DAJ CYNK

Kody w PKO BP. Sprzedano już 3,5 mln usług

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

PKO Bank Polski chce zarabiać na kodach. Idzie mu całkiem nieźle

PKO Bank Polski rozwija platformę usług dodatkowych, na której można kupić bilety, kody, doładowania, a nawet umówić e-wizytę lekarską. Po pierwszym roku działania platformy, bank zapowiada kolejne nowości i budowę większego marketplace’u.

Usługi dodatkowe, tzw. VAS (ang. Value Added Services) to usługi, które wykraczają poza podstawową działalność banku. Klienci znajdą je w aplikacji IKO i w serwisie iPKO w zakładce Usługi i zakupy. 

Platforma usług dodatkowych w PKO ma już rok – została uruchomiona w marcu 2023 r. Klienci banku mogą w niej umówić e-wizytę lekarską, kupić ochronę wyświetlacza swojego smartfonu, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. Z danych banku wynika, że już teraz klienci wykupują miesięcznie średnio 3,5 mln tego rodzaju usług.

Największą popularnością cieszą się doładowania telefonów, których bank sprzedaje 1,6 mln w miesiącu. Klienci równie chętnie kupują przez kanały banku bilety parkingowe – ich sprzedaż w ciągu roku wzrosła o 25 proc. Dynamicznie rośnie także sprzedaż biletów autostradowych. W 2023 r. bank sprzedał ich 1,5 mln. Dużym zainteresowaniem cieszą się raporty i alerty BIK, a także karty podarunkowe. Największą sprzedaż notują Google Play, PaySafeCard, PlayStation, Spotify i Xbox.

Od niedawna dostępne są też trzy nowe usługi: kody do Legimi – dostęp do ponad 180 tys. e-booków i audiobooków, kody do Multikina, które można wymienić na bilety do kina oraz Canal+ online – możliwość zakupu dostępu do platformy Canal+ (VOD, telewizja linearna) w modelu subskrypcji miesięcznej lub jednorazowo na 6 miesięcy.

W 2024 roku PKO podwoi wybór usług

Rozbudowując dostępną platformę, PKO Bank Polski zamierza stworzyć większy, bardziej bogaty marketplace usług dodatkowych. W 2024 roku planuje podwoić ich ofertę.

Bank prowadzi obecnie rozmowy z kolejnymi dostawcami. W planach jest łączenie usług w pakiety, które będą atrakcyjniejsze cenowo niż te sprzedawane pojedynczo. 

Jak zdradza PKO, kolejnym etapem rozwoju marketplace’u będzie dostarczanie usług z obszaru mediów cyfrowych czy gamingu, które uzupełnią produkty bankowe.

Dążymy do zbudowania marketplace’u usług dodatkowych, by oferować ich szeroki wachlarz w wielu dziedzinach życia. W tym roku planujemy podwoić nasze portfolio usług dodatkowych, zgodnie z potrzebami naszych klientów

– zapowiada Michał Kalinowski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-Commerce PKO Banku Polskiego.

Platforma usług dodatkowych PKO to rozwiązanie działające w chmurze. Udostępniane jest przez bank poprzez spółkę zależną PKO Finat w formie API. Dzięki niemu zewnętrzni dostawcy mogą w prosty sposób łączyć się z systemami PKO i udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z takiej oferty.

Zobacz: PKO BP wymienia klientom karty. Wszyscy na tym skorzystamy
Zobacz: PKO BP chwali się liczbami. Z tej usługi korzystają 2 mln klientów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: PKO BP, oprac. własne