DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #519726  autor: Alienus
 02 gru 2011, 13:02
Witam ekipe :) No więc zastanawiam się nad przeniesieniem 2 numerów do łoryndż ze skutkiem natychmiastowym. Kara umowna to coś koło 100 PLN na numer z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. A ja nie chcę go dotrzymać bo chcę się załapać na świąteczne promocje ;) No i mam pytanie czy to się wiążę z jakąś dodatkową karą czy nie? Czy ktoś to przerabiał? Ile to trwa? Pozdrawiam i z góry dzięki za info :)
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 14:59 przez Alienus, łącznie zmieniany 1 raz.

 #519814  autor: tetley
 02 gru 2011, 19:18
Tak, musisz się liczyć z tzw. opłatą odszkodowawczą (kwota w wysokości 1 abonamentu). I musisz się liczyć z tym, że trochę może wzrosnąć kara umowna (zależy też czy te 100 zł jest wyliczone na koniec okresu wypowiedzenia czy nie). Czyli jeśli zrywasz umowę wraz z MNP to możesz to również zrobić w ciągu 1 dnia (opłata odszkodowawcza + kara umowna), n- dni (opłata odszkodowawcza + kara umowna) bądź z okresem wypowiedzenia (tylko kara umowna). Takie są możliwości:) Najlepiej zadzwonić na BOK Plus 2601 i poprosić o wyliczenie kary na dzień, który by Cię interesował. Albo podeślij maila na: [email protected]

Pozdrawiam:)

 #519850  autor: Alienus
 02 gru 2011, 22:08
Dzięki za info. To teraz z innej beczki. Przychodzę do łoryndż i mówie że przenosze numer z zachowaniem miesięcznego wypowiedzenia. Czy od razu podpisuję umowę, czy też dopiero za miesiąc jak numer zostanie przeniesiony? Czy warunki są z dnia złożenia zlecenia czy uruchomienia numeru w nowej sieci? Kiedy dostaje telefon? Od razu czy po uruchomieniu numeru?

 #519857  autor: markoz7874
 02 gru 2011, 22:22
Nie wiem jak jest w orange, ale w play dostaje sie telefon od razu, a numer zostaje przeniesiony w momencie zwolnienia go przez dotychczasowego operatora.
Nie wiem jak wyglada sprawa telefonu w orange, ale podejrzewam, ze z przeniesieniem numeru bedzie podobnie. Do uznania promocji liczy sie data podpisania umowy, przeciez nie masz wplywu na to kiedy operator zwolni przenoszony numer. Najlepiej zapytac sie u zrodla.

 #519909  autor: thonka
 03 gru 2011, 09:24
podpisujesz umowe odrazu z numerem tymczasowym.
warto zweryfikowac dane u obecnego operatora i takie same podac u nowego - inaczej operator-dawca moze odmowic zwolnienia numeru.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #520061  autor: Alienus
 03 gru 2011, 21:56
Ok. To teraz powiedzcie mi pliz kto zrywa umowę z trybem natychmiastowym z plusem z przeniesieniem numeru? Ja czy orange na mój wniosek? Byłem pewien że robi to orange ale dzisiaj w punkcie dilerskim laska mi powiedziała że sam ją wypowiadam. Wyglądała mi na osobę mocno niekompetentną więc wydaje mi się że gadała głupoty... Mam racje?

 #520067  autor: tetley
 03 gru 2011, 22:20
Masz rację. Orange wypowiada taką umowę. Owszem możesz iść do obecnego operatora i złożyć rezygnację z informacją o tym, że chcesz go przenieść do innego operatora a następnie iść do punktu tego innego operatora i poinformować, ze chcesz przenieść do nich numer ale chyba nikt tak nie robi. W Orange podpisujesz 3 papierki: rezygnację z umowy wraz z przeniesieniem numeru u obecnego operatora (i tam jest zaznaczane w jakim trybie ma to być), pełnomocnictwo, że Orange ma dbać o tą sprawę (załatwiać wszystkie rzeczy etc.) oraz umowę (nie wiem czy to od razu czy nie bo nie miałem nigdy abo w Orange). Ale psim obowiązkiem Orange jest załatwić to za Ciebie. Laska może mało wie, więc pogadaj z kimś bardziej kumatym w tym punkcie.

Pozdrawiam:)

 #536443  autor: krzysztof.ka
 22 lut 2012, 11:58
A ja również mam pytanie do Was. Opiszę sprawę.
W sobotę rozwiązałem umowę z salonie Plus dla dwóch numerów. Kara umowna wyliczona to 110 zł i 82 złote. Umowa trwa do września normalnie.
W salonie przyjęto wypowiedzenie, zaznaczając jako powód rezygnacji przejście do oferty Simplus.
W poniedziałek miałem telefon z działu utrzymania klienta, powiedziano mi jak wygląda sprawa rozwiązania umowy. Poinformowano mnie, że po 30 dniowym okresie numer przepadnie i w takich przypadkach Plus nie pozostawia numeru klientowi do dyspozycji. Czy to prawda?

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #536446  autor: tetley
 22 lut 2012, 12:03
Niestety tak. Przejść do simplusa można jedynie w sytuacji gdy umowę kończysz zgodnie z końcem okresu promocji (umowy), w przypadku gdy rozwiązanie jest wcześniej niż koniec umowy i jest naliczana kara operator czyli Plus nie przenosi takich numerów do simplusa (co wg mnie jest głupotą ale to tylko moje zdanie...). Pozostaje ewentualnie jeśli chcesz mieć te numery w simplusie to zgłosić rezygnację z przeniesieniem numerów do innego operatora na kartę, po przeniesieniu przerzucić numery z powrotem do simplusa...ale to już mocno musiałoby Ci zależeć, żeby były w simplusie, żeby tak na okrętkę to robić :D

Pozdrawiam:)

 #536478  autor: krzysztof.ka
 22 lut 2012, 14:54
Dzięki Tetley za informację. Skoro nie chcą po dobroci mieć nadal klienta, to trzeba zrobić na okrętkę.
Pytanie mam jeszcze takie, czy przy natychmiastowym wypowiedzeniu mowy i przeniesieniu numeru do innej sieci, jest naliczana jakaś opłata oprócz kary umownej wynikającej z umowy? Umowę mam na 12 miesięcy bez telefonu. Dla jednego numeru kara to 110,70 PLN, a dla drugiego numeru to 82 złote.
Który z operatorów jest najlepszy do takiej operacji, właśnie przeniesienie numeru natychniastowe podczas jednej wizyty, a potem przeniesienie tego numeru do Plusa z powrotem. Trzeba ileś tam dni odczekać na to drugie przeniesienie?

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #536483  autor: tetley
 22 lut 2012, 15:10
Nie ma znaczenia jaka sieć chyba (ja robiłem i do Playa i T-mobile MNP i było bez problemów). Natomiast musisz sprawdzić czy na pewno w Plusie masz podane takie same dane jak obecnie (czy w międzyczasie nie zmienił Ci się numer dowodu, adres zameldowania itp. - ważne, żeby dane w Plusie były takie same jak u Ciebie w dowodzie). Następnie idziesz z kartami sim i ze swoim dowodem do któregokolwiek punktu (niby zawsze lepiej, żeby to był sklep/salon firmowy) innego operatora i zgłaszasz taką chęć, że chcesz mieć np. na 25.02.2012 rozwiązane umowy i przeniesione numery. I tyle od strony formalnej. Bo tego hipotetycznego 25 czy też 26 robisz najmniejsze doładowanie konta (wiem, że w Play to jest 5 zł, nie wiem jak u innych), żeby mieć aktywne konto, udajesz się do Plusa i zgłaszasz te numery do przeniesienia w ciągu tam ilu chcesz dni roboczych (najmniej 1) do simplusa.

Natomiast co do opłat. Zwiększą Ci się pewno kary umowne (zakładam, że były wyliczane przy rozwiązaniu umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia) ale to jeszcze koszt pewno kilkunastu złotych więcej (na telefonicznym BOK Plusa mogą Ci sprawdzić dokładny koszt kary umownej na konkretny dzień) + dojdzie do tego opłata odszkodowawcza do każdego numeru za to, że rezygnacja jest natychmiastowa, bez okresu wypowiedzenia. Opłata odszkodowawcza jest to koszt jednego miesięcznego pełnego abonamentu do każdego numeru (robiąc rezygnację z okresem wypowiedzenia i tak płacisz bo masz 1 miesiąc dłużej ważne telefony w abo - taka różnica).

Także tak to wygląda :)

Pozdrawiam:)

 #536485  autor: krzysztof.ka
 22 lut 2012, 15:23
Jeszcze raz dzięki wielkie za wyjaśnienie. Myślę, że do Play się udam, tym bardziej, że dają bonus 60 zł, który można wykorzystać na połączenia.
Pytanie tylko takie, czy Plus może się sprzeciwić i nie pozwolić na przeniesienie numerów?

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #536486  autor: tetley
 22 lut 2012, 15:29
Tylko w sytuacji gdy zalegasz z płatnościami, masz zdezaktywowany numer (blokada połączeń wych. lub wych. i przych. np. z powodu tychże zaległości) lub właśnie są niezgodne dane rejestracyjne (czyli to co pisałem wyżej - zły numer dowodu etc.). Ja znam tylko takie powody :) Na pewno nie mogą Ci się nie zgodzić bo mają takie "widzimisię".

I nie ma za co :wink:

Pozdrawiam:)

 #536489  autor: krzysztof.ka
 22 lut 2012, 15:41
Aktualne dane muszą mieć, ponieważ przedłużałem z nimi umowę we wrześniu z aktualnym dowodem. Dla pewności zadzwonię na call center i sprawdzę dane osobowe jakie są w systemie.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.