DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #616123  autor: Sławek
 23 lut 2013, 18:44
Proszę Was o radę w poniższej sprawie.

21 stycznia został u mnie aktywowany internet na łączu LLU. Koszt aktywacji łącza: 250zł.
Miesięczny abonament wraz z telefonem stacjonarnym (utrzymanie łącza wyszłoby tak samo): ok. 76zł.
Połączenie internetowe zrywane jest codziennie o podobnej porze w godz. 17:00-17:30. Dzieje się to przynajmniej raz dziennie, ale zdarza się częściej.

Wielokrotnie zgłaszałem problem telefonicznie i tłumaczyłem sytuację. Na telefony na numer 801 802 803 wydałem już ok. 50zł.
W końcu jakaś pani poinformowała mnie, że po prostu co 24 godziny zmieniany jest adres IP i nie można tego przesunąć na żadną inną godzinę i tak już po prostu jest.

Mam ogromną ochotę zerwać umowę. Czy sądzicie, ze jest to możliwe bez opłaty karnej?

Czy da coś oficjalna reklamacja, czy lepiej uderzyć z tym od razu do UKE i UOKiK?

Korzystałem już z bardzo różnych łączy, w bardzo różnych miejscach, ale takich jaj jeszcze nie było.
Dodam jeszcze, że możliwości techniczne wskazywały na łącze o prędkości 21Mb/s. Zatem internet wzięty w opcji max20 powinien osiągać 20Mb/s. Tymczasem osiąga od 7 do 12 Mb/s. W porywach 13 Mb/s.

Mam dość tej firmy. Proszę o wskazówki.

 #616144  autor: Maniek99
 23 lut 2013, 19:46
Jak nie podasz parametrów z routera, to można sobie pogdybać.
IP w Netii zmienia się bardzo rzadko, na pewno nie codziennie.
Na numery 801 nie dzwoni się z komórki!

 #616236  autor: Sławek
 24 lut 2013, 11:27
No to mi pomogłeś...
Korzystam z Netia Spot. O jakich parametrach mówisz?
Żeby dzwonić z nie-komórki, trzeba mieć nie-komórkowy telefon! Mam ten pakiet od miesiąca i jeszcze nie załatwiłem telefonu stacjonarnego, bo nie był mi potrzebny, więc szczególnie się nie spieszyłem.

Pani na linii dokładnie tak mi powiedziała, że IP zmienia się co 24 godziny i nic z tym nie można zrobić. Powiedziała też, że jest tak w przypadku każdej instalacji.

 #616250  autor: Maniek99
 24 lut 2013, 12:30
Parametry to m.in rate , SNR, tłumienie, najlepiej to wszystko na jednym screenie.

Napisałeś że wziąłeś usługę telefoniczną, a że nie zaopatrzyłeś się aparat, to już twój problem.
Ze stacjonarnego na tą infolinię zapłaciłbyś jakieś grosze, albo nawet nic (mają też numer stacjonarny).

To z częstą zmianą IP, to ściema.

 #616257  autor: Sig
 24 lut 2013, 13:02
Przecież Netia ma stacjonarny numer BOK, więc nie wiem po co wydzwaniasz na numer specjalny z komórki... To, że go nie pokazuje - pretensje do Netii, 227111111 . Tak samo można (jeszcze?) było dzownić do nich przez Skype.

Co do zrywania, to nie jest to reset IP co 24h, bo tego już w Netii nie ma, a zwyczajnie obstawiam zwiększenie zaszumienia linii o tej porze. U moich rodziców jest podobnie, parametr spada do 0 (możliwe rozłączenie) od 18 do 20 codziennie. Pomogłoby zejście z prędkością niżej.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #616390  autor: Vieslav
 24 lut 2013, 23:00
Nie wiem jak w przypadku CU i LLU Netii, ale w neostradzie i wszelkim BSA IP jest zmieniane co 24 godziny. Jeśli coś takiego występuje to masz odpowiedni zapis w regulaminie. Zwykle tak jest w każdym ADSL. Dopóki nie podasz parametrów linii to sobie o tak gdybać możemy. A w instytucjach o których wspominasz to cię wyśmieją. Umowę masz DO 20mb/s, twoje prędkości mieszczą się w przedziale od 0 do 20 więc wszystko jest ok.

 #616616  autor: Razio1
 25 lut 2013, 19:01
Wejdź na 192.168.1.254, wpisz login admin, hasło admin_netia. Jak Ci się załaduje, po prawej stronie masz dział "system". Kliknij w ten kafelek. Dalej przejdź w połączenia sieciowe, dalej w rubryke Wan DSL. Następnie wejdź w pododdział statystyki. Zrób PrintScreen i wrzuć na forum.

Być może NetiaSpot synchronizuje się za wysoko i dlatego zrywa połączenie w godzinach szczytu.

Jeśli masz stacjonarny w Netii, to możesz dzwonić na darmowy numer infolinii *88.
 #784188  autor: emarti
 11 lut 2015, 18:59
Odświeżę temat bo mam podobny problem.

Często zdarza się że internet zacina się. Objawia się to bardzo długim oczekiwaniu na żądaną stronę a czasami w rezultacie pojawia się komunikat "nie można wyświetlić". Ogólnie rzecz biorąc są chwile gdy internet chodzi jak szalony a czasami mam ochotę wyłączyć komputer. Gdy pojawiają się problemy zdarza się że ikonka siły WiFi na pasku zadań zaczyna świecić na żółto z informacją "ograniczone" by po kilku sekundach nastąpiło automatyczne połączenie. Nie wiem czy to wina samego łącza, rutera, laptopa czy jakiegoś syfu w nim. Podaję skan o który prosił kolega @Razio1

Obrazek
 #784221  autor: emarti
 11 lut 2015, 21:05
Zgłoszę to w najbliższych dniach. A jak wytłumaczyć to że są chwile gdy internet chodzi jak burza (jak teraz) a za kilka godzin czy chwil mocno zamula?
 #784265  autor: sa
 12 lut 2015, 06:08
Panowie to co tutaj opisujecie to wręcz Standard w Netii co prawda ja mam Internetię ale to faktycznie dziś jest jedna firma tylko pod różnymi szyldami, nawet strona logowania i obsługa klienta jest w saloniku Netii, a praktycznie nie ma miesiąca bym nie miała tego samego.Tj. skoki prędkości dziwne zawieszenia itp. zaniki sygnału na poczatku myślałam że to może laptop,albo coś z wi -fi ale mam 2 lapki na różnym systemie wiec oba nie mogą się wieszać w tym samym czasie...no i nim przeszłam na wi-fi miałam lapka podłączonego bezpośrednio do kabla i jak wi-fi pokazuje brak sygnału,albo sygnał niby jest ale net mulii, to sprawdzam przez kabel, jak sygnału z kabla brak to wiem że to nie wina routera tylko łącza od opa.Te zaniki neta to też u mnie problemy z adersem DNS co ciekawe wzywałam już do domu w tej sprawie technika,i straciłam w rozmowie 15 zł(telefon z wigrin czyli play stawka 62gr za minutę) nim gość skumał o co mi chodzim i nim sprawdziłam wszystkie połączenia prez fona oczywiście...łacznie z konfiguracją itp...bo nie miałam neta na lapkach ,potem ten gość przyszedł i męczył się przez godzine łącznie z nowymi ustawieniami wi-fi i grzebaniem w lapkach i stwierdził że ...nie wie czemu net pojawia się i znika,i gdy w końcu net powrócił to też do końa nie wiedział czemu go nie było i co sprawiło że wrócił... po prostu tak sam z siebie ... co prawda zwalił potem na kolegę że ten w trakcie konserwacji jakiś kabel podłączył nie tak jak powinien być, ale praktycznie co m-c mam z tym cyrk dlatego mimo stacjonarnego o znośnych parametrach mam też mobilny z modemem, bo nigdy nie wiem kiedy będzie mi potrzebny...Zaczynam coraz bardzej tęsknić za mobilnym z playa co prawda dw był tylko 1mb/s a up. 128 kb/s i tylko 10gb limitu, ale przynajmniej działał bez problemów a teraz,na modemie na karcie play wyciagam zależnie od natężenia ruchu od 7 do 15mb/s dw, i od 1 do 4 mb/s up.Jeżeli używałabym np. pakiet no limit to cenowo prawie tyle samo do płacenia,i prędkości też porównywalne a przynajmniej net by działał, bo zasieg macieżysty playa mam i to od wielu lat ,a ten wyraźnie się poprawił na plus,szczególnie prędkości mimo braku LTE....Szczerze mówiac gdyby nie to że mam umowę jescze 1,5 roku i kare 500zł(nawet zmniejszajaca sie proporcjonalnie to stanowczo za dużo do płacenia) to zerwałabym umowę,ale niestety zerwać umowy bez płacenie nie ma szans.Aha mój nadajnik wi-fi to mój własny Netgar JNR3000 / N300, a nie netia spot ani inna dzierżawa.
Emarti nie wytłumaczysz logicznie, bo chyba sie nie da,albo to są szumy jak pisze Sig czy Maniek albo "konserwacje",a to zazwyczaj polega na wyłączenia prądu(dlatego pisze komunikat "ograniczony)"i często najpierw robię restart kart sieciowwych a jak to nie pomaga to wiem że to najczęściej jest wina opa,czyli brak prądu albo u nich,albo odłączenie kablii od zasilania w ramach konserwacji,albo jedno i drugie,potem je podłączają i net działa normalnie i pędzi jak szalony...Mnie śmieszy twierdzenie co niektórych że jak net stacjonarny to ma stałe łącze i częstotliwosci i prędkści niezależne od ilości ludzi na łączach a tu d...a blada,bo stacjonarny działa właściwie jak mobilny,tylko że mobilny jak był to działał stabilniej.Może od innych opów ale nie od netii czy internetii,co ciekawe sąsiedzi mają netię na chyba ich własnych kablach ale nie narzekają wiec nie wiem czy to ja mam takie coś czy na ich własnych wygląda to po prostu inaczej...A co do dzwonienia potwierdzam lepiej na stacjonarny chyba że masz t-mobile albo orange wtedy połączenie na infolinie jest po stawce cennikowej lub 18 gr w t-mobile,a play i jego wirtualne i submarki zżeraja kase jak smoki...
Sławek oni co 24 godziny zmieniają chyba jednak nie ip ale mi to wygląda na adresy DNS ewentualnie tj.jakieś odświeżanie tych adresów DNS ,widze to gdy sprawdzam w centrum sieci i udostępniania trzeba tylko kliknąć nazwę połączenia np. nazwę twojego wi-fi i tam masz wszystkie dane.U mnie można to poznać po czasie włączenia kiedy jest nowe połaczenie i nalicznie czasu trwania połączenia.