DAJ CYNK

Bank BNP Paribas porzuca gotówkę. Przekonuje, że tak jest lepiej

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Bank BNP Paribas porzuca gotówkę. Przekonuje, że tak jest lepiej

Bank BNP Paribas stawia na cyfryzację obsługi swoich klientów. Z tego powodu już ponad połowa jego oddziałów nie ma obsługi kasowej, a gotówkę można pobrać lub zdeponować w bankomacie lub wpłatomacie.

Bank BNP Paribas chwali się stopniem cyfryzacji obsługi swoich klientów, która poszła dalej niż u konkurentów. Wyznacznikiem tego ma być odsetek placówek banku bez obsługi kasowej. Tych w Banku BNP Paribas jest już ponad 50%, gdy tymczasem na koniec czerwca 2023 roku średni wskaźnik udziału oddziałów bezgotówkowych w największych bankach w kraju wyniósł około 33% (dane zebrane przez serwis Cashless).

Bank coraz bardziej bezgotówkowy

Wbrew obawom części klientów, oddziały bez obsługi kasowej oferują nie mniej, ale zdecydowanie więcej możliwości niż te tradycyjne. Wszystkie operacje związane z papierowym pieniądzem można wykonać za pomocą bankomatu i wpłatomatu. Doradcy klientów, odciążeni od czasochłonnych czynności związanych z liczeniem czy wydawaniem gotówki, mają więcej czasu na doradzanie oraz pomoc przy wyborze produktów. Brak obsługi kasowej przekłada się na możliwość poświęcenia Klientom większej uwagi i zbudowanie z nimi relacji, a co za tym idzie – zapewnienie najlepszych doświadczeń klientów.

– powiedział Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas

Bank BNP Paribas bankomat / wpłatomat

Od początku 2023 roku, dzięki cyfrowej obsłudze klienta w Centach Klienta, przeprowadzono prawie 25 tysięcy spraw. Jak informuje Bank BNP Paribas, to nie tylko usprawniło obsługę, ale przyczyniło się również do realizacji celów banku, związanych ze zrównoważonym rozwojem. Z wielu procesów całkowicie wyeliminowano zużycie papieru, ograniczony został ślad węglowy związany z procesem drukowania, skanowania i archiwizowania dokumentacji papierowej. Do tej pory implementacja rozwiązania przyczyniła się do oszczędności około 5 ton papieru, czyli 15 dużych drzew i ponad 1000 m3 wody.

Bank BNP Paribas zachęca do odwiedzin w swoich Centrach Klienta nie tylko nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Zgodnie z wartościami wpisanymi do strategii banku, bank zwiększa dostępność placówek dla osób z ograniczeniami fizycznymi. Centra są łatwo dostępne pod względem architektonicznym, co poświadczają certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało już 128 z nich.

To potwierdzenie, że obiekty są łatwo dostępne dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Doradcy klientów udostępniają im m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a. Możliwe jest skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online lub z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.

– poinformował Bank BNP Paribas

Zobacz: Bank BNP Paribas będzie jeszcze bardziej zielony. Klienci docenią?
Zobacz: PKO BP wprowadza podwyżki i nowe opłaty. Oto szczegóły

Ankieta
38%
7%
4%
10%
26%
15%
0%

Wszystkich głosujących: 1398

Źródło ankiety: Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Rymsza / Telepolis.pl

Źródło tekstu: Bank BNP Paribas