Sztuczna inteligencja dla babci i dziadka? To nowa pasja, nie fanaberia
Wiadomości 13:40

Sztuczna inteligencja dla babci i dziadka? To nowa pasja, nie fanaberia

Uczestnicy projektu "Sieć Pokoleń" udowadniają, że ciekawość nie zna wieku. Dzięki warsztatom opanowali smartfony, by dzwonić do wnuków na wideo czy załatwiać sprawy w sieci. Teraz stawiają sobie kolejny, ambitny cel. Chcą zrozumieć i oswoić sztuczną inteligencję. Wszystko zaczęło się od prostego pomysłu T-Mobile, by przełamywać cyfrowe bariery. W ramach akcji "Sieć Pokoleń" seniorzy, często z pierwszym w życiu smartfonem w dłoni, uczyli się podstaw: jak zadzwonić, wysłać SMS-a czy zrobić zdjęcie. Później przyszedł czas na kurs zaawansowany: media społecznościowe, komunikatory oraz zakupy w sieci. Cyfrowy świat, który dla wielu był wcześniej obcą i niedostępną krainą, nagle stał się przyjaznym narzędziem do kontaktu z bliskimi i załatwiania codziennych spraw. Apetyt rośnie w miarę jedzenia Zauważyliśmy, że osoby z pokolenia silver są głodne technologicznej wiedzy. przyznają organizatorzy To nie były już tylko pytania o to, jak wysłać zdjęcie z wakacji. Na warsztatach coraz częściej zaczęło padać hasło, które elektryzuje dziś cały świat: AI. Technologia – stworzona, by ułatwiać ludziom komunikację – dla seniorów może stanowić barierę. Dostrzegliśmy, że w pokoleniu silver jest chęć jej zburzenia. Potrzebowali jedynie przestrzeni, w której mogą zdobyć wiedzę. Właśnie tak powstała „Sieć Pokoleń”. Dla naszych uczestników wideorozmowa z wnukiem, wysłanie maila do urzędu czy zakup biletu na pociąg online nie jest już problemem – można więc powiedzieć, że są połączeni z całym swoim światem. Seniorzy pytali nas też o sztuczną inteligencję. W T-Mobile chcemy burzyć wszystkie bariery, zatem jeżeli uczestnicy zgłaszają dalszą chęć nauki, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko odpowiedzieć na tę potrzebę. Olga Wółkiewicz-Kosior, Kierownik Działu ESG w T-Mobile Polska Czas na sztuczną inteligencję. Bez strachu i z ciekawością W odpowiedzi na to zainteresowanie, T-Mobile postanowił zorganizować specjalne, dodatkowe szkolenie poświęcone w całości sztucznej inteligencji. Jak zapewnia magentowy operator, to nie będzie nudny wykład naszpikowany technicznym żargonem. Uczestnicy dowiedzą się w prosty sposób, czym właściwie jest sztuczna inteligencja, gdzie już teraz (często nieświadomie) z niej korzystają i jak może im ona ułatwić życie. Co ważne, spotkanie poruszy też temat zagrożeń i nauczy, jak bezpiecznie korzystać z narzędzi takich jak chatboty. Seniorzy nauczą się tworzyć tak zwane prompty. To polecenia wydawane maszynie, by uzyskać od niej jak najlepszą odpowiedź – czy to przepis na szarlotkę, czy plan wycieczki rowerowej. Na koniec każdy, pod okiem ekspertów, będzie mógł samodzielnie przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Chcesz dołączyć? Oto szczegóły Specjalne warsztaty o sztucznej inteligencji odbędą się 24 czerwca 2025 roku o godzinie 10:00 w Magenta Experience Center w warszawskiej Galerii Westfield Mokotów (ul. Wołoska 12). Zapisy przyjmowane są na miejscu lub online pod tym adresem. Materiały i szkolenia dotyczące podstaw obsługi smartfonów dostępne są na stronie www.siecpokolen.pl. Znajduje się tam również kurs wideo z ekspertem i pasjonatem nowych technologii. Konrad Koterba w 5 krótkich odcinkach wyjaśnia działanie fundamentalnych funkcji smartfonów.

0
MARIAN SZUTIAK
1.

Nowości

Więcej nowości

T-Mobile zwiastuje rewolucję na rynku
Wiadomości 16 CZE 2025

T-Mobile zwiastuje rewolucję na rynku

9
MARIAN SZUTIAK
1.
Bruksela przyznaje, że Zielony Ład to bubel, a Niemcy plują sobie w brodę
Wiadomości 16 CZE 2025

Bruksela przyznaje, że Zielony Ład to bubel, a Niemcy plują sobie w brodę

36
PAWEł MARETYCZ
1.
Trump szykuje własną sieć komórkową i smartfon. Znamy pierwsze szczegóły
Wiadomości 16 CZE 2025

Trump szykuje własną sieć komórkową i smartfon. Znamy pierwsze szczegóły

1
MARIAN SZUTIAK
1.
Orange gasi światło. Z tej promocji od lipca już nie skorzystasz
Wiadomości 16 CZE 2025

Orange gasi światło. Z tej promocji od lipca już nie skorzystasz

2
MARIAN SZUTIAK
1.
Mafia autobusowa na Śląsku. Ten, kto będzie sypał uniknie kary
Telepolis.pl
Wiadomości 16 CZE 2025

Mafia autobusowa na Śląsku. Ten, kto będzie sypał uniknie kary

1
PAWEł MARETYCZ
1.
Orange ma nową ofertę. Flex Travel to Internet za granicą bez niespodzianek
Wiadomości 16 CZE 2025

Orange ma nową ofertę. Flex Travel to Internet za granicą bez niespodzianek

17
MARIAN SZUTIAK
1.
Play zmienia ofertę. Dojdzie nowy prefiks
Wiadomości 13 CZE 2025

Play zmienia ofertę. Dojdzie nowy prefiks

9
MARIAN SZUTIAK
1.
Play z nową promocją. Abonament 5G bez limitów za 50 zł
Wiadomości 13 CZE 2025

Play z nową promocją. Abonament 5G bez limitów za 50 zł

7
MIESZKO ZAGAńCZYK
1.
Rząd ocenzuruje Polakom internet? „To nieprawdziwe informacje”
Wiadomości 13 CZE 2025

Rząd ocenzuruje Polakom internet? „To nieprawdziwe informacje”

8
MIESZKO ZAGAńCZYK
1.
Biegnij do sklepu i zgarnij bon na 50 zł. Euro i BLIK organizują świetną promocję
Wiadomości 13 CZE 2025

Biegnij do sklepu i zgarnij bon na 50 zł. Euro i BLIK organizują świetną promocję

2
PAWEł MARETYCZ
1.
InPost zapowiada przerwę. Tego dnia paczki nie odbierzesz
Telepolis.pl
Wiadomości 13 CZE 2025

InPost zapowiada przerwę. Tego dnia paczki nie odbierzesz

5
PAWEł MARETYCZ
1.
Mobile Vikings płynie "Pod Prąd" z nową ofertą na kartę
Wiadomości 12 CZE 2025

Mobile Vikings płynie "Pod Prąd" z nową ofertą na kartę

20
MARIAN SZUTIAK
1.
Vectra ma elastyczną ofertę na Internet. Płacisz wtedy, gdy korzystasz
Wiadomości 12 CZE 2025

Vectra ma elastyczną ofertę na Internet. Płacisz wtedy, gdy korzystasz

7
MARIAN SZUTIAK
1.
Plus: nowa oferta łączy nawet 21 usług
Wiadomości 12 CZE 2025

Plus: nowa oferta łączy nawet 21 usług

20
MIESZKO ZAGAńCZYK
1.
Disney pozywa popularną usługę: „jest kwintesencją pasożytnictwa”
Wiadomości 12 CZE 2025

Disney pozywa popularną usługę: „jest kwintesencją pasożytnictwa”

0
PAWEł MARETYCZ
1.
Telepolis - gif