Orange Polska pokazał swoje własne rozwiązanie typu metaverse do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu, takich jak Smart City czy sieci kampusowe 5G. Wszystko to będzie można zobaczyć w dowolnym miejscu z użyciem gogli VR.
Orange Business Metaverse to środowisko metawersalne, w którym Orange Polska zamierza prezentować klientom biznesowym takie usługi, jak Smart City czy sieci kampusowe 5G. Stworzona w tym celu wirtualna i interaktywna przestrzeń ma w angażujący sposób pokazać działanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań w dowolnym miejscu, z użyciem gogli VR. Pomarańczowy operator chce także dostarczać rozwiązania i projekty metaverse dla firm wspólnie z BlueSoft i Integrated Solutions, spółkami z Grupy Orange.
Z punktu widzenia rynku biznesowego metaverse to silnie rozwijający się trend. Jako Grupa Orange Polska jesteśmy od lat zaufanym partnerem przedsiębiorstw, firm, instytucji i miast w Polsce w ich cyfrowej transformacji oraz jednym z liderów rynku ICT. Metaverse wpisuje się w ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów biznesowych i dlatego jest dla nas jednym z kluczowych elementów do realizacji tego celu.
Dziś zaczynamy korzystać z rozwiązania metawersalnego stworzonego do prezentowania własnych zaawansowanych rozwiązań dla biznesu. Jesteśmy także gotowi, by wykorzystać tę technologię i rozwijać kompetencje w ramach spółek Grupy Orange Polska, aby projektować i budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i szeroko rozumianego Przemysłu 4.0.
– powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego
Jak podaje Orange Polska, technologia metaverse umożliwia między innymi realizację wirtualnych spotkań, prezentacji i szkoleń w bardziej angażującej i interakcyjnej formie niż tradycyjne metody, a także budować cyfrowe bliźniaki (ang. digital twins) przestrzeni. To wprost przekłada się na poprawę efektywności i optymalizację kluczowych procesów biznesowych.
Metaverse może pomóc firmom docierać do klientów i partnerów z całego świata, dzięki czemu firmy mogą osiągać większy zasięg i skalowalność swoich działań biznesowych. Metaverse może w końcu stać się kolejnym etapem ewolucji Internetu i zmienić sposób, w jaki ludzie korzystają z sieci. Zamiast pasywnego przeglądania treści, użytkownicy mogą aktywnie uczestniczyć w wirtualnych środowiskach. To również daje nowe możliwości firmom.
Raport McKinsey & Company "Value Creation in the Metaverse" z 2022 roku podaje, że telekomunikacja jest jedną z branż, które wyniosą największe korzyści z metaverse. Z kolei według firmy Meta, wartość samego tylko polskiego rynku metaverse będzie w 2035 roku wynosić 10 miliardów dolarów.
Orange Polska zamierza wykorzystać technologię metaverse również do nawiązywania partnerstw i współpracy z innymi firmami. Chodzi o dostawców treści oraz rozwiązań i zastosowań metawersowych czy producentów sprzętu VR. Tego typu specjalistyczne partnerstwo z Connected Realities (dostawca rozwiązań VR/AR i metaverse) powstało rozwiązanie Orange Business Metaverse.
Aby umówić się na spotkanie w przestrzeni metawersalnej Orange Polska, wystarczy wypełnić formularz dostępny pod tym adresem.
Zobacz: Pracownik Orange dostał wścieczki. Może być z tego skandal
Zobacz: Orange Free na kartę w maju podwaja gigabajty
Źródło zdjęć: Lech Okoń / Telepolis.pl
Źródło tekstu: Orange