No, ale skoro t mobile ma podobno 90% PTC, to nie musi płacić za wykorzystanie marki czyli pewne koszty odpadają. Z tego co czytałem- era ma zupełnie zniknąć, zastąpi ją nawet logo tmobile, i niebieski zostanie zastąpiony różowym :> Odkąd Orange przejęła Ideę- praktycznie nic nowego nie pojawiło się w ofercie. Ale nie sądzę, żeby taka sytuacja się powtórzyła w tym przypadku. Jeśli chodzi o zasieg Orange- to z doświadczenia wiem, że są ogromne luki i z obecnym TT nie mam w tej materii żadnych problemów.
Jeśli chodzi o ofertę- to już teraz nastąpiły zmiany w ofercie. Oferta jest inna, choć nie dla każdego "lepsza". Przypuszczam, że prawdziwe zmiany nastąpią, kiedy nastąpi zmiana na Tmobile- wyjdą z nową ofertą, która będzie miała przyciągnąć rzesze.
- Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
Zrozum, że to nie ma żadnego znaczenia. PTC to inna spółka, która płaci innej spółce za wykorzystywanie znaku handlowego. To, że ta druga spółka jest właścicielem tej pierwszej, powoduje, że ta pierwsza w ogóle ma możliwość płacenia za ten znak i jego wykorzystywania.pablo_79 pisze:No, ale skoro t mobile ma podobno 90% PTC, to nie musi płacić za wykorzystanie marki
MM
W tym wszystkim najlpesze są teksty, że będzie lepiej bo Era (T-Mobile) chce być nr 1. A pamiętacie od jakiego czasu Hartman to mówi? I co robi w tym kierunku? Robi dokładnie odwrotnie, przepaść między Orange i Plusem a Erą jest coraz większa, a jak czyta się o nowych ich propozycjach (choćby dzisiaj z zestawem TakTak, gdzie dostajemy godzinę oglądania MTV za friko i granie na czekanie na 2 miesiące) to nie trzeba w tym głęboko siedzieć że by wiedzieć, że przepaść będzie się dalej pogłębiać. Przecież nawet Play bodajże za 6 miesięcy pozyskał więcej klientów niż era. A pisanie, że T-Mobile to światowa marka i na pewno u nas "zaszaleje" jest jakimś nieporozumieniem, przecież DT już dawno mógł zaszaleć bo Erę nie ma od wczoraj.
A każdy kto był w Idei, wie, że rebranding na Orange nic dobrego nie przyniósł.
A każdy kto był w Idei, wie, że rebranding na Orange nic dobrego nie przyniósł.
A co złego przyniósł? Ja nic nie odczułem jako zwykły zjadacz chleba. Orange ma naprawdę dobrą ofertę, jeśli ktoś chce się tanio kontaktować ze znajomymi w Orange. Rozmawiać wewnątrz sieci można już za 3 grosze/min, 1 gr za SMSa, teraz te 200% więcej, czego chcieć więcej? Mówię tutaj o pre-paidzie. Nie jest źle.djfafa pisze:A każdy kto był w Idei, wie, że rebranding na Orange nic dobrego nie przyniósł.
A w Era co ma nam do zaoferowania? Tylko chyba układ nerwowy można sobie zniszczyć przez tę sieć. Nawet ich podwójne doładowanie jest aż tak żałosne, że włosy stają dęba na głowie. Zejdź z 300 PLN do 80 PLN, a podwoimy Twoje doładowanie... Bez komentarza. Ja wierzę w to, że wraz z pojawieniem się marki T-Mobile na PL rynku sieć Era zmieni się na lepsze... Pożyjemy zobaczymy co to będzie.
Dużo kowcio ja będąc zadowolonym abonentem Idei po rebrandingu po prostu uciekłem do Ery. Długa historia (nie jeden problem) i nie będę tu tego opisywał, ale Orange mnie po prostu zraziło do siebie i już pewnie nie wrócę do tej sieci choćby nie wiem co Odnośnie usług i jakości Ery to kowcio bez przesady ja nie mam z tą siecią problemów, a BOK jest dużo bardziej elokwentny i kulturalny niż BOK Orangekowcio pisze:A co złego przyniósł? Ja nic nie odczułem jako zwykły zjadacz chleba.
Akurat mówisz o ludziach dzwoniących sporo do Orange, ale pomyśl, że są też osoby mające w książce telefonicznej sporo kontaktów w innych sieciach, a tu Orange tak ładnie się nie prezentuje w porównaniu do Ery oraz ludzi mających sporo kontaktów w Plusie lub Erze. Odnośnie okresowych promocji w prepaidach się lepiej nie wypowiadać, ponieważ to zbyt często się zmienia.kowcio pisze:Orange ma naprawdę dobrą ofertę, jeśli ktoś chce się tanio kontaktować ze znajomymi w Orange. Rozmawiać wewnątrz sieci można już za 3 grosze/min, 1 gr za SMSa, teraz te 200% więcej, czego chcieć więcej?
Jednak to nie jest temat o tym który operator jest lepszy, a o konsekwencjach rebrandingu Ery na T-Mobile
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 07:43 przez vinc, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak spojrzymy na mapy to każdy operator ma praktycznie cały obszar Polski zamalowany,a jednak słychać głosy,że na prowincji czyli np.100km od Poznania gdzie nie ma miast większych ,Ery nie ma po prostu,jest masę białych plam,których nie ma na mapie zasięgu.Pozostali tego problemu nie mają.pablo_79 pisze:Jeśli chodzi o zasieg Orange- to z doświadczenia wiem, że są ogromne luki i z obecnym TT nie mam w tej materii żadnych problemów.
Kowcio co do oferty ma rację.Ostatnio słyszałem opinię,że promocje typu 200% doładowania są w tej sieci the best,a pojawiają się niezwykle często.
Jeśli zmiana Era-->T-mobile nic nie zmieni jak niektórzy piszą więc bez różnicy czy zmiana nastąpi czy nie:-)
Ja nie mówię, że przyniósł coś złego, ale nie było rewolucyjnych zmian na plus tak jak spodziewali się wszyscy i jak spodziewają się teraz przy rebrandingu ery.kowcio pisze:A co złego przyniósł?djfafa pisze:A każdy kto był w Idei, wie, że rebranding na Orange nic dobrego nie przyniósł.
Myślicie, że zmian marki zmieni tok rozumowania Hartmana i innych ciągnących za sznurki w tej spółce? Myślicie, że DT zmieniając Erę w T-Mobile zmieni cały zarząd i radę nadzorczą?
Heh, nie rozumiecie mnie Mnie chodzi tylko oto, że PTC teraz będzie miała szansę odbudować swój wizerunek w oczach niektórych klientów. Ale jak nie wykorzystają tej szansy, to naprawdę z nimi kiepsko jest.Ale Kowcio zrozum, że oni już dawno mówią, że chcą być ponownie nr 1 i co zrobili aby to zrobić? Zobacz ich promocje choćby w ostatnim czasie? Czy to są promocje aby być nr 1.
Chciałbym zaznaczyc iż mówią "Wkrótce będziemy nr 1" a nie od razu. Oznacza to, że działania podejmą po zmianie marki, bo jaki sens jest inwestowac w markę, jeżeli wiadomo, że niedługo ona zniknie?
Po zmianie marki na T-Mobile PL z pewnością podejmą działania do promowania swojej marki i włożą w to dużo więcej kasy niż dotychczas. Również zmiana oferty wydaje się byc oczywista na dużo lepszą.
Podobnie z resztą było w T-Mobile CZ.
Po zmianie marki na T-Mobile PL z pewnością podejmą działania do promowania swojej marki i włożą w to dużo więcej kasy niż dotychczas. Również zmiana oferty wydaje się byc oczywista na dużo lepszą.
Podobnie z resztą było w T-Mobile CZ.
Nierozumiem dlaczego rebranding ma być powodem większej dbałości o klineta, czyli teraz mają ich w d... apotem będą dla nich cacy? Nie, bo tych klinetów już mieć nie będą. Zobacz Plusa, ciągle zmienia ofery, ciągle coś nowego i Bauc ma gdzieś, że może za rok przejmie ich Vodafon, dla nich liczy sie klient teraz, bo wiedzą jak ciężko odbudować ich zaufanie.
[ Dodano: 2008-12-17, 15:12 ]
[ Dodano: 2008-12-17, 15:12 ]
Wiesz co znaczy "wkrótce"? Nie za 10 lat, ale w niedalekiej przyszłości która chyba nie trwa lata świetlne nie sądzisz? Wiesz co znaczy inwestycja w markę? Aby wypromowali T-Mobile przeznaczą setki milionów na reklamy, sponsoring itp. więc nie mów, że nie mogą teraz dać wszystkim normalnego podwójnego doładowania, bo nie będą inwestować w Erę, przecież wściekły klient nie będzie czekał do połowy 2009 bo T-Mobile może mu obniży połączenia o 3 grosze.Artur051 pisze:Chciałbym zaznaczyc iż mówią "Wkrótce będziemy nr 1" a nie od razu. Oznacza to, że działania podejmą po zmianie marki, bo jaki sens jest inwestowac w markę, jeżeli wiadomo, że niedługo ona zniknie?
Po zmianie marki na T-Mobile PL z pewnością podejmą działania do promowania swojej marki i włożą w to dużo więcej kasy niż dotychczas. Również zmiana oferty wydaje się byc oczywista na dużo lepszą.
Podobnie z resztą było w T-Mobile CZ.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2008, 15:15 przez djfafa, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko, że Vodafone ma znikomą ilośc akcji Polkomtela obecnie i nie jest przesądzone że vodafone przejmie Polkomtela... Po za tym vodafone ma w polkomtelu nie wiele obecnie do powiedzenia. (~19%)
PTC jest już zupełnie niemieckie(~90%). Nowe oferty miały pojawic się już pod koniec 2006 roku gdy mialo wejsc T-Mobile, a tak przez zawirowania z Vivendi oferta pozostała od tamtego czasu w stagnacji. Dlaczego?
Bo T-Mobile nie wiedziało, czy wprowadzac nową markę, czy nie i pozostawilo Erę.
Obecnie, gdy wiadomo, że T-Mobile wejdzie na pewno w 2009 roku szykuje nowe promocje i stagnacja się zakończy, polityka dawnej Ery, lidera rynku powróci do łask.
[ Dodano: 2008-12-17, 15:16 ]
"Wkrótce" wg prezesa Hartmana nie znaczyło niedalekiego odcinku czasu, lecz "Po rembrandingu" ;].
PTC jest już zupełnie niemieckie(~90%). Nowe oferty miały pojawic się już pod koniec 2006 roku gdy mialo wejsc T-Mobile, a tak przez zawirowania z Vivendi oferta pozostała od tamtego czasu w stagnacji. Dlaczego?
Bo T-Mobile nie wiedziało, czy wprowadzac nową markę, czy nie i pozostawilo Erę.
Obecnie, gdy wiadomo, że T-Mobile wejdzie na pewno w 2009 roku szykuje nowe promocje i stagnacja się zakończy, polityka dawnej Ery, lidera rynku powróci do łask.
[ Dodano: 2008-12-17, 15:16 ]
"Wkrótce" wg prezesa Hartmana nie znaczyło niedalekiego odcinku czasu, lecz "Po rembrandingu" ;].
Czyli jak mówił "wkrótce" w 2007 roku (a tak było, mówił to podczas któreś tam konferencji, po którymś tam wyroku sądu arbitrażowego-sorki ale chyba nikt nie jestw stanie powiedzieć ile tego było) to już wiedział, że chodzi o połowę 2009 roku tak? Nie żartuj sobie.
Słuchajcie bez przesady. Era klientów ma i będzie miała chocby nie wiem co. Co prawda oferty są jak odgrzewane kotlety sprzed kilku lat , ale i tak są w niektórych wypadkach atrakcyjniejsze niż konkurencji. I ceny telefonow z niższej połki tez sa ok (Se k770i,Nokia 6300,Samsung D900i).Nieraz duzo taniej niz w Plusie, o Orange juz nie wspomnę. Co innego telefony z wyzszej półki-tu tragedia.
Ale wracając do tematu mysle że T-mobile celowo zatrzymał rozwój Ery. Teraz klienci troche ponarzekają,a pózniej wejdzie cudowna zagraniczna marka ,która zastapi złą Erę.
Nie głupi pomysł, wiele osób na to pojdzie.
Zarobek murowany.
Przy czym czy pozycja lidera?
Moim zdaniem nie.
Ale wracając do tematu mysle że T-mobile celowo zatrzymał rozwój Ery. Teraz klienci troche ponarzekają,a pózniej wejdzie cudowna zagraniczna marka ,która zastapi złą Erę.
Nie głupi pomysł, wiele osób na to pojdzie.
Zarobek murowany.
Przy czym czy pozycja lidera?
Moim zdaniem nie.
Niektórzy tego nie rozumieją właśnie, że stagnacja Ery wywołana jest opisanym powyżej.alex1155 pisze:Ale wracając do tematu mysle że T-mobile celowo zatrzymał rozwój Ery. Teraz klienci troche ponarzekają,a pózniej wejdzie cudowna zagraniczna marka ,która zastapi złą Erę.
Nie głupi pomysł, wiele osób na to pojdzie.
Zarobek murowany.
Przy czym czy pozycja lidera?
Moim zdaniem nie.
A pozycje lidera odrobią szybciej niż to się komukolwiek może wydawac ;].
Byc może. Ale sam przyznasz , że robienie z Ery najgorszej sieci w tym kraju nie jest do konca w porządku. Chociaż gdyby ulepszali Ere i pewnego dnia zastapili by ja "piekna" rózoa siecia mogliby niezle stracic. A teraz z pewnościa zyskają.Artur051 pisze:Niektórzy tego nie rozumieją właśnie, że stagnacja Ery wywołana jest opisanym powyżej.alex1155 pisze:Ale wracając do tematu mysle że T-mobile celowo zatrzymał rozwój Ery. Teraz klienci troche ponarzekają,a pózniej wejdzie cudowna zagraniczna marka ,która zastapi złą Erę.
Nie głupi pomysł, wiele osób na to pojdzie.
Zarobek murowany.
Przy czym czy pozycja lidera?
Moim zdaniem nie.
A pozycje lidera odrobią szybciej niż to się komukolwiek może wydawac ;].
Z tym, że klient np. biznesowy nie przenosi numerów co kwartał, więc jeżeli teraz odszedł z ery z powodu kiepskiej oferty to nie wróci zaraz bo wejdzie T-Mobile.
Zresztą nie wiem jakie macie dowody na to, że "wejście" TM faktycznie będzie "wejściem smoka". A może po prostu pazerni niemcy mają taką a nie inną wizję zarządzania firmą i nie ważna jaka będzie marka, dalej będą drogie telefony, ciągle ten sam wieczny TakTak (jaja) itp.
Zresztą nie wiem jakie macie dowody na to, że "wejście" TM faktycznie będzie "wejściem smoka". A może po prostu pazerni niemcy mają taką a nie inną wizję zarządzania firmą i nie ważna jaka będzie marka, dalej będą drogie telefony, ciągle ten sam wieczny TakTak (jaja) itp.
Wejscie smoka byc musi inaczej róz im nie pomoże.djfafa pisze:Z tym, że klient np. biznesowy nie przenosi numerów co kwartał, więc jeżeli teraz odszedł z ery z powodu kiepskiej oferty to nie wróci zaraz bo wejdzie T-Mobile.
Zresztą nie wiem jakie macie dowody na to, że "wejście" TM faktycznie będzie "wejściem smoka". A może po prostu pazerni niemcy mają taką a nie inną wizję zarządzania firmą i nie ważna jaka będzie marka, dalej będą drogie telefony, ciągle ten sam wieczny TakTak (jaja) itp.