DAJ CYNK
  • Szukasz taryfy dla siebie? Nie wiesz, na którą ofertę się zdecydować? Zadaj pytanie tutaj.
    :?:
Szukasz taryfy dla siebie? Nie wiesz, na którą ofertę się zdecydować? Zadaj pytanie tutaj.
:?:
Regulamin forum: 
Przy zakładaniu tematu rozpocznij tytuł od:
[ABO] - jeśli szukasz tylko oferty na ABONAMENT
[KARTA] - jeśli interesuje Cię tylko oferta na KARTĘ
[DOWOLNY] - jeśli szukasz po prostu najlepszej oferty, niezależnie czy będzie to karta, czy abonament

Aby społeczność mogła coś Ci podpowiedzieć, musisz określić swoje priorytety, czy jest to np.:
- cena,
- zasięg,
- stabilność sieci,
- usługi dodatkowe, np. VoLTE, WiFi Calling, HD Voice,
- ważność konta (w przypadku usług na kartę),
- dobra apka do zarządzania kontem

KONIECZNIE NAPISZ TEŻ: ile miesięcznie potrzebujesz minut, SMS-ów, MMS-ów oraz Internetu
 #1153797  autor: Llordus
 16 lip 2023, 02:04
Hej.
1. Co mam?

Niestety ale Orange Flex vs Llordus - 1:0. Poddaje się. Orange mi nie działa (tzn działa wg swojego widzi mi się, w związku z tym nigdy nie wiem czy będę mógł zadzwonić w razie potrzeby, albo czy ktoś z rodziny to odbierze; o necie już nawet nie wspominam, leżącego kopać nie będę).
Na ten moment mam Orange Flex za 50pln na karcie głównej, + 2x15pln w strefie SIM. Razem wychodzi 80 pln miesięcznie.


2. czego potrzebuję?
- rozmowy + sms no limit.
- internet - dużo. Po 30gb na numer to takie minimum - te 80gb z orange schodzi, więc potrzebuję czegoś porównywalnego.
- cena - oczywiście też istotna. Dobrze żeby u nowego operatora nie przepłacać względem obecnie płaconych rachunków.
- niezawodność. Ma działać. Zawsze i wszędzie. I tak - rozumiem, że czasem bts-y przepełnione, czy coś tam w nich strzeli bo już. Czasem jakaś awaria się zdarzy - to norma. Po prostu niedopuszczalne jest to co odwala się obecnie w orange, że w centrum Warszawy nie loguje mi permanentnie do sieci 2 albo 3 numerów z 3
które u nich posiadam.
- wygoda zarządzania - tu flex daje radę, fajnie gdyby u nowego opa było równie wygodne - ale to już z kategorii "miło było by mieć", niż "bez tego się nie przeniosę".
- raczej celowałbym w kogoś z infrastrukturalnych operatorów. Wcześniejsze (przed przeniesieniem do flex-a) doświadczenia z lajt mobile nie nastrajają mnie pozytywnie do wirtualnych opów.

Z góry dzięki za wszelkie porady.

p.s.
Interesują mnie oferty tylko na połączenia i internet. Nie potrzebuję i nie chcę ofert z telefonem.

p.s.2
Roaming - bardzo potrzebny. Zdarza mi się podróżować służbowo za granicę, muszę mieć możliwość wykonania połączenia w razie nagłych sytuacji życiowych. Internet w roamingu EU też porządany - ale to chyba już wszyscy muszą oferować, prawda?
 #1153850  autor: maniek357
 16 lip 2023, 16:13
@Llordus Problemy z Orange wynikają z braku zasięgu w konkretnych miejscach, czy karta po prostu gubi zasięg ? Jeśli to drugie - czy próbowałeś wymiany karty SIM ?
 #1153855  autor: Llordus
 16 lip 2023, 16:34
maniek357 pisze:
16 lip 2023, 16:13
@Llordus Problemy z Orange wynikają z braku zasięgu w konkretnych miejscach, czy karta po prostu gubi zasięg ? Jeśli to drugie - czy próbowałeś wymiany karty SIM ?
Jak dla mnie gubi zasięg w konkretnych miejscach.
Zaczęło być upierdliwe tak gdzieś od początku czerwca - wcześniej nie było problemów.
Karta sim była wymieniana. Ta sama karta sim włożona w inny telefon - generuje takie same problemy, więc raczej nie jest to wina karty sim ani wina telefonu który jest używany na co dzień.

Próbowałem dyskutować na chat we flex. Dostałem info "z działu technicznego" że tak być musi i oni z tym nic nie zrobią, a na sugestię że skoro usługa nie działa wg zadanych parametrów (bo w ogóle nie działa) to chociaż należałaby się minimalna rekompensata z racji trudności - usłyszałem że jak mi się nie podoba, to mogę sobie wybrać innego dostawcę usług, bo w pre-paid oni nic nie muszą i ogólnie to mają mnie w dupie (to ostatnie to oczywiście moje podsumowanie tej dyskusji, bo wprost o dupie nikt nie pisał :)).

Mam tego dość. Mam mało czasu na prywatne sprawy i nie mam ochoty go marnować na użeranie z niekompetentnym dostawcą usług. Lubię święty spokój, który utrzymuję m.in. dzięki temu że zakupione usługi działają i rodzina nie truje mi głowy z żądaniem rozwiązywania takich durnych problemów :)
 #1153856  autor: KC-KARLOS
 16 lip 2023, 16:37
Llordus: czy miałeś poprawnie ustawiony APN (internet zamiast internetipv6)? To też może powodować kłopoty. Czy karty były z prepaida Orange/nju czy świeże z Flexa? Czy masz eSIM? Jakie masz zagęszczenie nadajników i jaki posiadasz telefon / urządzenie? Wątków jest dużo, aby to wyjaśnić. Potrzebne są dane, aby to sprawdzić.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1153860  autor: Llordus
 16 lip 2023, 16:52
Karlos20 pisze:
16 lip 2023, 16:37
Llordus: czy miałeś poprawnie ustawiony APN (internet zamiast internetipv6)? To też może powodować kłopoty. Czy karty były z prepaida Orange/nju czy świeże z Flexa? Czy masz eSIM? Jakie masz zagęszczenie nadajników i jaki posiadasz telefon / urządzenie? Wątków jest dużo, aby to wyjaśnić. Potrzebne są dane, aby to sprawdzić.
Karty świeże z Flexa, fizyczne sim (ale do 2 numerów też duplikat do zegarków w formie esim). 3 różne urządzenia - Iphone chyba 14 pro (nie pamiętam teraz dokładnie), S22 Ultra i Note 10+. Na tym ostatnim są największe jazdy, najmniejsze na Iphone. Więc na tym ostatnim się nawet złamałem i oprócz wymiany simki, walczyłem też z konfiguracją APNa. Bez zmian. Komunikat ze strony orange prosty i krótki - dział techniczny twierdzi że w rejonie występowania usterek (podałem im 2-3 miejsca gdzie telefony w ciągu doby spędzają najwięcej czasu, bo dla całej Warszawy nie chcieli sprawdzać :)) jest nadmierne zagęszczenie numerów i tak być musi i nic z tym nie zrobią. Nie to nie.

Poza tym, wszystko o czym piszesz, powinno trafić do mnie ze strony działu wsparcia w ramach próby rozwiązania problemu. Nic z tego do mnie nie trafiło, wszystko kombinowałem sam. Już sam ten fakt sprawia, że z pomarańczowymi więcej nie chcę mieć do czynienia. Mam i ich obsługi, i ich serwisu serdecznie dość.

Wracając do oryginalnego pytania - jest coś porównywalne z tą ofertą Vectry?
Sprawdzałem jeszcze oferty w Play i w Virgin - to ostatnie nawet tez ma ciekawe. Ciut drożej niż Vectra, ale też trochę więcej internetu (przynajmniej na jednym z numerów spokojnie byłoby też na max wykorzystane) - niestety umowa na 24 miesiące, kto to w ogóle wymyślił w dzisiejszych czasach?
Play z ofertami odjechał w kosmos :)
 #1153867  autor: KC-KARLOS
 16 lip 2023, 19:26
No jest oferta Virgin za 50/mc z pełnym no-limitem, ale nie możesz mieć więcej niż 27 lat. Niestety, tylko na 1 kartę SIM.

Vectra za 19,99 ma 30 GB z umową na czas bezterminowy. Opcja z 10 GB ma 2-letnią umowę, ale przez pierwsze 3 miesiące po złotówce, od 4go 19,99. Tanio :)

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1153871  autor: Llordus
 16 lip 2023, 19:44
Karlos20 pisze:
16 lip 2023, 19:26
No jest oferta Virgin za 50/mc z pełnym no-limitem, ale nie możesz mieć więcej niż 27 lat. Niestety, tylko na 1 kartę SIM.

Vectra za 19,99 ma 30 GB z umową na czas bezterminowy. Opcja z 10 GB ma 2-letnią umowę, ale przez pierwsze 3 miesiące po złotówce, od 4go 19,99. Tanio :)

10GB to za mało, niestety.
27 lat - też już się nie łapię :)

No nic, w takim razie chyba Vectra wygrywa póki co.

Dzięki wszystkim za pomoc :)
 #1153873  autor: KC-KARLOS
 16 lip 2023, 19:49
Llordus: przypomnę, że Vectra ma lejek 1 mbps, więc net jest nielimitowany, ale po 10 lub 30 GB jest po prostu wolniejszy, na przeglądanie stron, słuchanie muzyki czy video do 480p na telefonie się nadaje. Konkurencja niekiedy ma lejek dużo wolniejszy, lub go po prostu nie ma.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1153880  autor: forum_tg
 16 lip 2023, 20:19
Llordus pisze:
Jak dla mnie gubi zasięg w konkretnych miejscach.
Zaczęło być upierdliwe tak gdzieś od początku czerwca - wcześniej nie było problemów.
Karta sim była wymieniana. Ta sama karta sim włożona w inny telefon - generuje takie same problemy, więc raczej nie jest to wina karty sim ani wina telefonu który jest używany na co dzień.
Coś się chyba dzieje. W innym temacie też "pisaliśmy" o problemach Orange z zasięgiem

viewtopic.php?f=3&t=133323&p=1153863#p1153863
 #1153903  autor: Llordus
 17 lip 2023, 00:24
forum_tg pisze:
16 lip 2023, 20:19

Coś się chyba dzieje. W innym temacie też "pisaliśmy" o problemach Orange z zasięgiem

viewtopic.php?f=3&t=133323&p=1153863#p1153863
Jak dla mnie to zdecydowanie orange coś kombinuje. Na numerze służbowym, który też jest w orange, też mam problemy - zarówno z logowaniem do sieci, jak i z transferami internetu.
Jak by Orange jasno i treściwie powiedział co się tam odjaniepawla, to by człowiek wiedział ile poczekać i już. Ale ponieważ chowają głowę w piasek i mają wszystko w dupie, cóż ....
 #1153916  autor: KC-KARLOS
 17 lip 2023, 09:54
Llordus: są wakacje, to ruch sieciowy rośnie. Dodatkowo są promocje w Orange, gdzie w róznych ofertach można dostać mnóstwo gigabajtów lub mieć internet bez końca we Flexie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1153918  autor: KC-KARLOS
 17 lip 2023, 10:09
babciagienia1p: Warszawa, to nie cały kraj, miejscowości turystyczne też mają kłopoty.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1153926  autor: Llordus
 17 lip 2023, 11:37
Dokładnie jak przedmówcy piszą. Biorąc pod uwagę jak bardzo maleje ruch na ulicach w Wwie w okresie letnim, nie potrafię sobie wyobrazić żeby problemy miały być spowodowane nadmierną liczbą użytkowników.

Ale imho robi się offtopic względem oryginalnego pytania.
Myślę że możemy darować dalsze kopanie pomarańczowych.
 #1153934  autor: Llordus
 17 lip 2023, 12:17
kemsinenu pisze:
17 lip 2023, 11:41
@Llordus co planujesz zrobić z zegarkami? Mam wrażenie, że Vectra nie oferuje duplikatów kart do nich.
Nic nie zamierzam robić.

W obecnej sytuacji i tak praktycznie nie jestem w stanie ich używać z kartami sim, więc nie zauważę różnicy :)

Gdybym rozważał używanie zegarków, to pozostała by mi migracja tylko do t-mobile. Które działa na tej samej infra co orange, więc dość ryzykowny ruch, i - biorąc pod uwagę co wiem o ich ofertach - zbyt kosztowny.