BLIK zaliczył awarię. Klienci różnych banków nie mogą skorzystać z usług świadczonych w ramach tego systemu.
W serwisie Downdetector.pl pojawiło się dzisiaj sporo zgłoszeń od klientów różnych banków, między innymi mBanku i Banku Pekao, dotyczących niemożliwości skorzystania z BLIKA. Ich liczba zdążyła już mocno spaść, ale wykresy wciąż świecą na czerwono.
Przy próbie skorzystania z BLIKA w aplikacji mobilnej mBanku pojawia się taki oto komunikat:
Przykro nam, usługa jest w tej chwili niedostępna. Daj nam szansę i spróbuj ponownie później. Przepraszamy Cię za utrudnienia.
Z kolei na profilu Banku Pekao pojawił się komunikat o takiej treści:
Przepraszamy za utrudnienia, mogą występować chwilowe trudności w korzystaniu z Blika. Pracujemy nad przywróceniem działania tej funkcji.
Operator BLIKA, Polski Standard Płatności, wie o problemach i pracuje nad ich rozwiązaniem. Na razie nie wiemy, kiedy awaria zostanie w pełni usunięta.
Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco.
– czytamy na profilu BLIKA w serwisie X
Pozostaje mieć nadzieję, że BLIK szybko sobie poradzi z awarią. Póki co klientom banków pozostają inne metody płatności.
Zobacz: BLIK wychodzi poza Polskę. Dwa kraje priorytetem
Zobacz: Oszukiwali Polaków na BLIK-a. Wpadli przez głupi błąd
Źródło zdjęć: WDnet Creation / Shutterstock.com, Downdetector.pl, Marian Szutiak / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Downdetector.pl, X, Facebook