DAJ CYNK

Klienci PKO BP dostają dziwne powiadomienie. Nie wolno ci tego zrobić

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

Klienci PKO BP dostają dziwne powiadomienie. Nie wolno ci tego zrobić

PKO BP wystosował pilne ostrzeżenie dla klientów. Oszuści wysyłają maile z zadziwiającym komunikatem. Kto się nabierze, może sporo stracić.

PKO BP znów znalazł się na celowniku internetowych przestępców, którzy rozsyłają maile podszywające się pod bank. Oszuści wysyłają „Powiadomienia o płatności przychodzącej”, w których nakłaniają do potwierdzenia swoich danych i otwarcia załącznika. Plik zawiera złośliwe oprogramowanie. 

Prosimy w niego nie klikać, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć

– alarmuje bank PKO.

Bank wyjaśnia, że otwarcie załącznika może spowodować utratę danych, kontroli nad kontem bankowym lub komputerem czy smartfonem.

Jak widać z poniższego zrzutu ekranu, jako nadawca maila widnieje PKO Bank Polski S.A., jednak wiadomość wysyłana jest z obcej domeny, która nie ma nic wspólnego z PKO. Jednak mimo tego wielu klientów może się nabrać, tym bardziej że treść jest kusząca. Nadawcy sugerują, że na konto klienta przyjdzie płatność zaplanowana czekiem, ale trzeba potwierdzić swoje dane – w załączonym pliku. Bez tego przekazanie pieniędzy nie dojdzie do skutku, Sztuczka jest banalnie prosta, ale niestety często działa.

PKO BP przypomina:

  • Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie, nie klikaj w linki, nie ujawniaj swoich danych. 
  • Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  • Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej (poprawny adres to ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
  • Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy, kwotę przelewu).

PKO BP prosi także, by w przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO klient skontaktował się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Zobacz: Polacy klikają w to bez opamiętania. Tylko proszą się o kłopoty
Zobacz: PKO BP: nigdy nie rób tak z kodem PIN

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Kopeć (Telepolis.pl)

Źródło tekstu: PKO Bank Polski