DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #595838  autor: elkanguro
 17 lis 2012, 13:15
Witam,
od kilku miesięcy miewam krótkotrwałe braki internetu. Myślałem, że to wina routera (TP-LINK TD-W8901G) więc zmieniłem na inny (Linksys WAG200G) ale wcale nie pomogło. Zmieniałem ustawienia DSL Modulation wpierw na ADSL2+ potem na G.dmt ale nie pomogło. Teraz ustawiłem ADSL2 zobaczymy. Poniżej zrzut ekranu z zakładki Status DSL Connection. Co może być problemem?
Obrazek

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #595936  autor: darkangel
 18 lis 2012, 00:14
Masz troche duże tłumienie lini.
A statystyki z błędami typu CRC, ES i inne pokażesz?

 #595939  autor: elkanguro
 18 lis 2012, 00:51
Tak oczywiście pokaże, tylko nie wiem co tak i gdzie tego szukać?

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #595943  autor: kaciux
 18 lis 2012, 01:10
Wszystkie parametry masz ok tylko downstream attenuation jest za duże, dziwnie odbiega od reszty. Pewnie będziesz miał sporo błędów jak pisała osoba wyżej, ale nie wiem gdzie i czy na Twoim routerze można je sprawdzić. Dzwoń na infolinie, pewnie to będzie po ich stronie.

 #595967  autor: Vieslav
 18 lis 2012, 09:40
Parametry linii w porządku, powinno trzymać synchro. Podstawowe pytanie: czy tracisz synchronizacje, czy zamraża ci połączenie, czy może tracisz IP? Bo tak na prawdę z twojego postu nic nie wynika, a czepiają się parametrów mimo, że nie tutaj jest przyczyna.
1. Zmień parametr "multiplexing" na VC/MUX.
2. Odczytaj i podaj parametr MTU.

 #596015  autor: elkanguro
 18 lis 2012, 13:20
A więc zmieniłem na VC.

Obrazek

Zauważyłem też, że zmieniła się (już wcześniej) DSL Path Mode z Interleaved na Fast ale nie wiem kiedy i dlaczego i co to oznacza - sam tej opcji nie mam nigdzie do ustawienia.

Jeśli chodzi o brak internetu to różnie, raz gubi synchronizację (w sensie diody na routerze migają) ale najczęściej diody świecą poprawnie a internetu przez jakiś czas nie ma i wówczas widać to w taki sposób:

Obrazek

Jeśli chodzi o parametr MUT to mam go ustawionego na opcję AUTO a wartość jest 1500.

[ Dodano: 2012-11-18, 13:48 ]
No i właśnie przed chwilą miałem taką sytuację, tzn. DSL Status było Connected a w Internet Connection był Interface Down tak jak widać na powyższym screenie. Taki brak internetu trwał około 1-2 minuty.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #596022  autor: Maniek99
 18 lis 2012, 13:52
W ustawieniach ma być jeszcze PPPoA, ale to i tak nie powinno mieć wpływu.

Może instalacja w domu jest skopana (płaskie kable, dużo rozgałęzień).
Na podstawie w.w. parametrów wszystko jest git.
Przydałby się odczyt na routerze który pokazuje błędy, najlepiej na broadcom.

 #596026  autor: Vieslav
 18 lis 2012, 14:16
Sam nic nie zdziałasz. Dzwoń i zgłaszaj awarie. Problem jest po stronie Netii, ponieważ tracisz IP. Ewentualnie popatrz jeszcze, czy przypadkiem nie masz zaznaczonej opcji rozłączania przy bezczynności, lub coś podobnego.