• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 9 z 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

 #351933  autor: opti
 12 sie 2009, 06:44
nie wiem czy znowu taki nieprofesjonalny skoro potrafi wytykac bledy operatorowi a operator je poprawia, tak jak bylo to w przypadkach bts'ow playa.. przyklad:
obserwując instalacje stacji bazowych P4 można czasem odnieść wrażenie, że albo operator robi to metodą jak największej oszczędności kosztów i realizacją zajmują się laicy, nie mający zielonego pojęcia ani o prawach fizyki ani o półprzewodnikach ani o propagacji fal radiowych, a instalacje przed ich wykonaniem widzieli tylko na obrazku, albo po prostu ... operator ma pecha do podwykonawcy. Ostatnio prezentowaliśmy strunobetonowy maszt, w którym drabina, z metalowymi szczeblami stykała się z antenami sektorowymi ( szczeble usunięto po naszej interwencji ), dziś mieliśmy okazję zobaczyć instalację, na kościelnej wieży, gdzie dwie anteny radioliniowe przeszkadzają sobie nawzajem ( jedna wchodzi w światło drugiej ), zaś obie - wchodzą w część światła promiennika anteny sektorowej. Jak taka instalacja ma się do projektu i do logiki, wynikającej z praw fizyki - nie ma nawet o czym mówić. Pozostaje pytanie, ile stacji jest zrobionych w identyczny sposób i jak to się ma do jakości ich funkcjonowania w praktyce ?
Instalacja, o której mowa, znajduje się na kościelnej wieży, przy Pl. Kościelnym 1 w Jeleniej Górze. Fotografia, na której można obejrzeć wykonawczy bubel znajduje się
Obrazek

lub inny przyklad:
ponieważ od dłuższego czasu, stacje Play rozrastają się, jak przysłowiowe "grzyby po deszczu", od naszych Czytelników otrzymujemy prośby o zamieszczanie elementów kontenerowo-zasilających tego operatora, ponieważ widocznie różnią się od dotychczasowych rozwiązań konkurentów. Dziś, zamieszczamy dwa zdjęcia:
1) zespołu kontenerowo-zasilającego
2) montażu zestawu antenowego na strunobetonowym maszcie
Fotografie odzwierciedlają sposób posadowienia stacji przy ul. Mickiewicza 120 w Jeleniej Górze ( Osiedle Czarne ). Celem dokładnego obejrzenia szczegółów, zaprezentowane fotografie są sporej rozdzielczości, a co za tym idzie - pojemności. Pierwsze zdjęcie, to 3,8 MB do ściągnięcia, drugie zdjęcie ma rozmiar 2,5 MB. Wspomniana stacja, póki co - nie pracuje. Zasugerowaliśmy operatorowi możliwy błąd podwykonawcy w zakresie azymutu jednego z sektorów. Być może nasze zastrzeżenia się potwierdziły i stacja oczekuje na wykonanie korekty
Obrazek

 #351942  autor: tesla
 12 sie 2009, 09:13
opti, zdjęcia które przytoczyłeś powyżej świadczą tylko i wyłącznie o jednym. Te stacje nie miały żadnego projektu budowlanego. Przecież pryszczaty student na pierwszym roku studiów nie zaprojektował by drabinki Soll (zdj.2) przylegającej do anteny! Gdy spojrzysz na azymuty to ich różnica pomiędzy dwoma widocznymi wynosi ok 180 stopni, a powinna od 110 do 120.

Czy to się ma jakoś do przerywanych połączeń? Oczywiście że tak! Jeżeli założymy że gdzieś w pobliżu na tej źle zainstalowanej antenie są ustawieni "sąsiedzi" innej komórki, to nie dojdzie do handovera i rozmowa leci do kosza. Druga sprawa to interferencje między kanałowe. Przy tak małej ilości kanałów jaką dysponuje fioletowa zaraza separacja kanałów przez ich odpowiednie skierowanie, musi być na wysokim poziomie.

Ech, szkoda tylko kientów P4 :?

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #351944  autor: widex
 12 sie 2009, 09:27
tesla, może głupie pytanie.

Czy handover 2G-3G jest jakoś technicznie u nich czy też ma znaczenie ustawienie anten?

 #351946  autor: tesla
 12 sie 2009, 09:36
widex pisze:Czy handover 2G-3G jest jakoś technicznie u nich czy też ma znaczenie ustawienie anten?
nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale określa się sąsiadów dla 2Go raz 3G ... innymi słowy- bierzemy sobie jakąś nowo powstałą celę i na podstawie planowanego pokrycia terenu przez inne komórki, dodajemy jej sąsiadów. Jeżeli to co zaplanowane nie będzie się pokrywało z tym co jest na site, to mamy zonk. Oczywiście taką sytuację można tez wyłapać jadąc w teren z odpowiednim analizatorem. Ale z tego co wiem P4 nie ma wciąż działu jakości sieci, a na oprogramowanie za 300tys też im pewnie szkoda kasy.

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #351949  autor: widex
 12 sie 2009, 09:47
Jakiś czas między 3G, a 2G (przełączenie) następowała cisza i koniec rozmowy. Teraz już jest dobrze. Problem występował również w przełączaniu z 3G na 2G - transmisja danych. Teraz wstrzymuje się z korzystania z Internetu, bo źle naliczają.

 #351951  autor: opti
 12 sie 2009, 10:01
tesla, dokladnie.. mam nadzieje ze to tylko pojedyncze wybryki stawiania bts, co nie zmienia faktu ze nigdy nie powinno miec to miejsca..

tak jak pisalem wczesniej u mnie w okolicach Debicy juz jest wszystko oki, jak narazie po powrocie ustawien wyb. sieci na automatyczny jakosc polaczenia jest zdecydowanie lepsza niz po roamingu, telefon z roamingu na siec wlasna przelacza sie sprawnie..

 #352047  autor: user_delete10
 12 sie 2009, 16:00
Cóż to za sieć, na którą narzekają na wielu stronach forum ludzie z całego kraju, bo nie mogą zrealizować poł. - najbardziej podstawowej od zawsze usługi. Dział obsługi klienta woła o pomstę do nieba co też tu na Telepolis przeczytamy, a na sam koniec Play wypuszcza głupie, naruszające w odczuciu subiektywnym zasady zdrowej konkurencji wytykając co reklama stawkę 29 gr/min innym sieciom. Tylko nie wiem kto się przejmuje zbytnio droższą stawką do Play, skoro 41 mln kart SIM to W3 a zaledwie 3mln kart SIM na 44 mln ogółem to Play. Porozrzucajmy te 3 mln to całej Polsce to wyjdzie na to, że jeden użytkownik sieci W3 ma może góra 3 nr. Play w książce adresowej na 200 ogółem. A Play myśli, że zrobi wielkie poruszenie na rynku do każdy op ma drożej do Play, czyli NIE DO WSZYSTKICH za 29 gr. A ci nie wszyscy to Play, którego ledwo co widać w książkach tel. użytkowników innych sieci.

 #352076  autor: opti
 12 sie 2009, 18:25
fenix189, tylko dzieki tej sieci cos ruszylo w PL ze stawkami polaczen, bo jakos nie wydaje mi sie ze te 29gr wprowadzil by plus czy orange jako pierwszy.. wszystko by sobie ladnie tkwilo o obecnych W3.. ale ile ta siec ma..? 2.5roku.. teraz pytanie czy W3 tez ma 2.5roku dzialalnosci? :-D

 #352084  autor: user_delete10
 12 sie 2009, 19:15
Jak dla klientów W3 ok, dzięki Play mamy super stawki ale jeśli firma się za coś zabiera to musi umieć to zrobić, a tu jest tylko nieudolność jak widzimy i amatorstwo, powoli może ale porządnie. Myślę, że od stażu zależy tylko pokrycie własnym zasięgiem a jakość obsługi i to jak budują 2G to świadczy o tym co to za firma.

 #352582  autor: Marens
 15 sie 2009, 02:22
fenix189 pisze:dzięki Play mamy super stawki
Dokładnie, dodam że pierwszy raz w tym roku korzystałem z roamingu bez ograniczeń. 10dni kosztowało mnie 150zł (SMS/MMS/GPRS/połączenia) przeliczając w Plusie/Erze zapłaciłbym za to 300-500zł. Dodam, że P4 jako jedyna sieć umożliwia sprawdzanie wykorzystania abonamentu w trybie online poprzez kody USSD. Jeśli chcemy kontrolować koszty za granicą to Plus złociemierz przysyła z 1,5dniowym opóźnieniem natomiast Era/Orange bezpłatnie nie pozwala sprawdzić.
fenix189 pisze:nieudolność jak widzimy i amatorstwo, powoli może ale porządnie
1) Myślę, że lepiej zrobiliby gdyby na początku podebrali najlepszych specjalistów od budowy sieci z Ery/Plusa/Orange oferując im np. dwukrotną pensję.
2) Mieli w w ręku 900/1800 i tutaj oszczędności okazały się tragiczne w skutkach
3) Popracowali nad call-center niech nawet będzie płatne 2zł jak w Plusie ale niech tam pracują kompetentni ludzie
4) MTR powienien być taki aby wszyscy dzwonili do siebie po średnich cenach a nie "do Play drożej"

Ogólnie wszystko zaczęło się "kochać" na ogromną skalę od momentu wprowadzenia:
=> Play Online
=> EGSM 900

 #352601  autor: Jedrker
 15 sie 2009, 11:10
Marens pisze:Dodam, że P4 jako jedyna sieć umożliwia sprawdzanie wykorzystania abonamentu w trybie online poprzez kody USSD.
i
Marens pisze:Jeśli chcemy kontrolować koszty za granicą to Plus złociemierz przysyła z 1,5dniowym opóźnieniem natomiast Era/Orange bezpłatnie nie pozwala sprawdzić.
Byłem miesiąc temu w Holandii. Miałem ze sobą telefon i z Play i Orange.
W orange jak najbardziej sprawdzałem stan wykorzystania abonamentu za darmo podczas pobytu za granicą kodem ussd *100*#
Więc nie mów że nie ma takiej możliwości, jak jest.

 #352604  autor: Marens
 15 sie 2009, 11:35
Jedrker pisze:W orange jak najbardziej sprawdzałem stan wykorzystania abonamentu za darmo podczas pobytu za granicą kodem ussd *100*#
Więc nie mów że nie ma takiej możliwości, jak jest.
Nie wiedziałem, ale dzięki przyda się.

 #352669  autor: user_delete10
 15 sie 2009, 18:04
Marens pisze: 1) Myślę, że lepiej zrobiliby gdyby na początku podebrali najlepszych specjalistów od budowy sieci z Ery/Plusa/Orange oferując im np. dwukrotną pensję.
Wątpię by był ich na to stać, bo ledwo co ruszyli, to początkująca firma, benchmarking by im się przydał, bo tak wychodzą przed szereg a niestety nieudolnie w wielu rzeczach. No i niezbyt dobrze się reklamują, nie skupiają się na swoim produkcie i jego wybijaniu a na krytyce oferty W3.
 #352747  autor: papys
 16 sie 2009, 08:06
politykier pisze:Navigare, dziwna to sytuacja, że we wszystkich 4 kombinacjach jest ta sama sytuacja, bo jeśli nawet GSM Playa szwankuje to czemu ma szwankować też 3G, albo Plus i tu i tu? Może problem leży gdzie indziej jeśli nie w telefonie. Nie ukrywam że fachowcem nie jestem ale może np. karta SIM zawiniła? Odwiedź jakiś salon Playa i porozmawiaj, jeśli nie znajdą rozwiązania to reklamacja.
W play od 2007 i od początku mam z tym problem, jeszcze jak nie było nadajników play tylko z sieci plus korzystał. Długa historia z ta siecią ale wciąż liczę , że mi to wynagrodzą i się kiedys zmieni.

:arrow: Ostatnie próby zdiagnozowania dlaczego tak sie dzieje :

- wymiana karty sim (kilka razy)

- zmiana telefonu z se k750i na samsunga g600,e51

-przedstawienie z seriwsu noki, se, samsunga ,ze telefony na gwarancji czyli w miarę nowe i sa sprawdzone w serwisie,ze sa dobre mam dokument potwierdzający przesłałem do play ( po za tym z innymi kartami nie było problemu)

- nagranie rozmów jak trzeszczy, z demodulowana jest jakość głosu itp jak ktoś chce mogę przesłać

- przeprowadzenie rozmów w różnych miejscach i na każdą siec (najgorzej w sieci play)

- wymiana oprogramowania w telefonach, bo powiedziano mi ,ze moje telefony złe maja kodowanie.


O to kawałeczek korespondencji z siecią play oczywiście bezskuteczną



:smt011
Komentarz zamknięcia: Witamy, informujemy, iż niniejsze pismo zostanie wysłane na adres korespondencyjny:  Nr zgłoszenia: 9832518 Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie reklamacyjne dotyczące trudności technicznych, które wpłynęło do nas w dniu 5 lipca 2009 roku za pośrednictwem listu. Jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałych trudności. Chcielibyśmy Pana za nie serdecznie przeprosić. jednocześnie informujemy, że Pańska sprawa, zarejestrowana pod numerem zgłoszenia 8538635, została przesłana do działu eksperckiego w celu szczegółowego przeanalizowania opisanych trudności. Jak tylko sprawa zostanie rozpatrzona otrzyma Pan od nas informację. bardzo prosimy o cierpliwość. Raz jeszcze serdecznie przepraszamy za powstałą sytuację, W chwili obecnej Pańska reklamacja pozostała bez rozpatrzenia. W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z nami. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.moj.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem Beata Bandoch specjalista ds. obsługi klienta




:smt010

Szanowny Panie Łukaszu, dziękujemy za zgłoszenie e-mail z 11 kwietnia 2009 roku, będące odwołaniem od odpowiedzi na reklamację 7496612. Sprawa dotyczyła zrywania połączeń z numerem *500. Po ponownym przeanalizowaniu zgłoszonej przez Pana kwestii odwołanie uznajemy za zasadne. Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności związane z połączeniami z Obsługą Klienta Play. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne zdarzenie nie miało miejsca w przyszłości. W odpowiedzi na zgłoszenie numer 7496612 zaproponowaliśmy Panu w ramach rekompensaty jednorazowy pakiet 5 minut. Po ponownej analizie postanowiliśmy zmienić decyzję odnośnie do wysokości rekompensaty i zaproponować pakiet 10 minut do wykorzystania na krajowe połączenia głosowe, z okresem ważności 30 dni od momentu aktywacji. Jeśli zgadza się Pan z taką formą rozwiązania sprawy prosimy o kontakt powołując się na numer tego zgłoszenia. Wierzymy, że to pismo wyjaśnia poruszoną kwestię.


:smt005

Komentarz zamknięcia: Klient został poinformowany, że dnia 13 lutego 2008 znajdował się w zasięgu sieci Plus (Polkomtel). Klient został poproszony o zgłsozenie zaistniałej sytuacji przedstawicielowi wyżej wymienionej sieci.

:smt006

Witamy, Twoje zgloszenie nr 2535457 zostalo rozwiazane. Aby poznac szczegoly prosimy o kontakt z PLAY pod numerem *500 lub 790 500 500. 12:52 dnia 10.01.2008 zostało zerwane połączenie z powodu błędu sieci radiowej Plusa, to jedyne połączenie zerwane miedzy godziną 8 a 13.

L.T

 #352884  autor: user_delete10
 16 sie 2009, 17:35
Panie papys, zamiast używać tego czegoś co nazywa się Play zmień operatora, bo po prostu szkoda nerwów, czasu i wszystkiego co poświęcasz na korespondencję z Play i załatwianie spraw z takimi idiotami, chyba, że lubisz się męczyć na siłę bo Play cię nie wiem czym zaczarował. Z taką firmą nie chciałbym mieć do czynienia nawet jakby za darmo mi udzielali wszystkich swoich usług.
 #352894  autor: papys
 16 sie 2009, 18:23
fenix189 pisze:Panie papys, zamiast używać tego czegoś co nazywa się Play zmień operatora, bo po prostu szkoda nerwów, czasu i wszystkiego co poświęcasz na korespondencję z Play i załatwianie spraw z takimi idiotami, chyba, że lubisz się męczyć na siłę bo Play cię nie wiem czym zaczarował. Z taką firmą nie chciałbym mieć do czynienia nawet jakby za darmo mi udzielali wszystkich swoich usług.
No mi tylko jak na razie przeszkadza jakość rozmów na szczęście nie zawsze się zdarza. Jakby nie było PLAY najtaniej mi wychodzi. ja nie przebieram jak do kogoś dzwonie czy to play czy polsat czy inna sieć. Teraz tyle tego się namnożyło, że jak dzwoni się to nie wiadomo do jakiej sieci. Poza tym nie wiem jak ale np play online mi nie przerywa w porównaniu do iplusa czy blueconnecta całe szczęście, że można było zrezygnować z iplusa, bo teoretycznie szybciej śmiga, ale na wioska się zawiesza, przytyka przy technologi EDGE. Play ma mniejszy zasięg i jest wolniejszy ale 1mega w zupełności wystarcza nawet do ściągania filmów. Może i by warto było przejść do plusa ale cena i przede wszystkim ;(
Plus strasznie miesza w cennikach nie upraszcza tylko komplikuje a jak się liczy wychodzi drożej mam już kilka osób w sieci i kilka co tylko czekają na przejście z plusa, bo narzekają na ceny.

Nie chce nikogo obrażać ale jesli sobie przypomnicie historie jak sieci łapały klientów to zauważycie, że każda jest kierowana do odpowiednich ludzi.

era gsm - łapała każdego bo była pierwsza nie miała obranej strategii

plus gsm - wielka promocja dla rolników, dla osób co mają ziemie, ich najwięcej nałapali i dlatego najlepszy i zasięg był na wsiach, kijowy zasięg jakościowo o czym świadczy EDGE.
dalej ta strategia samo swoi dalej kierują oferte do rolników, może i dlatego kolor ich flagowy zielony jak pastwiska ;)
http://gsmonline.pl/portal/news/news.jsp?s0n_id=4880

Orange- nowa sieć swego czasu nałapała rencistów osoby z pierwsza grupą staruszków dała im największe zniżki
http://felektr.katalogi.pl/Przed%C5%82u ... t8465.html


PLAY nowa sięc skierowana do młodych i zamożnych

http://pcfoster.pl/aktualnosci/telefoni ... wypal.html

L.T

 #352905  autor: Barciur
 16 sie 2009, 19:09
papys pisze: PLAY nowa sięc skierowana do młodych i zamożnych
najtansza siec na rynku skierowana do zamoznych? :|

 #352907  autor: kwistas
 16 sie 2009, 19:10
fenix189 pisze:Panie papys, zamiast używać tego czegoś co nazywa się Play zmień operatora, bo po prostu szkoda nerwów, czasu i wszystkiego co poświęcasz na korespondencję z Play i załatwianie spraw z takimi idiotami, chyba, że lubisz się męczyć na siłę bo Play cię nie wiem czym zaczarował. Z taką firmą nie chciałbym mieć do czynienia nawet jakby za darmo mi udzielali wszystkich swoich usług.
Bez urazy, ale coś tu jest nie tak, wytłumacz mi jedno, dlaczego sieć taka jak Play może dać lepsze warunki na sieci Plusa, a Plus na własnej infrastrukturze gorsze?

Polityka firmy?
Na to wygląda, podejście Plusa do klienta się już dawno pogorszyło. Najlepsze jest to, że jeśli coś się dzieje nie tak, przeskakuje na zasięg Plusa i po problemie, a płacę o wiele taniej od abonentów Plusa, czyż to nie parodia?

 #352911  autor: Łukasz_W
 16 sie 2009, 19:17
kwistas pisze: Bez urazy, ale coś tu jest nie tak, wytłumacz mi jedno, dlaczego sieć taka jak Play może dać lepsze warunki na sieci Plusa, a Plus na własnej infrastrukturze gorsze?

Polityka firmy?
Na to wygląda, podejście Plusa do klienta się już dawno pogorszyło. Najlepsze jest to, że jeśli coś się dzieje nie tak, przeskakuje na zasięg Plusa i po problemie, a płacę o wiele taniej od abonentów Plusa, czyż to nie parodia?
Ale co ma piernik do wiatraka? Temat dotyczy jakości rozmów w sieci P4, a nie polityki Polkomtela czy jakichś parodii...

 #352920  autor: rogmaniek
 16 sie 2009, 19:46
opti,

Jak zobaczyłem te zdjęcia, to normalnie tragedia!!!! Nigdy takiej kaszanki nie widziałem, aby się radiolinie nakładały na anteny sektorowe :shock: Z tą drabinką, to też śmieszne! Co pracownicy tej firmy/podwykonawcy wyczyniają?! Na szczęście w Wielkopolsce takiej kaszany raczej nie odstawiają, przynajmniej nie widziałem. Ale znów, o czym już nie raz pisałem, szczędzą na porządnych, własnych konstrukcjach i ogrodzeniach dobytku ;-) Ale zdarzają się konstrukcje, które wzorem W3 ogradzają :P Chociaż, to że wykorzystują stare kominy, to może znów chodzi o czas, który ma być możliwie najkrótszy, na budowę stacji. A wiadomo, jak to jest w naszym kraju z tymi pozwoleniami, ech :roll:

[ Dodano: 2009-08-16, 20:13 ]
kwistas pisze:dla tej strony nadaj istnieje IDEA GSM, to tłumaczy wszystko.
Ciekawe... Może oni także, jak ja, chcieli by, aby nadal istniała marka Idea :shock: :P Żartuję rzecz jasna, ale moje zdanie o rebranding'u, czyli "niszczeniu" cennych i raczej polskich marek, pewnie już znacie :lol: Pozdro!

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
  • Strona 9 z 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11