Google zaprezentował coroczny Ads Safety Report. Wynika z niego, że w 2021 roku gigant zablokował lub ograniczył zasięg kilku miliardów nieodpowiednich reklam.
Ads Safety Report 2021 podsumowuje działania firmy Google, podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, a także wydawcom i reklamodawcom. Z zaprezentowanych w raporcie danych wynika, że liczba reklam naruszających zasady rośnie z roku na rok, a nieuczciwi reklamodawcy stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby oszukać systemy lub moderatorów.
Zobacz: Google uśmierca kolejną usługę. Zniknie w sierpniu
Zobacz: Google z cenną nowością, skorzystają właściciele smartfonów
W 2021 roku Google zablokował ponad 3,4 miliarda nieodpowiednich reklam. Wśród głównych naruszeń znalazły się: niezgodność z zasadami sieci reklamowej, treści przeznaczone dla dorosłych oraz używanie znaków towarowych innych firm w nieuprawniony sposób. Wyświetlanie ponad 5,7 miliarda reklam zostało ograniczone na danym obszarze ze względów prawnych lub kulturowych, a dodatkowo zawieszonych zostało ponad 5,6 miliona kont reklamodawców. W systemie reklamowym Google zablokowano również 1,7 miliarda stron wydawców, którzy dopuszczali się naruszeń.
By być o krok przed potencjalnymi zagrożeniami, niezmiennie aktualizujemy nasze zasady. W 2021 roku dodaliśmy lub zmieniliśmy ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców. Wdrożyliśmy również politykę ostrzeżeń za powtarzające się naruszenia zasad, która ma na celu pociągnięcie reklamodawców do większej odpowiedzialności.
– powiedział Scott Spencer, VP of product management, ads privacy and safety w Google
W 2021 roku szczególnie istotne było zapobieganie nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, szczególnie w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów higienicznych, takich jak maseczki. Od początku pandemii Google zablokował ponad 160 milionów takich reklam. W ubiegłym roku Google wsparł także lokalne organizacje pozarządowe i rządy kwotą 250 milionów dolarów w ramach Ad Grants, pomagając w ten sposób użytkownikom w dotarciu do rzetelnych informacji na temat szczepionek.
Ads Safety Report za 2021 rok nie obejmuje najnowszych wydarzeń, Google przedstawił także działania podjęte w reakcji na wojnę w Ukrainie. Oprócz zaprzestania prowadzenia większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymane zostało wyświetlanie reklam w Rosji i od rosyjskich reklamodawców. Zawieszona też została monetyzacja finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na platformach należących do firmy Google.
Do tej pory Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń “o charakterze wrażliwym”. Usunięto również reklamy z ponad 60 finansowanych przez Rosję portali medialnych.
Zobacz: Google Play: za darmo aplikacje i gry o wartości 180 zł!
Zobacz: Wstydliwy nawyk Polaków. Robi tak 7 na 10 dorosłych ludzi
Źródło zdjęć: Jay Fog / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Google