DAJ CYNK

Santander Bank Polska spartaczył. Zostawił część klientów na lodzie

Arkadiusz Bała (ArecaS)

Aplikacje

Santander Bank Polska spartaczył. Zostawił część klientów na lodzie

Santander Bank ma nową aplikację. Jak zwracają uwagę eksperci, dla wielu klientów banku będzie ona nieużywalna.

Santander Bank Polska udostępnił swoim klientom nową wersję aplikacji mobilnej z całkowicie przebudowanym interfejsem. Zdaniem części ekspertów, jest to zmiana na gorsze, która uniemożliwi znacznej grupie klientów korzystanie z bankowości elektronicznej.

Santander Bank - nowa aplikacja nieprzystosowana dla osób niewidomych

Jak zwraca uwagę Mikołaj Rotnicki, ekspert od kwestii związanych z dostępnością, nowa wersja aplikacji banku nie nadaje się do używania przez osoby niewidome i słabowidzące. Wśród podniesionych zarzutów pojawia się m.in. kwestia braku poprawnego oznaczenia przycisków oraz innych elementów interfejsu, która uniemożliwia obsługę aplikacji z wykorzystaniem czytników ekranu.

Jak do tej pory bank nie zareagował na podnoszone zarzuty, choć pojawiały się one już na etapie testów wersji beta aplikacji.

Cała sytuacja martwi o tyle, że w przypadku wielu użytkowników praktycznie przekreśla możliwość korzystania z bankowości elektronicznej, a tym samym uniemożliwia dostęp do własnych pieniędzy. Jednocześnie bank wydaje się niezainteresowany losem swoich klientów, zostawiając ich samych sobie.

Zobacz: Santander Bank z nową usługą. Nikt inny w Polsce jej nie ma
Zobacz: Polacy w potrzasku, chodzi m.in. o klientów Pekao i Santander

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock / MOZCO Mateusz Szymanski

Źródło tekstu: Facebook (Raport dostępności - Mikołaj Rotnicki)