Santander Bank ma nową aplikację. Jak zwracają uwagę eksperci, dla wielu klientów banku będzie ona nieużywalna.
Santander Bank Polska udostępnił swoim klientom nową wersję aplikacji mobilnej z całkowicie przebudowanym interfejsem. Zdaniem części ekspertów, jest to zmiana na gorsze, która uniemożliwi znacznej grupie klientów korzystanie z bankowości elektronicznej.
Jak zwraca uwagę Mikołaj Rotnicki, ekspert od kwestii związanych z dostępnością, nowa wersja aplikacji banku nie nadaje się do używania przez osoby niewidome i słabowidzące. Wśród podniesionych zarzutów pojawia się m.in. kwestia braku poprawnego oznaczenia przycisków oraz innych elementów interfejsu, która uniemożliwia obsługę aplikacji z wykorzystaniem czytników ekranu.
Jak do tej pory bank nie zareagował na podnoszone zarzuty, choć pojawiały się one już na etapie testów wersji beta aplikacji.
Cała sytuacja martwi o tyle, że w przypadku wielu użytkowników praktycznie przekreśla możliwość korzystania z bankowości elektronicznej, a tym samym uniemożliwia dostęp do własnych pieniędzy. Jednocześnie bank wydaje się niezainteresowany losem swoich klientów, zostawiając ich samych sobie.
Zobacz: Santander Bank z nową usługą. Nikt inny w Polsce jej nie ma
Zobacz: Polacy w potrzasku, chodzi m.in. o klientów Pekao i Santander
Źródło zdjęć: Shutterstock / MOZCO Mateusz Szymanski
Źródło tekstu: Facebook (Raport dostępności - Mikołaj Rotnicki)