DAJ CYNK

Bank Pekao się zmienia. Nikt na to nie czekał, ale każdy potrzebował

Marian Szutiak

Aplikacje

Bank Pekao aplikacja PeoPay co nowego

Bank Pekao pokazał nową wersję aplikacji PeoPay. Wprowadzone zmiany skupiają się wokół kwestii personalizacji, a w kolejnych miesiącach klienci banku mogą liczyć na następne nowości.

Banki w Polsce notują wzrost liczby klientów, którzy zarządzają swoimi finansami przede wszystkim za pomocą aplikacji mobilnych. To sprawia, że narzędzia te są przerabiane tak, by dać wszystkim jak najłatwiejszy dostęp do ich pieniędzy, a także funkcji dodatkowych. Wie o tym Bank Pekao, który właśnie zaprezentował nową wersję swojej aplikacji PeoPay. Jak informuje bank, jego klienci mają zainstalowaną tę aplikację na 2,5 mln urządzeń mobilnych. Za ich pomocą w 2021 roku wykonano 260 mln transakcji na łączną kwotę ponad 70 mld zł. W każdym tygodniu logowano się do aplikacji średnio 16 milionów razy, co daje 30 logowań w każdej sekundzie.

Zobacz: Bank Pekao zapłaci Ci nawet 2000 zł, a na tym nie koniec
Zobacz: Bank Pekao wprowadza kartę kredytową z kolorem w abonamencie

PeoPay – co nowego?

Klienci Banku Pekao mogli już korzystać z kilku opcji personalizacji aplikacji, na przykład wybierając te produkty, które miały być widoczne na pulpicie na kaflach od razu po zalogowaniu do aplikacji. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przytrzymania takiego kafla produktu w celu udostępnienia numeru rachunku czy ukrycia kwoty dostępnych środków. Natomiast dzięki skrótom użytkownik PeoPay może szybko przejść do przelewu, BLIKA, doładowania telefonu oraz szeregu innych operacji.

Naszym celem jest wyposażenie aplikacji PeoPay w kolejne, proste w użyciu funkcje, dzięki którym aplikacja będzie przyjazna dla każdego użytkownika – niezależnie od jego wieku 
i doświadczenia w korzystaniu z bankowości mobilnej. Wprowadzenie każdej zmiany poprzedzone jest badaniem opinii naszych klientów, ponieważ to ich zdanie jako użytkowników końcowych jest dla nas najważniejsze. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje swoje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay.

– powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.

PeoPay screens1

W najnowszej wersji aplikacji PeoPay będą dostępne nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do ulubionych funkcji. Jej użytkownicy sami zdecydują o tym, które widżety chcą mieć dostępne na pulpicie, w jakiej kolejności, i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko ma zostać zaprezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.

Widżety pozwolą na ustawienie przez klienta od 1 do nawet 5 ostatnich transakcji bez potrzeby wchodzenia w pełną historię konta, a także umożliwią podsumowania swoich wydatków i wpływów oraz przeanalizowania wydatków w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym w postaci analizy finansowej (PFM).

PeoPay screens4

Rodzice, których dzieci korzystają z aplikacji PeoPay KIDS, będą mogli na widżecie kontrolować stan kont swoich dzieci lub ich wydatki w prostym zestawieniu bezpośrednio ze swojego pulpitu PeoPay. Prosto z pulpitu klienci banku kupią również bilet komunikacji miejskiej – widząc od razu status biletu. Przy użyciu aplikacji można także opłacić parking za samochód, otrzymując informacje o czasie parkowania.

Bank Pekao wprowadzi także PeoPay „stories”. W tym miejscu prezentowane będą użytkownikom spersonalizowane oferty, informacje oraz poradnik, jak korzystać z nowych funkcji aplikacji.

Najnowsza wersja PeoPay umożliwia również z poziomu pulpitu złożenie wniosku, dyspozycji lub sprawdzenie statusu swojej sprawy. Bank Pekao udostępnia już ponad 100 różnych dyspozycji i zaświadczeń poprzez bankowość internetową – bez konieczności wizyty w oddziale. PeoPay w nowej odsłonie to również zmiany związane z uproszczeniem nawigacji. Klienci znajdą wszystkie produkty w jednym miejscu – w dolnym menu nawigacyjnym. Odświeżona została sekcja Płatności oraz menu Więcej, dostępne w dolnym pasku nawigacji. Elementy te zostały lepiej pogrupowane oraz uatrakcyjnione wizualnie.

PeoPay screens2

Bank Pekao zapowiada również, że zastosowany zostanie onboarding zmian w aplikacji. Od teraz każda nowa wersja aplikacji poprowadzi i wytłumaczy klientom wprowadzane zmiany, dokładnie wskazując i wyjaśniając poszczególne elementy.

Nowe rozwiązania będą udostępnianie użytkownikom aplikacji PeoPay sukcesywnie od początku maja 2022 roku. Oznacza to, że nie wszyscy klienci zobaczą w swoim PeoPay zmiany w tym samym czasie. Pierwsi będą posiadacze smartfonów z systemem iOS.

Zobacz: Android 13 Beta 1 debiutuje. Google szykuje spore zmiany
Zobacz: Google Play wziął się za siebie. Na tę funkcję czekał chyba każdy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Piotr Swat / Shutterstock.com, Bank Pekao

Źródło tekstu: Bank Pekao