• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 50 z 54
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54

 #345875  autor: Orfi
 11 lip 2009, 11:27
Niestety pewnie ma moc prawną i nie wiem czy nie jest to traktowane jako tzw.oświadczenie woli. Cała nadzieja, w twoim przypadku to pozytywne rozpatrzenie reklamacji.

Orfi

 #345878  autor: jab
 11 lip 2009, 11:33
lysyn pisze:Ok. Dzieki.

Ciekawe czy rezygnacja smsem na 2699 o tresci WYCOFUJE ma jakac moc prawną?
No ma. Niemniej została od Ciebie WYŁUDZONA, bo zostałeś do niej nakłoniony przez podanie nieprawdziwych informacji. Jeśli nie uznają Twojej reklamacji, na Twoim miejscu poszedłbym bardzo ostro i następną skargę z zarzutem wyłudzenia, powołując się na nagranie rozmowy, którym przecież podobno dysponują, wysłałbym też do UKE i zagroziłbym, że jeśli nie dostosują się do Twoich oczekiwań to zawiadamiasz prokuraturę. Dowody powinny być: nagrania rozmowy.

Orfi
Jak to wygląda z przeniesieniem? Tak po prostu, np. jeśli 20.07 mam ostatni dzień rozliczeniowy, to 21.07 doładowuję konto i zaraz idę do salonu Plus zarejestrować numer? Ile to trwa? I co dalej? Mam iść do Orange, żeby zapytać, czy przejmą numer? Kiedy mogę odwiedzić Orange? Zaraz po wyjściu z Plusa po rejestracji numeru? I jak to się dalej załatwia?

 #345880  autor: Orfi
 11 lip 2009, 11:46
Następnego dnia karta powinna wylogować się, z sieci (nie będziesz miał zasięgu) a 22.07 już powinna być w zasobach Simplusa, wtedy ją rejestrujesz, doładowujesz i idziesz do Orange, gdzie składasz wniosek o przeniesienie numeru i dalej to już czekasz,kiedy Plus zwolni numer.Doładować to będziesz musiał, bo karta musi być aktywna, w momencie przenoszenia numeru (nie ma znaczenia czy zdrapką, kuponem,czy z bankomatu albo innego telefonu abonamentowego Plusa).

Orfi

 #345885  autor: Nien
 11 lip 2009, 12:00
Orfi, mogłbys jeszcze raz jak krowie na granicy? Bo mi babka w salonie powiedziala ze numer zostanie odlaczony calkowicie. Czyli jest szansa zebym go miala w simplusie tak? Ma iść do salonu i po prostu powiedziec ze chce taki i taki numer w simplusie i zeby aktywowali? Jak to wyglada bo nie do konca rozumiem.

 #345890  autor: jab
 11 lip 2009, 12:22
Orfi, dzięki, zapytam jeszcze z ciekawości - da się przenieść prepaida Plus do abonamentu Orange bezpośrednio?

 #345955  autor: Orfi
 11 lip 2009, 17:36
@Nien normalnie, zostaje Ci karta z numerem, który masz a wirtualnie jest przenoszona w zasobach operatora z puli numerów abonamentowych do puli numerów prepaid (na kartę). Po 24 godzinach od zakończenia umowy abonamentowej, twoja karta powinna się zalogować normalnie do sieci Plus już jako Simplus. Sprawdzisz to używając kodu *100# i wtedy w informacji zwrotnej będzie napisane ,żeby doładować konto, co oznacza,że numer przeszedł już do Simplusa. Od tego momentu masz 30 dni na doładowanie konta i tym samym utrzymanie tego numeru.@ Jab będę chciał zrobić to samo i myślę, że powinno się udać.

Orfi

 #345957  autor: Nien
 11 lip 2009, 18:08
Dzięki Orfi :D Myslalam ze numer mi przepadnie i mialam kupowac nowy starter. A tak sie wstrzymam jeszcze. Szkoda ze na 1 dzien zostane bez telefonu :P To straszne :P

 #345990  autor: ominbus
 11 lip 2009, 21:22
Z tego co wiem to NIE MA możliwości przeniesienia numeru do simplusa jeżeli rezygnacja nastąpiła z powodu braku akceptacji regulaminu. Standardowo, gdy kończy się umowa taka możliwość jest. Chyba, że coś w ostatnim czasie się zmieniło - mam na myśli nowelizację do Prawa Telekomunikacyjnego, która weszła w życie 6 lipca.
To o czym pisze Orfi jest prawdą, ale tylko w wypadku standardowej rezygnacji, czyli jeśli kończy się umowa

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

 #346026  autor: kalion
 11 lip 2009, 23:38
Rzeczywiście u mnie, nie przeszło na simplusa przy braku RSUT. Siostra rezygnując normalnie z końcem umowy, dostała taką możliwość i informację o przejściu numeru na simplusa po 24h po wyłączeniu abo.

 #346031  autor: Orfi
 11 lip 2009, 23:57
Nowelizacja nowelizacją, ale prawo abonenta do zachowania numeru chyba pozostaje, więc dlaczego operator miałby definitywnie wyłączać karty( tak to mogą robić w stosunku do osób niewywiązujących się, z płatności za usługi), skoro umowa się zakończyła a były abonent chce przenieść numer albo korzystać z prepaida,tego zabronić nie mogą. Skąd taki podział na równych i równiejszych ( to ma być jakaś dodatkowa kara ze strony Plusa?)? Ja umowę zakończyłem standartowo i na tym numerze już nie jestem klientem Plusa, więc dlaczego mam być inaczej traktowany, niż osoby, które wypowiedziały umowę ze względu na zmianę regulaminu, do czego miały prawo (w obydwu przypadkach są to już byli abonenci) ? Masz na ten temat jakąś bardziej szczegółową wiedzę @ Omnibus ?

Orfi

 #346053  autor: sochaczew
 12 lip 2009, 08:47
Ja przy braku akceptacji RŚUT dostalem infoe, ze moge przejsc do simplusa. Musialem przed wylaczeniem nr odebrac karte sim w punkcie i zaladowac konto za 30 zł. Numer zostal :-).

 #346142  autor: ominbus
 12 lip 2009, 16:54
Orfi pisze: Ja umowę zakończyłem standartowo i na tym numerze już nie jestem klientem Plusa, więc dlaczego mam być inaczej traktowany, niż osoby, które wypowiedziały umowę ze względu na zmianę regulaminu, do czego miały prawo (w obydwu przypadkach są to już byli abonenci) ? Masz na ten temat jakąś bardziej szczegółową wiedzę @ Omnibus ?

Problem w tym, że to nie jest prawo, a promocja plusa - przywilej. Na dzień dzisiejszy plus nie ma obowiązku przenosić takiego nr-u do simplusa. Mimo to promocję wprowadzili dla osób, które się wywiązały z kontraktu, choć w każdej chwili mogą ją znieść, jeśli uznają to za stosowne. Prawo do nr-u klienci zachowują, ale tylko przenosząc numer do innej sieci. Przenosząc nr w tej samej sieci, tego prawa nie mają - co najwyżej możliwość, jeśli takową usankcjonuje sam operator. Operator daje taką możliwość, ale tylko dla osób, które wywiązały się ze współpracy, kontraktu, a nie dla osób, które nie zgodziły się na nowy regulamin. Plus sobie tak postanowił i ma do tego pełne prawo, również po nowelizacji, która weszła po 6 lipca.
Ustawa Prawo telekomunikacyjne nie nakazuje operatorom przenoszenia numerów pomiędzy usługami w tej samej sieci, a tu mamy do czynienia z żądaniem użytkownika przeniesienia jego numeru pomiędzy dwiema usługami u tego samego dostawcy (Polkomtel).

Przepis ustawy dotyczy przejścia z numerem do nowego dostawcy, tj. do nowej sieci komórkowej lub do nowego dostawcy usług działającego w naszej sieci macierzystej - tj. operatora wirtualnej sieci MVNO.

Oczywiście ustawa nie zabrania operatorom, by już dziś zgodzili się na przenoszenie numerów pomiędzy własnymi usługami (np. z taryfy abonamentowej na usługę na kartę pre-paid). Tyle że obecne przepisy tego nie nakazują, więc wszystko zależy od dobrej woli operatora.
W związku z powyższym nie widzę tu żadnych nierówności względem prawa. Jeszcze raz powtarzam - to jest przywilej dla klienta, a nie nakaz. W indywidualnych przypadkach,\ może plus się zgadza, jak napisał kolega wyżej, jeżeli to była rezygnacja z powodu braku akceptacji regulaminu. Kto wie? Oczywiście można przenieść nr z abonamentu do innego operatora, a potem np. wrócić do simplusa, ale to już inna sprawa. 8)

Tak to widzę.

 #346536  autor: jab
 14 lip 2009, 15:23
Hmmm... porozmawiałem właśnie z konsultantką, która zadzwoniła.

I są trzy zabawne sprawy: twierdzą, że złożyłem wypowiedzenie 23.06! :P Podczas kiedy mam potwierdzenie, że zostało złożone 12.06 (do tego dnia miałem czas). Co ciekawe, rezygnację odnaleźli i odnotowali po mojej pisemnej reklamacji, w której wyraźnie im piszę, kiedy złożyłem wypowiedzenie i załączyłem nawet kopię. Najwyraźniej ktoś nie umie tam czytać.
Tak więc konsultantka zaczęła rozmowę od tego, że mamy naliczona karę, bo złożyliśmy wypowiedzenie 23.06! I że jest na to reklamacja już złożona. Ciekawe. Numer przygotowany do wyłączenia 20.08...

Niech mnie ktoś oświeci, czy dobrze liczę. Okres rozliczeniowy kończy mi się 20 dnia miesiąca. Do 5.06 miałem termin płatności faktury. czyli do 12.06 mogłem złożyć rezygnację. Złożyłem. Czyli usługi kończą świadczyć 20.07 - prawda?

I teraz jeszcze jedno pytanie. Konsultantka uparła się, że nie da rady zadzwonić do mnie wcześniej niż we wtorek, czyli 21.07. To jest jakiś myk? Twierdzi, że nie będzie jej w pracy do wtorku, ale w sumie to dziwne. A co się stanie, jeśli np. zadzwonię z numeru 20.07 i 21.07 do kogoś? Czy to jest traktowane jak wycofanie rezygnacji? I jak z rozliczeniami? Mam elastyczną na wszystkich numerach.

 #346626  autor: biricchina
 14 lip 2009, 22:18
Jab jest miesiąc urlopowy, więc nie dopatruj się żadnych myków :)
Jeśli nie chcesz tyle czekać zadzwoń po prostu pod 2699, zostaniesz połączony z innym konsultantem z działu utrzymania klienta i z nim będziesz mógł porozmawiać.
Rozmowa nie wycofuje rezygnacji. Wycofuje ją albo sms WYCOFUJE pod 2699 lub przesłanie wycofania rezygnacji pismem lub wycofanie jej w salonie.
Pozdro

 #346702  autor: jab
 15 lip 2009, 10:25
biricchina pisze:Jab jest miesiąc urlopowy, więc nie dopatruj się żadnych myków :)
Jeśli nie chcesz tyle czekać zadzwoń po prostu pod 2699, zostaniesz połączony z innym konsultantem z działu utrzymania klienta i z nim będziesz mógł porozmawiać.
Rozmowa nie wycofuje rezygnacji. Wycofuje ją albo sms WYCOFUJE pod 2699 lub przesłanie wycofania rezygnacji pismem lub wycofanie jej w salonie.
Pozdro
Dzięki za podpowiedź. Mogę poczekać, pod warunkiem, że nie wynikną z tego jakieś kłopoty dla firmy...
A powiedz mi jeszcze, jeszcze, jeśli możesz, jak to wygląda z tym zamieszaniem z terminami... Tak jak pisałem:
Okres rozliczeniowy kończy mi się 20 dnia miesiąca. Do 5.06 miałem termin płatności faktury. Czyli do 12.06 mogłem złożyć rezygnację. Złożyłem.
Dobrze liczę, że numery wyłączone powinny być 20.07?
Bo Plus przygotował je do wyłączenia na 20.08 twierdząc, że rezygnację dostał 23.06. I oczywiście naliczył karę. Dziwisz się, że się doszukuję "myków"? Plus dostał moją rezygnację potwierdzeniem przyjęcia w punkcie Plus i datą przyjęcia (widziałem co dziewczyna na niej napisała: przyjęłam 12.06.2009 i pieczątka). Niemożliwe, żeby ktoś tego nie widział. Tam jest 12.06 jako data złożenia. Tymczasem skądś się wzięła data 23.06 jako data złożenia rezygnacji... Dziwne i irytujące.

W każdym razie, z tym się wiąże drugie pytanie. Załóżmy, że rozpatrywanie reklamacji nie potrwa i np. jutro zostanie uznana. To znaczy, że kara zostanie anulowana, a numery zamilkną 21.07 najpóźniej. Jakim cudem dodzwoni się do mnie konsultantka?
A jeśli jednak reklamację będą rozpatrywać dłużej? To co się dzieje, jeśli zadzwonię gdzieś 21.07, albo 22.07? Jak wyglądają konsekwencje formalne i finansowe?[/quote]

 #346971  autor: zielony71
 16 lip 2009, 21:57
Dzisiaj dostalem oferte - elastyczna 30 z 50% rabatu + 40 minut miesiecznie rozliczanych przed abonamentem. Wychodzi 100 minut za 18 zl - nieznacznie taniej niz w prepaid ale trzeba sie uwiazac na rok. Moze ktos wie czy te legendarne 1000 minut daja tylko do taryfy godziny?

 #346972  autor: homzik
 16 lip 2009, 22:00
zielony71, a gdzie i jak to wywalczyles? przydalaby mi sie taka oferta:)

 #346973  autor: zielony71
 16 lip 2009, 22:06
Pod znanym wszystkim numerem 2699. Nie musialem jakos szczegolnie negocjowac.

 #346974  autor: homzik
 16 lip 2009, 22:09
heh, ja dzwonilem z dwoch numerow pod 2699 i konsultanci zarzekali sie, ze niczego wiecej jak 15% rabat oraz pakiet minut do wykorzystania po wszystkich innych pakietach zaoferowac mi nie moga... choc w tej ofercie dla Ciebie nie ma pewnie bezplatnej piatki, a na tym mi jednak zalezy, nawet jakby kasowali po 5 zl netto za kazdy numer

 #346977  autor: zielony71
 16 lip 2009, 22:15
Co do bezplatnej piatki to nie wiem bo mnie ta oferta nie interesuje ale jest to chyba integralna czesc taryfy elastycznej. Albo wybierasz 10% taniej do wszystkich, 20% taniej do plusa albo 5 bezpatnych numerow po 5 zl od sztuki. Jak chcesz to sie jutro dowiem.
  • Strona 50 z 54
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54