DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 102 z 102
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
 #1175424  autor: aleksanderharaburda
 22 lip 2024, 16:06
Ostatnio zakupiłem nową kartę eSIM i ku mojemu zdziwieniu działa ona na MNC Plusa: 260-01 (Podobno te karty zawsze działały na ich kodzie, ale w moim przypadku do niedawna było inaczej). Korzystałem z Lycy nieprzerwanie od października 2023 do marca 2024 roku i fizyczna karta SIM, jak i po wymianie na eSIM zawsze widniała pod MNC Lycamobile: 260-09.
Oczywiście wyświetlana nazwa operatora to „LycaMobile”:
Obrazek

Po przejściu do: Ustawienia -> Sieć komórkowa ukazuje nam się:
Obrazek
(na poprzednich kartach SIM/eSIM miałem zamiast PLUSa - LYCAMOBILE)

W speedteście od Ookla (w aplikacji) przy pomiarze wcześniej dostawcą był „Lycamobile” na nowo zakupionej karcie eSIM jest „Plus”:
Obrazek
Obrazek

Sytuacja ma miejsce na najnowszym iOSie 17.5.1, ustawienia operatora to: Carrier 58.0

Kilka miesięcy temu natrafiłem jeszcze na taką opinię (wtedy nie wiedziałem o czym mowa, bo mi te karty cały czas działały na kodzie Lycy):
Obrazek
[Żródło: https://opiniuj.pl/lycamobile.html]

Czy wasze karty SIM/eSIM z Lycy też działają na MNC Plusa? (Można to sprawdzić za pomocą: https://ipinfo.io/ w sekcji „carrier”), może macie ew. jakieś inne spostrzeżenia w tym temacie/jak to wygląda u Was.
 #1175425  autor: Remington
 22 lip 2024, 16:36
aleksanderharaburda pisze:
22 lip 2024, 16:06
Czy wasze karty SIM/eSIM z Lycy też działają na MNC Plusa? (Można to sprawdzić za pomocą: https://ipinfo.io/ w sekcji „carrier”), może macie ew. jakieś inne spostrzeżenia w tym temacie/jak to wygląda u Was.

Żadna strona tego nie pokaże, ta którą podałeś dopasowuje to na podstawie adresu IP (ruch internetowy Lyca już od jakiegoś czasu idzie przez Plusa). Aby wiedzieć czyja faktycznie jest karta SIM musisz zajrzeć do ogólnych ustawień i odczytać ICCID. Napisz jakie pierwsze 6 cyfr tam widzisz.
 #1175426  autor: KC-KARLOS
 22 lip 2024, 16:57
aleksanderharaburda: od wielu lat ICCID kart Lyca jest o początku 894809, wykorzystując ustawienia sieciowe Plusa defacto jako roaming tej sieci, bez usług IMS, stąd bardzo zalecam uruchomienie włączenie transmisję danych w roamingu - również na kartach eSIM.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1175427  autor: aleksanderharaburda
 22 lip 2024, 17:04
@Remington ach rozumiem, dzięki za info, bo dalej bym myślał, że ten kod został odczytany dla karty SIM. Oczywiście numer karty informuje, że to Lyca - 894809... Wciąż zastanawia mnie, z czego wynikają te rozbieżności co do nazewnictwa w speedteście, jak i ustawieniach sieci komórkowej. Po sprawdzeniu szczegółów mojego adresu IP każda strona pokazuje inaczej, jedna identyfikuje dostawcę usług internetowych [ISP] jako Polkomtel Sp. z o.o. a druga jako Lycatel.

@KC-KARLOS dzięki za cenną uwagę - zrobię tak, jak mówisz (zawsze miałem wyłączoną, teoretycznie na iPhonie nie trzeba mieć jej uruchomionej, ale za to w przypadku Androida najczęściej jest to koniecznością).
 #1175428  autor: KC-KARLOS
 22 lip 2024, 17:16
aleksanderharaburda: kilka postów temu (podstrona 100 i 101) opisywałem działanie eSIM Lyca, która zachowywała się jakby przebywała w roamingu międzynarodowym - to już coś sugeruje.
Coś podobnego było na kartach aero2, lecz Plusa traktują obecnie jako sieć macierzystą, pomimo innego kodu MCC.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1175429  autor: Window
 22 lip 2024, 19:02
Mi przy teheringu na laptopie zamiast LycaMobile rozgłaszało to jako Plus.
 #1175479  autor: aleksanderharaburda
 23 lip 2024, 16:20
Widzę, że tego tematu tutaj nikt nie poruszał, więc napiszę - może komuś się przyda. Od wejścia Wirtualnej Asystentki LIA w czacie Lyca Mobile (na ich stronie) dostaliśmy możliwość samoobsługi - działa (działała? - teraz mają awarię) naprawdę wzorowo, bez zająknięcia - jak na ich standardy oczywiście.

Na co pozwala nam Wirtualna Asystentka LIA:
★Blokada/Odblokowanie Karty SIM
★Wymiana Karty SIM/eSIM
(kiedyś ta opcja była dostępna w panelu klienta, ale nie działała od początku i ją wyłączyli)
★Odświeżenie profilu Karty SIM

i kilka innych raczej mniej przydatnych rzeczy.

(wcześniej te czynności było można wykonać tylko z poziomu infolinii/czatu z konsultantem, a działało to różnie... Sposób weryfikacji przez LIE też jest bardzo sensowny, zadaje dużo pytań, aby się upewnić czy na pewno operację na swoim numerze wykonuje jego właściciel, w niektórych przypadkach prosi o kod autoryzacyjny).

Dzisiaj chciałem dokonać wymiany karty SIM przez Wirtualną Asystentkę LIE i po wybraniu opcji wymiany karty SIM połączyło mnie z konsultantem, który niewiele co wiedział i kazał dzwonić na infolinię, bo coś najwidoczniej się zmieniło.

❗AWARIA W LYCE❗
Zadzwoniłem na infolinię, odebrał bardzo miły gość, rozmowę pociągnął dosyć profesjonalnie - tak wiem, odwrotność tego, co oferuje ta sieć swoim całokształtem (bez wschodniego akcentu, kiedyś jak dzwoniłem, to konsultanci ledwo po polsku mówili). Oznajmił mi, że SIM swap nie działa przez asystentkę, bo mają awarię i nawet przez infolinię przenoszenie numerów ze starych kart SIM na nowe karty SIM zajmują im do 4 dni. Zaryzykowałem i przeniosłem numer przez infolinię, z nadzieją, że nic nie zepsują.
 #1175656  autor: aleksanderharaburda
 25 lip 2024, 21:42
kamil4862 pisze:
13 maja 2024, 14:20
Czy w Lyca dostępne są powiadomienia o próbie połączenia przy wyłączonym telefonie?
Tak przychodzą powiadomienia, że była próba połączenia, gdy mamy wyłączony telefon:
Obrazek
(Na karcie eSIM miałem ustawiony język angielski. Nie wiem, czy działają też w przypadku gdy naszym wyborem jest język polski, bo przy ustawionym języku polskim nigdy tego nie uświadczyłem).
KC-KARLOS pisze:
13 maja 2024, 14:29
kamil4862: nie ma takiej usługi - również przy aktywnej poczcie głosowej. Przychodzą tylko smsy gdy ktoś się Tobie nagra na pocztę, bez informacji o numerze, kto ją nagrał.
Najwyraźniej jest, ale bardzo prawdopodobne, że tylko w przypadku gdy ustawionym językiem na karcie SIM jest język angielski, bo mając wybrany język polski, nigdy tego nie uświadczyłem.

Ps. dokonali mi tego SIM swapu, poszło im to całkiem sprawnie, bo ich „problemy techniczne” najczęściej oznaczają większe kłopoty, a tutaj bez problemu, oczywiście na nowej karcie eSIM załadowali mi swoje ustawienia - język angielski na karcie eSIM, panel klienta przestawiony na język angielski, ponownie włączyli pocztę głosową, ale już przestawiłem po swojemu, pewnie jak robi to zagraniczna obsługa, to te ustawienia są ładowane domyślnie.
Obrazek
 #1175657  autor: KC-KARLOS
 25 lip 2024, 21:49
aleksanderharaburda: zgodzę się, po ustawieniu jęz. ang. mamy więcej funkcji, nawet przy automacie pod numerem 321.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1175885  autor: kamil4862
 28 lip 2024, 11:01
KC-KARLOS pisze:
25 lip 2024, 21:49
aleksanderharaburda: zgodzę się, po ustawieniu jęz. ang. mamy więcej funkcji, nawet przy automacie pod numerem 321.
Jakie?

Obrazek
 #1175886  autor: KC-KARLOS
 28 lip 2024, 11:13
kamil4862: podaje dokładny stan konta - środki główne, promocyjne i ich ważność, ważność pakietów, ważność konta. Są tam jeszcze 2 funkcje w IVR, ale po ich wybraniu po angielsku mówi, że wcisnęliśmy niepoprawny klawisz lub jest cisza (jakby te funkcje nie były w Polsce dostępne).
Z kolei nr do BOK jest w jęz. polskim (nagrane komunikaty).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1176102  autor: aleksanderharaburda
 31 lip 2024, 02:38
Niezły cyrk... W piątek złożyłem wniosek MNP, o przeniesienie numeru z Lycy do sieci Mobile Vikings, po kilku godzinach dostałem SMS-a (od Vikingów), że numer zostanie przeniesiony 30.07.2024. Numer przenosi się we wskazanym terminie, o 2:06 (w nocy) zostaje aktywowany u Vikingów. Rano patrzę, zasięg na karcie z Lycy nie zniknął - wybrałem na chwilę tryb samolotowy - on/off, ale zasięg dalej miałem, wybieram *132# no pokazuje numer, który jest już oficjalnie w MV, połączenia/SMS-y wychodzące też działają na karcie z Lycy i identyfikują się numerem, którego już u nich nie powinno być, internet dalej działa, panel klienta tak samo dalej aktywny, z aplikacji też nie wylogowało. Oczywiście połączenia/SMS-y przychodzące trafiają prawidłowo na numer w Mobile Vikings, na stronie UKE numer też jest w MV. Wygląda na to, że mogę wykonywać połączenia/SMS-y wychodzące mając ten sam numer w MV i Lyce jednocześnie. Minęły ponad 24 godziny od przeniesienia numeru do MV, a karta SIM w Lyce dalej jest aktywna, identyfikuje się wciąż numerem, który jest już w MV, niezły mają syf w tych swoich systemach. Sprawę oczywiście zgłosiłem do Help Desku Lycy (ciekawe czy coś z tym zrobią).

Aktywny panel klienta 22h od przeniesienia numeru do MV:
Obrazek
Wysłany SMS aktywujący iMessage i FaceTime 7h od przeniesienia numeru do MV:
Obrazek
Na stronie UKE numer oficjalnie u Vikingów:
Obrazek

Podsumowując: Dobrze, że główny numer zabrałem od nich do nju mobile (submarka sieci Orange), bo ta sieć ma problemy wieku dziecięcego, za dużo błędów, bezsensownych procedur, żeby móc poważnie traktować tego „operatora”.
 #1176127  autor: KC-KARLOS
 31 lip 2024, 11:14
Od zawsze i będę to przypominał, że Lyca to słaba sieć i kto powierzy im swój główny numer, postępuje na swoje ryzyko. Jako drugi numer - jak najbardziej, aby sprawdzić, jaka z nich "padaka". Zawsze to się sprawdza - tania sieć = kiepska jakość techniczna i obsługowa. Fajnie, że kolejna osoba się o tym przekonała.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1178102  autor: Expat
 27 sie 2024, 13:09
Skusiłem się na promocję 9600GB i kupiłem dedykowaną kartę, później cyrk z aktywacją na poczcie i wreszcie czas na testy łącza. Jak ktoś ma dobry dostęp do BTS Plusa z 5G to będzie zadowolony, poza tym tragedia. Nie zauważyłem żadnych lejków itp. natomiast ja rezygnuję z korzystania, bo przedłużanie konta nie działa. Dodałem kartę wirtualną aby system sam przedłużał ważność konta przez doładowanie 35 złotych no i 24 sierpnia system mnie obciążył, pieniądze do Lyca wpłynęły ale chyba zaksięgowały się im dopiero w poniedziałek, przez co promocja 9600GB przestała być aktywna xD Na infolinii kazali mi się wysmyczkować, napisałem reklamację mailem bo w zasadzie powinni mi zwrócić te 35 złotych bo zgodziłem się na obciążanie pod warunkiem korzystania z promocji a nie na zasadach ogólnych. Obecnie stan konta mam 0 złotych, w historii widać to obciążenie z 24 sierpnia na 35 złotych ale pakiet mam standardowy. Reasumując kończę krótką przygodę z tą śmieszną siecią bez żalu. Pozdrawiam.
 #1178105  autor: KC-KARLOS
 27 sie 2024, 13:16
Expat: nie zapomnij w My LycaMobile usunąć karty, aby znów nie było obciążeń.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
  • Strona 102 z 102
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102