DAJ CYNK

Polacy uwielbiają zakupy przez Internet. Oto ile wydają

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

PayPal udostępnił dane zebrane wśród mieszkańców Europy, którzy korzystają z ich platformy. Okazuje się, że zarówno Polacy, jak i cała Europa, lubują się w zakupach przez Internet.

PayPal udostępnił zbiór danych e-Commerce Index, które pokazują ile osoby z danego kraju średnio wydają na zakupy internetowe i jak często korzystają z usług e-commerce. Okazuje się, że w Europie aż 97% ankietowanych przeprowadza transakcje onlline. A jak to wygląda w Polsce i ile Polacy wydają przez Internet?

Ile Polacy wydają przez Internet?

Jak pokazują statystyki PayPal aż 67% Polaków wykonuje przynajmniej jedną transakcję internetową w tygodniu. Co więcej, przeciętnie Polacy wykonują ich prawie cztery w ciągu siedmiu dni. Co więcej, w skali miesięcznej średnio wydajemy przez Internet 339 euro, co po przeliczeniu daje nam około 1600 złotych. 

Okazuje się, że Polacy najczęściej wykorzystują transakcje internetowe do opłacania rachunków (70%). Często też sięgamy po ciuchy i inne akcesoria (62%). Chętnie kupujemy też produkty z kategorii "Zdrowie i Uroda" (53%).

Z badania PayPal eCommerce Index 2022 jasno wynika, że przyszłość zakupów online (z mocnym wskazaniem na mobile) opiera się na młodszych pokoleniach, głównie osobach urodzonych po 1980 roku. Widać to szczególnie wśród młodych Polaków. Dziś 38% Millennialsów kupuje towary online kilka razy w tygodniu, a 18% przedstawicieli Generacji Z robi zakupy nawet kilka razy dziennie. Wyróżnia ich szczególne upodobanie do kanałów mobilnych – 80% polskich Gen Z i 78% Millenialsów wybiera je do e-zakupów i płatności. Dla porównania – we wszystkich grupach wiekowych badanych przez PayPal, smartfon lub tablet preferuje tylko niespełna połowa (45%) Polaków.

PayPal postanowił sprawdzić również, co powstrzymuje Polaków przed dokonywaniem płatności online. Okazuje się, że w wielu przypadkach chodzi o zbyt wysoką opłatę z dostawę towaru (66%). Na drugim miejscu znalazł się zbyt długi czas dostawy (54%). 

Na tle państw Europy, Polacy bardzo rzadko kierują się etyką przy wyborze produktów online. Jedynie 43% konsumentów z polski podczas podejmowania decyzji o zakupie bierze pod uwagę czynniki etyczne. W Grecji, będącej najwyżej w rankingu, jest to aż 54%, a w Szwecji 51%. Jeżeli już weźmiemy pod uwagę czynniki etyczne, to najczęściej chodzi nam o zarobki pracowników i ich warunki pracy (25%). Nieco rzadziej rozważamy wpływ produktu i jego wytwarzania na środowisko (24%).

Zobacz: Comperia ze świetnymi wynikami
Zobacz: Blik spowiada się za ostatni kwartał. Liczby robią wrażenie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Materiały prasowe oprac. własne