatkowym był też system lojalnościowy - poniekąd dzięki Wam zachęcający do wykonywania sztucznego ruchu od operatorów MNO i ich MVNO (a jeśli chodzi o operatorów wirtualnych jest kilka sieci, które ma tak dużą ilość użytkowników, którą podważacie - i nieźle sobie radzą, np. Premium Mobile, Lajt, Vectra, Mobile Vikings...). Przyznam, sam z tego programu skorzystałem - w ramach testów połączeń głosowych i sms, testując algorytmy operatorów, w którym momencie dadzą bana za "nadużycia" - po kilku dniach wolałem przestać, aby nie narażać się zarówno Priv jak i operatorom MNO/MVNO (w sumie od tego tutaj na forum jesteśmy, aby dzielić się spostrzeżeniami z działania usług, wykrywaniu błędów, ponarzekać lub pochwalić jakość czy cenę, bądź doradzić i pomóc w wyborze oferty czy urządzenia).

@Karlos20 naprawdę miło się czyta taki przemyślany post. Celowo nie wskazaliśmy o którego operatora chodzi. Istotny tutaj jest sam fakt sytuacji w której rynek mobilny w Polsce jest "zarządzany" przez 4 głównych uczestników, którzy decydują kto może na tym rynku działać, a kto nie i to oni ustalają zasady. Już samo to co wskazaliśmy, że zostanie operatorem i otrzymanie puli numerów od UKE nic nie znaczy na rynku mobilnym. Dopóki któryś z tych 4 operatorów nie zdecyduje się jej rozgłosić, to samo przyznanie numeracji jest decyzją administracyjną, którą można sobie trzymać w szufladzie albo oprawić w ramce na pamiątkę :-) Co więcej za numerację trzeba wnosić roczne opłaty do UKE ale nie ma żadnej gwarancji, że ta numeracja będzie mogła zostać użyta! Tak też jest w naszym przypadku - mamy przyznane kolejne 100 000 numerów i są nieaktywne, bo MNO mimo podpisanej umowy ich nie rozgłosił... To MNO w sposób dowolny dla siebie ustala warunki współpracy, ponieważ ma kompletnie dominującą pozycję. Może umowę sobie negocjować miesiącami przeciągając w nieskończoność. Może wpisać tam dowolne wygodne dla siebie warunki. Może też ją wypowiedzieć tak jak było w naszym przypadku, bo tak sobie po prostu postanowi...

Co do MVNO o których mówisz i tego jak dobrze sobie w Polsce radzą... Pomijając tych którzy należą de facto do MNO lub są częścią operatorów stacjonarnych, to jaki mają udział w rynku? Jeżeli nie widziałeś to zobacz na raport UKE o stanie rynku telco w Polsce:

https://uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie- ... u,485.html

Sumarycznie udział wszystkich pozostałych poza wielką czwórką w 2022 pod względem liczby użytkowników się nawet zmniejszył względem roku 2021 z 4,1% -> 3,5%. To są oficjalne dane. O czym to świadczy? Odpowiedź jest bardzo prosta i już zawarta w tym co napisaliśmy wcześniej.

Odnośnie programu lojalnościowego stanowił on część naszej strategi marketingowej wejścia na rynek. Wbrew rozsiewanym dezinformacjom stanowił dla nas koszt i ponieśliśmy jego tytułem straty, a nie zyski jak niektórzy próbują nam zarzucać. Nasz regulamin nie pozostawiał żadnych wątpliwości w zakresie naszego podejścia do jakichkolwiek niewłaściwych zachowań użytkowników. Jeżeli robiłeś coś niewłaściwego jak sam wskazałeś i przestałeś żeby nam nie podpaść, to bardzo dobrze, bo pewnie Twoje konto zostałoby zablokowane zgodnie z naszą polityką.
 #1169909  autor: mariusz9a
 19 kwie 2024, 13:36
Może trzeba szukać rozwiązania u pozostałych trzech operatorów? Jakoś się ratować :-)

Fakt jest taki, że jak chce się być operatorem na prawdziwą skalę, to trzeba mieć własne pasmo i własną sieć - z siecią chociaż tyle "łatwiej", że można na upartego uderzyć do Cellnex. Ale do tego potrzebne są potworne środki. Inaczej wygląda to jak wygląda :-] Uważam że dlatego nigdy żaden operator MVNO, ani zbliżony "twór", nie dorówna normalnemu operatorowi telekomunikacyjnemu. Przede wszystkim klienci najczęściej zrażają się obsługą - wszystko fajnie jak działa, a jak problem to zostają często z ręką w nocniku - to jest przyczyna porażek MVNO.
 #1169910  autor: K-L
 19 kwie 2024, 13:38
@PRIV: Sam mam w apce Priv 2 numery nieużywane od miesięcy. Nie usuwacie ich. A niby się Wam pula numerów skończyła. Tu akurat na żadnego MNO winy zrzucić nie można. Usunięcia punktów lojalnościowych również. Czytam te wyjaśnienia, rozumiem, jednak sytuacja nie jest czarno-biała. Gdybyście przyznali się do paru błędów, bylibyście dla mnie godni zaufania. A tak, to raczej wykorzystam resztę kasy i usuwam konto. Jakkolwiek sytuacja się rozwinie. Powodzenia!
PS) na pewno chodzi o Play. Taryfikowało jako połączenia do Play. Niektórzy wciąż mają Stan Darmowy. Nadużycia były więc możliwe. Jednak nie tak Play powinien to rozwiązać. Tu pełna zgoda.
 #1170011  autor: Remington
 20 kwie 2024, 22:37
MNP dotyczy wszystkich, więc powinno się dać. Gorzej z tym czy operator-biorca będzie miał odpowiedniego operatora na swojej liście - wg wyszukiwarki UKE numery PRIV identyfikują się zupełnie inną firmą niż Confly.
 #1170015  autor: Window
 20 kwie 2024, 23:32
Pamiętam też jeszcze wcześniej jak próbowałem korzystać z tej usługi to mi brakowało tego dźwięku wywołującego połączenie tzw beepa,była jedynie głucha cisza. W komunikatorach internetowych takich jak telegram, messenger, whatsapp jest.
 #1170149  autor: mariusz9a
 23 kwie 2024, 10:42
Komuś ktoś coś od nich odpisał z ich obsługi klienta? Bo chyba po jednorazowym "przebłysku" po opublikowaniu tekstu na Telepolis znów się schowali :-D A przebłysk wynikał tylko z tego że ktoś ich obsmarował. Ech... Te całe MVNO i ich podejście do klienta :-] I tyle z tych całych "ochów" i "achów" jacy to jesteśmy cudowni a reszta świata podła :-/
 #1170452  autor: K-L
 29 kwie 2024, 12:27
Gdzie tam. Cisza. Dałem sobie spokój i usunąłem konto. Deaktywują ponoć po 30 dniach. 3 numery, z których nijak nie dało się zrezygnować (nawet przez kontakt z Obsługą), zwalniam. :)