No ja też dzisiaj dostałem maila z informacją o podwyżce z 19,99zł na 22,36zł. Umowa podpisana w zeszłym roku 22 czerwca, a numer przeniesiony 10 sierpnia.
- Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum:
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
Od dzisiaj podwyższyli mi abonament zasłaniając się inflacją. A jak u Was ?
Z satysfakcją przeczytałem ten komunikat:
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=20302
Cieszę się, że niektórych moja argumentacja nakłoniła do złożenia skargi. Vectra postępowała moim zdaniem nieuczciwie z podwyżkami inflacyjnymi w pierwszym roku trwania umowy i mam nadzieję, że niebawem przyznają Wam zwrot pieniędzy.
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=20302
Cieszę się, że niektórych moja argumentacja nakłoniła do złożenia skargi. Vectra postępowała moim zdaniem nieuczciwie z podwyżkami inflacyjnymi w pierwszym roku trwania umowy i mam nadzieję, że niebawem przyznają Wam zwrot pieniędzy.
Remington: Z satysfakcją? Chyba bardziej bym przeczytał z irytacją, że więcej praw będzie mieć korpo, niż klient końcowy. 10% obrotu rocznego boli każdą firmę, więc na milion % mogę się założyć, że będą zmniejszać tą karę latami w sądach - lepiej zapłacić 10 mln zamiast 100 czy więcej.
Nie, to nie jest jechanie UOKiKu, bo nawet po zmianie władz tej instytucji, które wkrótce nadejdą, nadal będą robić to co robili poprzednicy.
Brakuje skuteczności, bo straszyć karami można każdego wielokrotnie.
To jest przykre.
Nie, to nie jest jechanie UOKiKu, bo nawet po zmianie władz tej instytucji, które wkrótce nadejdą, nadal będą robić to co robili poprzednicy.
Brakuje skuteczności, bo straszyć karami można każdego wielokrotnie.
To jest przykre.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Z ogromną satysfakcją, bo moje argumenty podzielił też UOKiK, a cytatami ze skarg pochodzą przynajmniej w części od naszych forumowiczów. Vectra jest w porównaniu do W4 malutkim graczem, a oferta komórkowa jest marginesem ich działalności. Dlatego zachowają się racjonalnie idąc na ugodę z Urzędem i zwracając nienależne pieniądze klientom, może nawet dorzucając jakiś bonus, niż narażając się na karę i batalie sądowe.
Przy czym podkreślam - podwyżki inflacyjne uważam za OK, ale nie mogą one dotyczyć okresu gdy nie było się ich klientem. Czyli jak dla mnie pierwsza podwyżka powinna być najwcześniej po pierwszym pełnym roku kalendarzowym od zawarcia umowy (pełnym, aby cennik był jeden dla wszystkich).
Przy czym podkreślam - podwyżki inflacyjne uważam za OK, ale nie mogą one dotyczyć okresu gdy nie było się ich klientem. Czyli jak dla mnie pierwsza podwyżka powinna być najwcześniej po pierwszym pełnym roku kalendarzowym od zawarcia umowy (pełnym, aby cennik był jeden dla wszystkich).
Remington: Vectra owszem ma malutki biznes komórkowy, ale podwyżki stosują w całej swojej działalności.
Takie praktyki powinna ukrócić np. nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, aby umocować np. przez rok czy 2 lata umowy na czas określony stałą cenę (bez dodatków typu rabat za eFakturę czy marketing), na którą podpisałeś umowę, wraz z podaniem pełnych cen bez rabatów oraz z cenami poza okresem zastrzeżonym (które niech sobie podnosi kiedy chce). Owszem, ceny poszłyby w górę, lecz klient miałby gwarancję, że płaci tyle, ile jest w umowie. Jasno i bez ściemy.
Takie praktyki powinna ukrócić np. nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, aby umocować np. przez rok czy 2 lata umowy na czas określony stałą cenę (bez dodatków typu rabat za eFakturę czy marketing), na którą podpisałeś umowę, wraz z podaniem pełnych cen bez rabatów oraz z cenami poza okresem zastrzeżonym (które niech sobie podnosi kiedy chce). Owszem, ceny poszłyby w górę, lecz klient miałby gwarancję, że płaci tyle, ile jest w umowie. Jasno i bez ściemy.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
W zupełności się zgadzam.
Vectra jak widać nie poczuwa się do winy:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... zuty-uokik
Operator zgrywa głupka. Clue tej sprawy to nie tyle uprawnienie do urealnienia cen lecz sposób w jaki oni je ustalili.
Jeśli ktoś zawarł umowę w listopadzie, to nieuczciwie jest podnieść mu w styczniu cenę o tyle ile inflacja wyniosła za cały poprzedni rok zamiast o tyle ile wyniosła ona od listopada.
Tym bardziej, że przedsiębiorca to profesjonalista i zawsze należy przyjmować, że skalkulował cenę na właściwym poziomie, więc cena listopadowa była odpowiednia dla jego listopadowej kalkulacji kosztów.
Kolejne podwyżki niech już sobie robią w styczniu, problemem jest pierwsza.
Vectra jak widać nie poczuwa się do winy:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... zuty-uokik
Operator zgrywa głupka. Clue tej sprawy to nie tyle uprawnienie do urealnienia cen lecz sposób w jaki oni je ustalili.
Jeśli ktoś zawarł umowę w listopadzie, to nieuczciwie jest podnieść mu w styczniu cenę o tyle ile inflacja wyniosła za cały poprzedni rok zamiast o tyle ile wyniosła ona od listopada.
Tym bardziej, że przedsiębiorca to profesjonalista i zawsze należy przyjmować, że skalkulował cenę na właściwym poziomie, więc cena listopadowa była odpowiednia dla jego listopadowej kalkulacji kosztów.
Kolejne podwyżki niech już sobie robią w styczniu, problemem jest pierwsza.
Broniłem Vectry i ich niskich cen w ofercie abonamentu komórkowego (bo nikt nawet na kartę tyle nie oferował - teraz sytuacja trochę się zmieniła) również po delikatnych podwyżkach, ale ich odpowiedź na zarzuty Urzędu Ochrony Kolesi i Koryta jest jak "płacz zbuntowanego nastolatka".
Skoro borykają się z problemami, to albo niech sprzedają usługi DROŻEJ i bez ściemy niech podnoszą ceny co rok o 10%, albo:
> niech się sprzedadzą komu innemu w kawałkach
> zwiną interes (co jest trudne, bo są zbyt duzi i to jeszcze spółka akcyjna).
To po co wchłonęli sporą sieć Multimediów? Po co współpraca z Play, aby zarobić na każdym założonym łączu internetowym?
Skoro borykają się z problemami, to albo niech sprzedają usługi DROŻEJ i bez ściemy niech podnoszą ceny co rok o 10%, albo:
> niech się sprzedadzą komu innemu w kawałkach
> zwiną interes (co jest trudne, bo są zbyt duzi i to jeszcze spółka akcyjna).
To po co wchłonęli sporą sieć Multimediów? Po co współpraca z Play, aby zarobić na każdym założonym łączu internetowym?
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
czy w komórkowej Vectrze działa wam 5G (c-band) ?
Ja po wyszukaniu w Warszawie dostępnych sieci nawet nie widzę żadnej sieci 5G , telefon POCO F2 Pro obsługuje 5G pasmo n78
Ja po wyszukaniu w Warszawie dostępnych sieci nawet nie widzę żadnej sieci 5G , telefon POCO F2 Pro obsługuje 5G pasmo n78
Play uruchomił w całym kraju dopiero 215 stacji z C-Bandem, więc prawdopodobieństwo trafienia na taką jest niskie. Więcej ma być uruchomione w kolejnych tygodniach (jak UKE wyda kolejne pozwolenia).
Limit zdjęty. Zrobiłem kolejny test. Na początku DL waha się między 80 a 100 mb/s aż finalnie kończy na 73 mb/s.
Chyba coś w tym jest...
Chyba coś w tym jest...
Ma ktoś jakieś info, czy w najbliższym czasie będzie eSIM w Vectrze ? Jeden z numerów muszę przerzucić niebawem na eSIM i albo coś się urodzi w tej firmie, albo muszę z numerem zrobić lotkę...
Durek: nie ma takich informacji. Pamiętaj, że to uzupełnienie oferty operatora, więc nie licz na rychłe jej wzbogacenie w postaci eSIMa, chyba, że z Playem się dogadają (co ciekawe eSIMa ma kolejna spółka Grupy Vectra, czyli SGT - właściciel Jamboxa [MVNO Plusa], prowadzi dosprzedaż usług mobilnych i telewizyjnych dla lokalnych operatorów światłowodowych).
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Może jednak jest szansa, oby to nie był tylko PR. Telepolis zapytało i taka odpowiedź:
"Planujemy wprowadzenie wirtualnej karty eSIM do naszej oferty. Potwierdzamy, że już teraz pracujemy nad tym rozwiązaniem, aby jak najszybciej udostępnić je naszym klientom. Będziemy o tym informować na bieżąco."
"Planujemy wprowadzenie wirtualnej karty eSIM do naszej oferty. Potwierdzamy, że już teraz pracujemy nad tym rozwiązaniem, aby jak najszybciej udostępnić je naszym klientom. Będziemy o tym informować na bieżąco."
Większość Was pisze o podwyżce inflacyjnej. Wystarczy jeden telefon do DUK i jest podwyżka zdjęta. Zaznaczę ,że po raz drugi. Ja nie widzę żadnego problemu w wykonaniu telefonu.
madekp: no nie jest to takie proste i powszechne. Do mnie docierają informacje, że osoby, które mają aneksy na starych warunkach też obrywają podwyżką waloryzacyjną, pomimo, iż dokumenty, które otrzymały nie mają takich zapisów. Taki stan rzeczy operator musi wyjaśnić na korzyść klienta.
Poza tym co Tobie da telefon do DUK przy umowie bezterminowej i zaaneksowanie umowy na abonament komórkowy? Oni po aneksie i tak podniosą ceny.
Poza tym co Tobie da telefon do DUK przy umowie bezterminowej i zaaneksowanie umowy na abonament komórkowy? Oni po aneksie i tak podniosą ceny.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Karty Vectry mobilnej mają wstęp do c-bandu Play, niestety, taryfa nie pozwala na wysokie prędkości. W zapisach cennikowych jest niby 70 mbps (moje testy wykluczyły tą prędkość - było przeważnie ok 80-90 mbps w LTE), ale w 5G 3500 utrzymują się podobne prędkości - potwierdzam też stały lejek w LTE i 5G na upload, czyli 20 mbps. Kiedy dojdzie do uruchomienia zapisów Playa o zniesieniu prędkości maksymalnej z powodów technologicznych - nie wiadomo. Możliwe, że nigdy, gdyż mobilna Vectra w taryfach głosowych oferuje stosunkowo mało GB (odpowiednio do niskiej ceny usługi).
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Zamierzam przenieść numer z Lajt Mobile bo mimo że mam abo za 16zł - 20GB to niestety bez transferu UE a taki w tym roku jest mi potrzebny. Zastawiam się właśnie nad Vectra lub Heyah na umowie bezterminowej więc pytanie do was : czy faktycznie warto teraz Vectra czy też za parę miesięcy mi podniosą abo i będę się z nimi musiał bujać w tym temacie ?
jazzzy: jest ryzyko, że mogą w Vectrze podnieść cenę abonamentu - dlatego polecamy ofertę na czas nieokreślony, aby nie płacić kary umownej, jeśli zrezygnujesz, bo stwierdzisz, że jest za drogo.
Zauważ, że lajt dolicza 20 zł do faktury jeśli nie spełnisz warunków utrzymania rabatu krajowego, czyli skorzystasz z roamingu unijnego na określoną ilość, podczas gdy w Vectrze roaming unijny masz w ramach abonamentu, więc nawet po podwyżkach i tak będzie lepiej wyglądał, niż lajt.
H01 jest też sensowne, ale masz dużo mniej GB w UE niż w Vectrze.
Zauważ, że lajt dolicza 20 zł do faktury jeśli nie spełnisz warunków utrzymania rabatu krajowego, czyli skorzystasz z roamingu unijnego na określoną ilość, podczas gdy w Vectrze roaming unijny masz w ramach abonamentu, więc nawet po podwyżkach i tak będzie lepiej wyglądał, niż lajt.
H01 jest też sensowne, ale masz dużo mniej GB w UE niż w Vectrze.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Wiem i dlatego właśnie rozważam jedną lub drugą sieć, ilość GB w UE jak dla mnie i tak nie do wykorzystania. Bardziej zależy mi na tym żeby wszystkie usługi działały stabilnie w tym VoWifi.Karlos20 pisze: ↑17 mar 2024, 13:33jazzzy: jest ryzyko, że mogą w Vectrze podnieść cenę abonamentu - dlatego polecamy ofertę na czas nieokreślony, aby nie płacić kary umownej, jeśli zrezygnujesz, bo stwierdzisz, że jest za drogo.
Zauważ, że lajt dolicza 20 zł do faktury jeśli nie spełnisz warunków utrzymania rabatu krajowego, czyli skorzystasz z roamingu unijnego na określoną ilość, podczas gdy w Vectrze roaming unijny masz w ramach abonamentu, więc nawet po podwyżkach i tak będzie lepiej wyglądał, niż lajt.
H01 jest też sensowne, ale masz dużo mniej GB w UE niż w Vectrze.