DAJ CYNK

Czy znany fintech zniknie z Polski? Co z 12 mln klientów?

Piotr Urbaniak (gtxxor)

Artykuł sponsorowany

Czy znany fintech zniknie z Polski? Co z 12 mln klientów?

Jak donosi Cashless, obecne w wielu polskich sklepach rozwiązanie do płatności odroczonych Mokka przestało działać, a jej spółka-matka została wykreślona z prowadzonego przez KNF rejestru instytucji pożyczkowych. Czy oznacza to problemy dla lokalnych sprzedawców, e-sklepów oraz ich klientów? Polska firma deklaruje pomoc.

Wraz z początkiem roku Komisja Nadzoru Finansowego przeprowadziła ocenę podmiotów wpisanych do Rejestru instytucji pożyczkowych i wykreśliła z niego te, które nie spełniały odpowiednich warunków.

Dzisiaj - za branżowym portalem Cashless - dowiadujemy się, że wywodzący się z Rosji fintech w ogóle przestał udzielać finansowania. Oznacza to, że polskie sklepy, które znajdują się wśród partnerów firmy, tracą możliwość sprzedaży za pomocą rozwiązania Kup teraz - zapłać później. Mokka na swojej stronie internetowej chwali się współpracą z ok. 50 polskimi sklepami i 12 mln klientów w Europie Środkowo-Wschodniej.

Natychmiastowa odpowiedź Comfino: wdrożenie w 1 dzień

Według raportu “Płatności ratalne i odroczone 2023/24” 9 na 10 Polaków słyszało o płatnościach odroczonych, a połowa skorzystała z nich w zeszłym roku. - Zdajemy sobie sprawę, jak ważnym dopełnieniem oferty każdego sklepu jest możliwość skorzystania z wielu metod sfinansowania zakupu. Dlatego z wielkim priorytetem potraktujemy wszystkie polskie firmy, które współpracowały z firmą Mokka, a teraz postanowią wdrożyć z nami zakupy odroczone w swoich sklepach - deklaruje Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA odpowiedzialny za rozwój Comfino.pl.

Comfino to rozwiązanie płatnicze dla ecommerce oraz punktów stacjonarnych. Dopasowuje do potrzeb zakupowych użytkownika najbardziej odpowiednie metody zapłaty za produkt lub usługę w sklepie internetowym i stacjonarnym: płatność odroczoną, raty dla klientów indywidualnych oraz finansowanie dla firm (raty i BNPL). Środki dostarcza kilka banków oraz międzynarodowych fintechów. Comfino umożliwia również płatność Blikiem.

- Stworzyliśmy specjalny zespół, który będzie odpowiadał za tego typu wdrożenia. Biorąc pod uwagę jego profesjonalizm oraz gotowe do wykorzystania moduły, stawiamy sobie za cel implementację zakupów u partnera w ciągu 24 godzin od podpisania umowy - zapowiada Paweł Szukalski z Comfino.

Polski fintech dla polskiego ecommerce

Comfino jest częścią Grupy Comperia.pl SA. To działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Laureat licznych prestiżowych nagród, w tym Deloitte Technology Fast 50. Rokrocznie bierze udział w konferencjach i spotkaniach branżowych, na których można spotkać przedstawicieli Comfino (w najbliższym czasie 11 kwietnia na Targach eHandlu w Warszawie).

W ostatnim miesiącu Comfino przygotowało bardzo dobrze przyjęty w polskim środowisku e-commerce raport “Płatności ratalne i odroczone 2023/24”. Patronat nad nim objęła Izba Gospodarki Elektronicznej, a wśród ekspertów nie zabrakło miejsca dla cenionego grona ekspertów: Danuty Czapeczko (PragmaGO), Tomasza Malskiego (e-Izba), Eweliny Orzechowskiej (Twisto), Mateusza Stacha (Santander Consumer Bank), czy Rafała Pasieki (Comperia.pl). 

Materiał autopromocyjny. Telepolis.pl jest częścią Grupy Comperia.pl S.A.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne

Źródło tekstu: Cashless, oprac. własne