Poznaliśmy najcenniejsze marki tego roku. Na szczycie przygotowanej przesz Interbrand listy Best Global Brands 2023 ponownie znalazła się marka Apple, której wartość przekroczyła pół biliona dolarów.
Apple to po raz kolejny najcenniejsza marka świata. Wynika to z opublikowanego właśnie rankingu Best Global Brands 2023. W tym roku wartość tej marki jest szacowana na 502,680 mld dolarów, czyli ponad 2 biliony złotych. To o 4% więcej niż rok wcześniej (w 2022 roku wzrost rok do roku wynosił 18%).
Kolejność marek przez rok nie zmieniła się w całym TOP5 rankingu. Na podium znalazły się jeszcze Microsoft (316,659 mld USD, +14% rok do roku) i Amazon (276,929 mld USD, +1%), a tuż za nimi Google (260,260 mld USD, +3%) oraz Samsung (91,407 mld USD, +4%).
Wśród pierwszej setki najcenniejszych marek świata, w tym roku znalazły się również miedzy innymi:
Zobacz: Rynek smartfonów odbija się od dna. 5% wzrost w październiku
Zobacz: Xiaomi po 3Q2023. Zysk netto wzrósł aż o 183%
Źródło zdjęć: Droneandy / Shutterstock.com, Interbrand
Źródło tekstu: Interbrand