DAJ CYNK

Klienci BNP Paribas znów nabijani w butelkę. Chwila nieuwagi i tracisz pieniądze

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Bezpieczeństwo

Cyberprzestępcy nadal aktywnie szukają osób, które mogliby oskubać. Tym razem zorganizowali nową kampanię phishingową, wycelowaną w klientów banku BNP Paribas

Cyberprzestępcy nie śpią i nie ma chyba żadnego dnia, by nie pojawiła się na horyzoncie jakaś nowa kampania phishingowa. Oszuści szczególnie upodobali sobie podszywanie się pod banki i instytucje finansowe. Nie inaczej jest tym razem, gdyż polują na klientów BNP Paribas.

CSIRT KNF ostrzega klientów BNP Paribas. Oszuści urządzili sobie polowanie

Mogłoby się wydawać, że w mediach przewinęło się już tyle ostrzeżeń o akcjach phishingowych i fałszywych stronach, że każdy doskonale zdaje sobie sprawę z zagrożenia. Niestety, ciągłe pojawianie się nowych kampanii, organizowanych przez cyberprzestępców świadczy o tym, że ich metody nadal są skuteczne.

Ostatnio CSIRT KNF poinformował o wykryciu kolejnej akcji phishingowej, której celem tym razem są klienci banku BNP Paribas. Potencjalne ofiary otrzymują wiadomość, której autorem rzekomo jest BNP Parbias. W treści pojawia się informacja o konieczności weryfikacji tożsamości, gdyż w przeciwnym razie konto bankowe użytkownika zostanie zablokowane.

Jest to oczywisty podstęp cyberprzestępców. W wiadomości znajduje się link, który zabiera nas na fałszywą stronę, opatrzoną znakami zastrzeżonymi banku BNP Parbias. Tam oszuści wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.

Zobacz: Polacy zapłacą krocie za prąd? Rząd ma pomysł
Zobacz: Nowość BLIK już jest. Pierwszy bank w Polsce właśnie wprowadził

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Elzbieta Krzysztof / Shutterstock.com

Źródło tekstu: CSIRT KNF