• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 #522200  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 09:53
witam,
chciałabym zapytać czy komuś trafiła się podobna sytuacja, co może być przyczyną i jakie podjąć kroki?? a sprawa jest taka - mam dwa abonamenty w sieci plus - jjeden używa mój chłopak, drugi ja. dziś rano do chłopaka dzwoni babeczka z plusa i pyta o mnie, żadnych informacji udzielać nie będzie.
przed chwilą oddzwaniam do sieci i dowiedziałam się, że mój rachunek na nr chłopaka wynosi 4500 tysiąca, dane są z dzisiaj także jest to kwota, która 'urodziła' sie dzisiaj w nocy. i rzeczywiscie siedzielismy na youtube i facebooku, trochę, póżniej mój facet odkrył na swoim telefonie filmiki i jakieś pierdoły, oraz wejścia do internetu. prawdopodobnie nie zablokował klawiatury i pobrało sie danych ok 450 mb - w ciągu jedej nocy!! nawet jeśli coś miało się ściągnąć to czy przypadkiem telefon nie pyta o zgode na ściągnięcie pliku??
billing mi udostepnia dopiero po skonczeniu okresu rozliczeniowego, wtedy tez moge zlozyc reklamacje. babeczka powiedziala rowniez, ze takie sytuacje sie zdarzaja - ponoc - chociaz sama pracowalam w plusie w duk i jak ktos mial rachunki po kilkaset zlotych, czy jednorazowo nawet 1 tys(smsy premium) to było wow.
 #522201  autor: konsultantemeryt
 15 gru 2011, 10:08
kkarolina pisze:witam,
chciałabym zapytać czy komuś trafiła się podobna sytuacja, co może być przyczyną i jakie podjąć kroki?? a sprawa jest taka - mam dwa abonamenty w sieci plus - jjeden używa mój chłopak, drugi ja. dziś rano do chłopaka dzwoni babeczka z plusa i pyta o mnie, żadnych informacji udzielać nie będzie.
przed chwilą oddzwaniam do sieci i dowiedziałam się, że mój rachunek na nr chłopaka wynosi 4500 tysiąca, dane są z dzisiaj także jest to kwota, która 'urodziła' sie dzisiaj w nocy. i rzeczywiscie siedzielismy na youtube i facebooku, trochę, póżniej mój facet odkrył na swoim telefonie filmiki i jakieś pierdoły, oraz wejścia do internetu. prawdopodobnie nie zablokował klawiatury i pobrało sie danych ok 450 mb - w ciągu jedej nocy!! nawet jeśli coś miało się ściągnąć to czy przypadkiem telefon nie pyta o zgode na ściągnięcie pliku??
billing mi udostepnia dopiero po skonczeniu okresu rozliczeniowego, wtedy tez moge zlozyc reklamacje. babeczka powiedziala rowniez, ze takie sytuacje sie zdarzaja - ponoc - chociaz sama pracowalam w plusie w duk i jak ktos mial rachunki po kilkaset zlotych, czy jednorazowo nawet 1 tys(smsy premium) to było wow.
A wystarczyło kupić pakiet internetu non stop za 6,15.

 #522202  autor: bp121
 15 gru 2011, 10:31
Reklamacja napewno nie zostanie uwzględniona, bo w umowie jest zawarte, ze telefon na systemach WM, WP, Android, Symbian itp. moga pobierac pieniadze itp.
Wystarczy uruchomic jeden pakiecik :)
Jedyne co, to mozesz pisac o rozlozenie na rat tego.

A o zgode nie pyta, bo tu nie chodzi o samo pobieranie plikow ale transfer danych, czyli przegladanie stron, ogladanie YT itp.

 #522203  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 10:37
nie potrzebuje pakietu, bo sporadycznie korzystam z internetu przez telefon(poza tym w mojej taryfie non stop nie kosztuje 6 zł) , bo jak z czegoś korzystam to jasne jest, że za to zapłace. ale chodzi o to, że nie korzystałam, bo spałam.
dodatkowo w boku wiele się nie dowiedziałam - billing udostepnia mi dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego, czemu w 7 godzin wyczarowało sie 4,5 tys - dla mnie to duża kwota, przy prostym rachunku internet kosztował mnie 10 zł za minutę(??), wiem, że to jest naliczane za 100 kb; jak chce cennik to pai może mnie przełączyć dalej, jak chce wiedzieć jak to wygląda od str technicznej to mogę sobie porozmawiać z działem technicznym... po prostu chcę wiedzieć czy ktoś miał taką sytuacje i do kogo bezpośrednio uderzyć, żeby dowiedzieć się za co konkretnie mam zapłacić, bo dla mnie mało wiarygodna jest informacja, że im tak wyskoczyło w systemie i nic więcej nie wiedzą.

 #522204  autor: aree1987
 15 gru 2011, 10:45
Bajery kosztują :roll:

 #522205  autor: bp121
 15 gru 2011, 10:48
A moze poprostu masz uruchomione dane w tle w telefonie, i Ci pobierało.
A ze byly dostepne aktualizacje, to troche sciagnelo :)

[ Dodano: 2011-12-15, 10:50 ]
kkarolina pisze:jasne jest, że za to zapłace. ale chodzi o to, że nie korzystałam, bo spałam.
Wczesniej pisalas, ze wchodziliscie na Yt itp. a teraz ze spalas. Widocznie aplikacji nie wylaczyliscie wszystkich i chodzily w tle.

 #522207  autor: konsultantemeryt
 15 gru 2011, 11:04
bp121 pisze:Reklamacja napewno nie zostanie uwzględniona, bo w umowie jest zawarte, ze telefon na systemach WM, WP, Android, Symbian itp. moga pobierac pieniadze itp.
Wystarczy uruchomic jeden pakiecik :)
Jedyne co, to mozesz pisac o rozlozenie na rat tego.

A o zgode nie pyta, bo tu nie chodzi o samo pobieranie plikow ale transfer danych, czyli przegladanie stron, ogladanie YT itp.
W każdej ofercie nawet Taniorozmownej45 możesz dokupić pakiet za 6,15 brutto (non stop).

 #522208  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 11:04
rozumiem, że ogólnie jest możliwość nabicia sobie takiej kwoty w ciągu kilku godzin? z tego co kojarze aktualizacje wyłączyłam. ae ręki uciąć nie dam i nie mam możliwości spr tego w tym omencie. jest to telefon samsung wave

mam jeszcze pytanie, bo jednak telefon jest potrzebny do zycia itd, czy jak zapłace ten rachunek, później złożę reklamację i zostanie uwzględniona to czy siec zwróci mi później pieniądze? jak to wygląda?

no i generalnie - sprawa taka jak ochrona interesów konsumenta - np do mojej mamy zadzwonili, wtedy jeszcze z Ery jak wysłała kilka smsów premium na kwotę ok. 150 zł, czy Plus nie ma obowiązku powiadomić mnie jak mój rachunek drastycznie się zwiększa w ciągu kilku godzin? ( przecież bok jest czynny 24 na dobę (?) )

KonsultantPLUS - to nie jest oferta biznesowa, a jeśli można to oczywiście jestem zainteresowana na przyszłość:), jak to aktywować?

 #522211  autor: Baseciq
 15 gru 2011, 11:26
Bo za SMSy Era musiała komuś fizycznie odpalić kasę. Natomiast Twój transfer Plusa prawie w ogóle nie kosztował. Reklamacja nie zostanie uznana i jakiekolwiek odwołania, sądy, rzecznicy konsumentów, etc. dają mierne szanse. Plus ma obowiązek świadczyć usługi na danym poziomie za cenę przewidzianą w umowie i na tym jego obowiązki się kończą.

 #522214  autor: tetley
 15 gru 2011, 11:33
Aktywować możesz przez 2601, Plus Online lub smsem o treści - jeśli masz taryfę ind. - : AKT 7 na 2601 (opłata 7 zł brutto miesięcznie, aktywowane po północy, pakiet 100 MB z lejkiem) lub jeśli masz na firmę to AKT PLUSKOD5 5 na 2601 (opłata 5 zł netto, 6,15 zł brutto, też po północy aktywny, też 100MB z lejkiem). Natomiast co do całej sprawy. Jak zostanie wystawiona faktura to złóż reklamację, do momentu jej rozpatrzenia nie masz obowiązku płacenia kwestionowanej kwoty, czas na rozpatrzenie reklamacji to max 30 dni od jej zarejestrowania. I jeśli będzie pozytywna odp. to ok ale jeśli nie to wtedy skontaktuj się z DWN (dział windykacji należności) pod numerem 2607 z tel plusa (opłata 1,97zł brutto za całe połączenie czynni od pon do pt 8 - 18 lub sob 8 - 16) i złóż prośbę o rozłożenie na raty. To jedno. A druga rzecz to to, że jeśli korzystaliście z YT to nawet pakiet int. mógłby wam nie pomóc. Z tego względu, że czasami korzystanie z YT (nie powiem jak dokładnie bo nie wiem, albo przez aplikację albo przez stronę www YT) jest traktowane jako videostreaming i płatne 0,49zł za 1 minutę obejrzanego filmiku. Zresztą będzie to widoczne na bilingu. Trzeba niestety poczekać.

Pozdrawiam:)

 #522216  autor: mariusz9a
 15 gru 2011, 11:35
kkarolina pisze:do mojej mamy zadzwonili, wtedy jeszcze z Ery jak wysłała kilka smsów premium na kwotę ok. 150 zł, czy Plus nie ma obowiązku powiadomić mnie jak mój rachunek drastycznie się zwiększa w ciągu kilku godzin? ( przecież bok jest czynny 24 na dobę (?) )
No i powiadomili. Tyle że SMSy premium a transmisja danych działają trochę inaczej. Transmisja danych jest rozliczana po zakończeniu sesji a system bilingowy rejestruje ją zazwyczaj o północy. Dlatego zdążyło nabić tyle kasy. Poczytaj w necie, znajdziesz tam informacje o podobnych przypadkach w Orange, T-Mobile, Play a także w Plusie. Nie jesteś jedyną osoba która nieświadomie nabiła sobie rachunek na kilka tysięcy złotych za korzystanie z neta.


Raczej bym nie liczył na to że reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie :-(

 #522217  autor: Espi
 15 gru 2011, 11:37
W wypadku złożenia reklamacji zgodnie z prawem telekomunikacyjnym możesz na czas jej rozpatrzenia nie opłacac kwoty reklamowanej, opłacasz tą kwotę z którę się zgadzasz lub poprostu podstawe swojego abonamentu. Po rozpatrzeniu reklamacji to już w zależności od uzuskanej odpowiedzi.

 #522218  autor: uwazny
 15 gru 2011, 11:39
kkarolina pisze:póżniej mój facet odkrył na swoim telefonie filmiki i jakieś pierdoły, oraz wejścia do internetu.
czy może być przyczyna...?
kkarolina pisze:prawdopodobnie nie zablokował klawiatury
to akurat na pewno nie jest przyczyną
kkarolina pisze:pobrało sie danych ok 450 mb - w ciągu jedej nocy
to nie problem w kilka godzin siedząc na youtube.

P.S.
Szczerze współczuję, wysokości rachunku również.

 #522221  autor: maker3
 15 gru 2011, 11:54
Bez pakietu, to nie wchodziłem do Internetu nawet w Nokii 3510i.

Jaki to telefon? Android lubi robić takie niespodzianki. Kiedyś była potrzebna specjalna aplikacja, aby wyłączyć internet na stałe.

Jeśli to jakiś porządniejszy telefon i filmiki z Youtuba szły w wyższej rozdzielczości, to nabicie 450MB to żaden problem.

W rejestrze powinny być pokazane połączenia z internetem, ich czas, i ilość danych.
To możesz zobaczyć czy coś samo się ściągało w nocy.
Ale jeśli wszystko poszło w czasie jednej sesji, to nic się z tego już nie dowiemy.

 #522225  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 12:13
telefon to samsung wave 2.
i jest rzeczywiście taki zapis, że Polkomtel nie bierze odpowiedzialności za łączenie z internetem, ale dotyczy to samsunga galaxy(lub czegoś nie doczytałam).
i co z fantem takim: w regulaminie nie ma cennika usług internetowych? jak to wygląda od strony prawnej??

 #522227  autor: mariusz9a
 15 gru 2011, 12:19
kkarolina pisze:i co z fantem takim: w regulaminie nie ma cennika usług internetowych? jak to wygląda od strony prawnej??
W zasadzie to nic, bo regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych nie zawiera cenników, najwyżej może odsyłać do cennika zgodnego z Twoją taryfą. A szczegółowe cenniki każdej z taryf znajdziesz na stronie operatora lub w punktach sprzedaży. Także od strony prawnej jest wszystko ok. Zresztą jakby nie było ok, to doczepiłby się UOKiK ;-)

 #522230  autor: łazęga
 15 gru 2011, 12:30
kkarolina pisze:telefon to samsung wave 2.
i jest rzeczywiście taki zapis, że Polkomtel nie bierze odpowiedzialności za łączenie z internetem, ale dotyczy to samsunga galaxy(lub czegoś nie doczytałam).
i co z fantem takim: w regulaminie nie ma cennika usług internetowych? jak to wygląda od strony prawnej??
To lepiej uważniej ten regulamin przeczytaj.

Lubię ludzi, którzy za swoje "frajerstwo" próbują obwiniać innych. Nie mieć pakietu z lejkiem i "odkrywać" Youtube. Po prostu pogratulować.

 #522231  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 12:31
no tak, ale znalazłam taki zapis w internecie

"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Art. 3.
1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego (...)"

więc jak to się ma jedno do drugiego??

no i gdzie mogę znaleźć te cenniki, żeby sprawdzić czy wszystko się zgadza? mam taryfe bezlik

łazęga: przeczytałam regulamin UWAŻNIE, nie ma tam cennika jest ogólne stwierdzenie "zgodne z danym planem taryfowym" w kontekście przypisu odnośnie Samsunga Galaxy, który się łączy z internetem - napisane mikroczcionką. jako zwykły użytkownik, może i laik: logicznie rzecz biorąc wchodzę w internet, robię swoje, naciskam czerwoną słuchawkę, czyli wychodzę i sprawa zamknięta. telefonu nie mam od wczoraj, nigdy wcześniej się nic takiego nie zdarzyło.
dla mnie frajerstwem jest płacić 4,5 tysiąca za usługę, której nie wykorzystałam nie doszukując się w tym winy operatora. pomyłki i błędy się zdarzają, nawet w systemie komputerowym. ale przecież nie napisze w reklamacji "proszę ładnie o ponowne sprawdzenie stanu mojego rachunku"... tyle w temacie. ja nie szukam winnych, tylko wyjścia z tej sytuacji, dlatego chyba taki ton jest nie na miejscu. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 12:43 przez kkarolina, łącznie zmieniany 1 raz.

 #522233  autor: łazęga
 15 gru 2011, 12:37
kkarolina pisze:no tak, ale znalazłam taki zapis w internecie

"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Art. 3.
1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego (...)"

więc jak to się ma jedno do drugiego??

no i gdzie mogę znaleźć te cenniki, żeby sprawdzić czy wszystko się zgadza? mam taryfe bezlik
Podpisałaś umowę z Plusem? Podpisałaś, że zapoznałaś się z Regulaminem świadczenie usług? Zgłaszałaś PRZED podpisaniem umowy, że coś jest dla Ciebie niejasne.
Przestań szukać winnych i nie ośmieszaj się.
  • Strona 1 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7