Strona 1 z 13

ERA... T-Mobile celowo niszczy polska marke?

Post:30 lis 2008, 15:50
autor: Sławek
Do zalozenia tego tematu zainspirowala mnie pewna wypowiedz pod artykulem dot. ostatnich problemow Ery. Faktem jest, ze od dawna Era nie inwestuje wystarczajaco w infrastrukture, a oferty pogarszaja sie. PRzykladem jest chocby Nowy Tak Tak, ktory reklamuja jako hit sezonu (15gr/min w sieci w pakiecie, podczas gdy w poprzedniej taryfie Happy mozna bylo w pakiecie miec nawet 14gr/min w sieci). W abonamentach nie jest lepiej. Pakiet 35min w sieci za 10zl... czego nawet nie wypada skomentowac ;)

Byc moze juz wkrotce zobaczymy Zamiast Ery T-Mobile na wyswietlaczach. Wyglada na to, ze Niemcy wyciagneli wnioski z francuskich doswiadczen (Idea->Orange). Obstawiam, ze T-Mobile wejdzie w 2009r. Czy waszym zdaniem Era jest celowo niszczona czy nie? Skorzystalibyscie z oferty pre-paid wirtualnego operatora Ery/Idei, gdyby taki powstal po zniknieciu operatora infrastrukturalnego?

Post:30 lis 2008, 16:06
autor: Marens
Gdyby od 1.01.2009 miał być planowany branding wszyscy już tu o tym wiedzieli.
Problemem Ery z pogarszaniem się oferty i brakiem inwestycji w infrastrukturę są kłótnie udziałowców.

PTC nie chce robić TakTakiem konkurencji dla Heyah, bo nie widzę innego wytłumaczenia.
Gdyby faktycznie miałoby wejść "na dniach" T-Mobile, to psuliby ofertę ale inwestowali w infrastrukturę, bo tak po brandingu byłoby to samo co w Erze.

Dziwi mnie dlaczego sponsorują np You Can Dance zamiast ratować infrastrukturę.

Może są to celowe działania aby zmniejszyć wartość rynkową PTC.

Post:30 lis 2008, 16:12
autor: Artur051
W jednej z ostatnich wypowiedzi Hartmana na temat Ery ---> T-Mobile było powiedziane, że planują to zrobic w III kwartale 2009. Czyli we wrześniu możemy już spodziewac się różu za pewne.

[ Dodano: 2008-11-30, 16:14 ]
Oraz te coraz częstsze pojawianie się przy okazji wyników finansowych "Wkrótce będziemy znów nr 1." Daje do myślenia xd.

Post:30 lis 2008, 16:18
autor: Sławek
Marens pisze:Gdyby od 1.01.2009 miał być planowany branding wszyscy już tu o tym wiedzieli.
Nie napisalem, ze chodzi o poczatek roku, tylko ze w ogole w 2009. Predzej spodziewalbym sie tego w polowie roku gdzies.

Artur051 pisze:W jednej z ostatnich wypowiedzi Hartmana na temat Ery ---> T-Mobile było powiedziane, że planują to zrobic w III kwartale 2009. Czyli we wrześniu możemy już spodziewac się różu za pewne.
Jest to sensowne- koniec wrzesnia to akurat urodziny Ery, a tych ostatnio prawie nie bylo. Kolejnych moze juz nie byc w ogole.

Post:30 lis 2008, 16:22
autor: Artur051
W poniższym artykule z początku 2008 roku widac, że Era przymierza się do T-Mobile w 2009.

http://www.wirtualnemedia.pl/article/22 ... Mobile.htm

Post:30 lis 2008, 16:33
autor: Sławek
Czy jestescie tak przyzwyczajeni do marki Era, ze gotowi bylibyscie na zmiane operatora z powodu zmiany marki, czy moze maja dla Was znaczenie tylko wzgledy ekonomiczne? Nie ma moim zdaniem w Polsce operatora, ktorego marke mozna potraktowac jako zastepstwo usunietej Ery... Orange, Plus? odbiegaja od niej na kilometr (kolorystyka, PR, itd.) Play...? Hmm... A jak Wy myslicie? Moze skorzysta z tego ktorys z dwoch nadchodzacych operatorow ifrastrukturalnych?

Post:30 lis 2008, 16:36
autor: Marens
Strona www.era.pl jest łudząco podobna do http://t-mobile.cz/

Post:30 lis 2008, 16:41
autor: Artur051
Ja myślę, że zmiana marki wpłynie tylko na korzyśc Ery (Podobnie jak Idea - Orange).

PTC przybędzie klientów.

Kiedy T-Mobile w 2004 roku na Węgrzech rembrandingował tamtejszą siec ceny połączeń krajowych oraz roamingowych (w sieciach T-Mobile) spadły. Wyszło to na korzyśc tamtejszym abonentom.

Dopiero się zacznie jak Era zmieni się w T-Mobile.

Post:30 lis 2008, 16:44
autor: Sławek
Ja zle wspominam znikniecie Idei. W moim odczuciu oferta sie pogorszyla- choc teraz nie pamietam juz konkretow. No i... znikla polska dobra marka. W przeslosc odeszlo "Ideą naszej Ery jest wychodzić na Plus"... A czeska stronka jest faktycznie podobna... tylko proporcje sa odwrotne: wiecej rozu, a mniej blekitu. Roz stanie sie meskim kolorem czy to bedzie siec dla kobiet? : D

Post:30 lis 2008, 16:49
autor: dami_1921
a jak wygląda sprawa ważność umowy abo/mix w przypadku gdyby T-Mobile przejeło erę?
(nie wiem jak to było z w przypadku idea->orange ponieważ nie interesowałem sie wtedy tym)

Post:30 lis 2008, 16:54
autor: Artur051
Do końca trwania umowy nic sie nie zmieni. Te same stawki, taryfa. A umowa będzie ważna bo podpisywałeś ją z PTC, a nie z Erą.

Post:30 lis 2008, 16:58
autor: kowcio
dami_1921 pisze:a jak wygląda sprawa ważność umowy abo/mix w przypadku gdyby T-Mobile przejeło erę?
(nie wiem jak to było z w przypadku idea->orange ponieważ nie interesowałem sie wtedy tym)
Normalnie, zmieni się tylko marka, umowa jest umową i nią zawsze pozostanie ;)

Post:30 lis 2008, 17:04
autor: widex
Sławek pisze:Ja zle wspominam znikniecie Idei.
Również. Byłem zadowolony z Popa oraz mix-a. Byłem wierny tej sieci od 2001 roku - mój pierwszy telefon otrzymał starter Popa. Teraz to czuję odrazę do Orange - usługi, budowa sieci itd.

Post:30 lis 2008, 17:13
autor: Sławek
Mniej wiecej w tym samym czasie przesiadlem sie z simplusa na abo w Erze... wtedy to byla znaczaca obnizka kosztow dla mnie. Potem blisko konca umowy Era chciala mi dac nieco lepsze warunki wzamian za przedluzenie umowy na pol roku. Nie zgodzilem sie i podpisalem pozniej aneks na kolejne 2 lata z duzo lepsza oferta. Przez 4 lata bylem zadowolony z Ery, ale mnie rozczarowala obecnymi taryfami i rozwiazalem w tym roku umowe. Nie wiem czy T-Mobile cos zmieni na lepsze, jednak ewidentnie widac, ze w cos graja. Szkoda, ze kosztem abonentow.

[ Dodano: 2008-11-30, 17:44 ]
a tak na marginesie... kto kibicuje Vivendi? :P

Post:30 lis 2008, 18:43
autor: user_delete10
Nasz Orange jest ściśle powiązany z tą samą marką,co jest w Francji,czyli tam gdzie powstała.Era należy w większości akcji do T-mobile,dlatego też nie powinno nikogo dziwić, że nazwa może ulec zmianie.Plus jest jedynie w znaczącej części najbardziej polski.Choć Vodafone,jaka globalna firma komórkowa też ma tu swoje udziały a obecnie przejmuje kolejne kilka procent zbliżając się tym samym coraz bardziej do rebrandingu tak jak T-mobile w Erze.Z tego wychodzi, że jedynym "światowym" opem u nas jest Orange od 2005 roku jak dobrze pamiętam.
Czymś dobrym jest chyba ujednolicenie nazewnictwa,skoro i tak sieci Plus i Era są lub będą w przyszłości własnością globalnych firm.W tej kwestii... Plus brzmi dosyć fajnie,Era zdecydowanie mnie.Nie pogniewam się jednak a zadowolę,że w końcu będziemy mieli Vodafone,Orange ,T-mobile i Play.Przeglądając listę partnerów roamingowych naszych sieci,w krajach na południe od nas i na zachód spotkamy się w większości z tymi 3 nazwami(za wyjątkiem rzecz jasna Play).
Może się tylko na lepsze zmienić.

Post:30 lis 2008, 20:00
autor: Sławek
Szkoda, ze Polskie firmy nie zawalcza o jakies male za granicami graju. Dlaczego zaden z opow nie stara sie zyskac statusu gracza europejskiego, tylko sie sprzedaja? Play chyba w calej czworce bedzie mial najbardziej sensowna nazwe. Z punktu widzenia marketingu Era, Idea i Plus to nazwy swietne do rekalmy... Play tez niezla, mimo ze angielska. T-Mobile, Orange, Vodafone... to ani nie brzmi ladnie, ani skojarzyc sie specjalnie z niczym nie da (moze poza Orange)... nazwy te na polskim rynku sa bezsensowne.

T-Mobile moglby zostawic w spokoju najlepiej rozpoznawalna polska marke... w koncu i tak nalezy do nich i tak. Beda czerpac zyski przeciez bez wzgledu na nazwe.

No ale poczekamy jeszcze na kolejnych dwoch graczy. Zobaczymy jakie oni stworza wizerunki :)

Post:30 lis 2008, 20:03
autor: thonka
Artur051 pisze:W poniższym artykule z początku 2008 roku widac, że Era przymierza się do T-Mobile w 2009.

http://www.wirtualnemedia...na_T-Mobile.htm
od tego czasu na samym telepolis bylo 6 artykulow o vivendi, elektrimie, ET oraz DT... kazdy o tym, ze batalia trwa nadal, lub ze DT zrobiilo krok w przod, by zaraz sad cofnal ich o 3 kroki w tyl...
konca 'neverending story' ciagnacego sie od bodaj 2004r. nie widac, a poki nie bedzie wszystko jasne mozna zapomniec o T-Mobile w Polsce. nikt o zdrowych zmyslach nie posle do piachu znanej marki wydajac gruba kase na rebranding, nie majac pewnosci czy oby napewno ta operacja sie zwroci...
Marens pisze:Strona www.era.pl jest łudząco podobna do http://t-mobile.cz/
strona ery pod wzgledem konstrukcji bardziej przypomina irlandzki vodafone.

bylem w idei gdy zmieniala sie w orange, nie odczulem praktycznie wogole zmian, a jezeli juz to tylko na lepsze. lepsza obsluga, bardziej innowacyjna strona inetrnetowa i w koncu lekka poprawa jakosci rozmow.
cenniki mnie nie interesowaly, bo warunkow umowy zmienic przeciez mi nie mogli.
pozegnalem sie z nimi dopiero jak zaproponowano mi o wiele gorsze warunki przedluzeniowe niz za 1wszym razem za idei.

przezylem tez rebranding niemieckiego VIAG interkom na o2 i tez byly tego same plusy. spadek cen, lepszy zasieg, o wiele lepsze oferty.

dlaczego nie mialoby byc podobnie z era?

Post:30 lis 2008, 20:08
autor: widex
thonka pisze:cenniki mnie nie interesowaly, bo warunkow umowy zmienic przeciez mi nie mogli.
pozegnalem sie z nimi dopiero jak zaproponowano mi o wiele gorsze warunki przedluzeniowe niz za 1wszym razem za idei.
Oprócz tego oferta już nie była tak dynamiczna jak w Idei. Ustała na jakiś czas w miejscu. Chyba rocznym. Wizualnie Orange jest ok, ale jeżeli chodzi o ousłgui całą markę w Polsce to nie podoba mi się.

Jestem przeciwny zmianie marek.

Post:30 lis 2008, 20:09
autor: Sławek
thonka pisze: cenniki mnie nie interesowaly, bo warunkow umowy zmienic przeciez mi nie mogli.
pozegnalem sie z nimi dopiero jak zaproponowano mi o wiele gorsze warunki przedluzeniowe niz za 1wszym razem za idei.
No tak... to wlasnie ta "lepszosc" Orange ;) Era w tej chwili idzie w podobnym kierunku, co uzasadnia podejrzenia o niezbyt odleglym rebrandingu.

Poza tym... czy Cadbury zmienil nazwe polskiej czekolady? Nie, bo po co? I to samo pytanie mozna odniesc do opow ;)

Post:30 lis 2008, 20:21
autor: widex
Sławek pisze:oza tym... czy Cadbury zmienil nazwe polskiej czekolady? Nie, bo po co? I to samo pytanie mozna odniesc do opow ;)
Wtedy taki Vodafone czy Orange może pochawlić się, że jego marka jest na iluś tam kontynentach i w iluś tam krajach ;)