DAJ CYNK

InPost buduje nowe Paczkomaty. Mają istotną zaletę

Anna Rymsza

Sprzęt

InPost buduje nowe Paczkomaty. Mają istotną zaletę

InPost szykuje nowe Paczkomaty. Teraz może je stawiać wszędzie, bo nie trzeba ich podłączać do prądu.

Średnia odległość od Paczkomatu do domu adresata wynosi 1,7 km i zmniejsza się z każdym kolejnym uruchomionym automatem. W miastach jest do najbliższego Paczkomatu mamy 200-300 metrów. Niemniej większość klientów i tak odbiera i nadaje swoje przesyłki przy okazji załatwiania innych spraw. Teraz będzie to jeszcze łatwiejsze, zwłaszcza jeśli mieszkasz poza miastem.

InPost stawia Paczkomaty solarne

InPost rozpoczął nowy projekt – budowanie wiat solarnych na przystankach autobusowych we wsiach i mniejszych miastach. To daje nam korzyści na wielu poziomach. Idzie zima, więc nikt nie przejdzie obojętnie obok nowej wiaty na przystanku. Obok wiaty znajdzie się automat paczkowy, z którego można przy okazji odebrać lub nadać swoje przesyłki. Nie będzie to wymagało właściwie żadnego wysiłku czy poważnych zmian w stylu życia. Cały proces zajmuje najwyżej minutę, a często można się wyrobić w kilkanaście sekund.

wiata z paczkomatem InPost

Całość można postawić właściwie gdziekolwiek, gdzie Paczkomat będzie mógł połączyć się z internetem mobilnym (czyli będzie miał zasięg). O prąd nie trzeba się martwić, bo automat jest w pełni zasilany z instalacji solarnej. Na dachu wiaty przystankowej InPostu znajdują się cztery panele fotowoltaiczne o łącznej powierzchni 5,25 m2 i mocy maksymalnej 720 W. Wiata przystankowa wygeneruje rocznie 680 kWh. 79% tej energii zużyje Paczkomat, pozostałą mogą wykorzystać użytkownicy. Przy wiacie będzie dostępne także oświetlenie, gniazda USB do ładowania smartfonów oraz ładowarki indukcyjne.

Pierwsza wiata z Paczkomatem już stoi w gminie Nędza w woj. śląskim. Kolejne zostaną postawione w gm. Słupno i w Kielcach.

InPost zapewnia, że korzystanie z paczkomatów do odbierania i nadawania przesyłek to nie tylko wygoda. Korzystanie z automatów pozwala znacząco zmniejszyć ślad węglowy. Kurier nie musi jeździć samochodem po osiedlu przez pół dnia. Zamiast tego może dostarczyć do automatu nawet 150 przesyłek przy jednej podróży, a w ciągu jednego dnia nawet 1000! W modelu „do drzwi” zaś… średnio 75. To oszczędność CO2 na poziomie nawet 75% (na „ostatniej mili” do 97%) w porównaniu z dostawą do domu. Jeden solarny przystanek-paczkomat zredukuje ślad węglowy InPostu o 183,24 kg CO2 rocznie. Warto wiedzieć, że InPost ma też flotę aut elektrycznych, inwestuje w sieć ładowarek dla nich i wspiera lokalne działania proekologiczne.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne, InPost

Źródło tekstu: Nowiny.pl, własne