DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #351971  autor: lukaszg
 12 sie 2009, 11:20
Witam,

ponieważ w BOK operatorów trudno trafić na kompetentnych pracowników szukam pomocy tutaj. Sprawa wygląda tak. Obecnie mam abonament w Orange, umowa kończy się w grudniu. Postanowiłem zmienić sieć na Play (Fresh) przed zakończeniem umowy *(umowa bez telefonu więc kara za te 3 miesiące jest mała).

Do tej pory sprawa wyglądała tak:

1. 16 lipca byłem w salonie Play, złożyłem wniosek o przeniesienie numeru do nich (bez pełnomocnictwa).
2. Tego samego dnia poszedłem do Orange, gdzie złożyłem wniosek o uwolnienie numeru, dostałem potwierdzenie (czy to jest tzw. dokument T1?), którego ksero na wszelki wypadek zaniosłem do Play.

Co jakiś czas sprawdzam na stronie Play status przeniesienia numeru, cały czas jest informacja o oczekiwaniu na dokumenty od Orange. Zadzwoniłem kilka dni temu do BOK obydwu firm, w Orange powiedzieli, że dokument T2 został wystawiony 24.07, w Play powiedzieli, że od Orange nic nie dostali (co ciekawe w BOK Orange za każdym razem dostaję inne informacje: najpierw powiedzieli, że 31.07 wysłali wszystkie dokumenty, przy kolejnym kontakcie powiedzieli, że data przeniesienia numeru jest wyznaczona a dokumenty do Play wysłali 6.08).

Pan w Orange poradził aby udać się do salonu Orange w którym składałem wniosek o przeniesienie numeru (salon partnerski Orange), tam mogę dostać dokument T2, który zaniosę do Play.

I teraz pytania:
1. Czy w przypadku przenoszenia bez pełnomocnictwa zawsze muszę zanieść dokument T2 samodzielnie, a po prostu do tej pory nikt mi tego nie powiedział i niepotrzebnie czekam na nie wiadomo co?
2. Czy w salonie partnerskim nie będą robić problemów z wydaniem dokumentu T2?
3. Czy ktoś mógłby opisać jak wygląda procedura przenoszenia numeru bez pełnomocnictwa? Jakie jeszcze atrakcje mnie czekają?

 #352022  autor: jastrzomb_nocny
 12 sie 2009, 14:54
Różnica w przenoszeniu numeru z pełnomocnictwem i bez rożni się tylko w jedyny miejscu.
Jeśli z pełnomicnictwem to idziesz tylko raz do tego operatora do którego chcesz przenieść swój numer (czyli w Twoim przypadku do Play) wypełniasz raz dokumenty które oni (Play) Ci wydrukują podpisujesz i drugi raz idziesz odebrać kartę SIM. KONIEC

Jeśli BEZ pełnomocnicta to idziesz najpierw do Play i wypełniasz dokumenty które oni (Play), że chcesz przenieść do nich swój numer i TU następuje różnica bo po tym idziesz do swojego operatora (czyli w Twoim przypadku Orange) i w Orange wypełniasz wniosek o rozwiązanie umowy wraz z przeniesieniem numeru. KONIEC różnicy bo potem drugi raz do Play odebrać kartę SIM.

Orange wyłączy Ci numer w 30dni od złożenia przez Ciebie wypowiedzenia na ostatni dzień okresu rozliczeniowego - czyli jak od 16 lipca 30 dni daje nam 16 sierpnia i w ostatnim dniu rozliczeniowym po 16 sierpnia Orange wyłączy Ci numer i "uwolni" go, a Play następnego dnia włączy już u siebie.

Oczywiście jak chcesz możesz biegać z dokumentami T1 i T2, ale jeśli masz papier z Play że zarejestrowali Twój wniosek o przeniesienie do nich numeru i masz papier z Orange, że przyjęli Twój wniosek o rozwiązanie umowy wraz z przeniesieniem numeru to nic więcej nie musisz. Co najwyżej poślij skan tego wniosku o rozwiązanie umowy wraz z przeniesieniem numeru do [email protected] i zapytaj kiedy wyłączą twój numer i go "przeniosą" do Play?
Zakładam przy tym, że dokument rozwiązania umowy z Orange jest podpisany przez pracownika salonu partnerskiego Orange

Pozdrawiam i łącze wyrazy szacunku
Jastrzomb Nocny

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #352046  autor: lukaszg
 12 sie 2009, 15:58
jastrzomb_nocny pisze:Zakładam przy tym, że dokument rozwiązania umowy z Orange jest podpisany przez pracownika salonu partnerskiego Orange
Tak :)

Data została wyznaczona przez orange na 9 września, czyli właśnie koniec najbliższego okresu rozliczeniowego. Dla świętego spokoju przejdę się przy okazji do tego salonu, po dokument T2 i podrzucę go playowi, który ma swój salon prawie naprzeciwko Orange :).