Strona 2 z 6

Post:09 maja 2013, 09:07
autor: Sig
Twoje lenistwo jest porażające:
http://www.njumobile.pl/obsluga;jsessio ... .sunwww104
Jeżeli na ich stronie nie mogłeś znaleźć takiej informacji, to być może twój opis sytuacji też nie jest dokładny...

Post:09 maja 2013, 10:00
autor: sputnik69
Panowie i panie. Jak to w końcu jest z tą nowością w postaci koślawej gruszki czy co to w ogóle jest?

Mam heyah. Oprócz mnie znam jeszcze jednego dinozaura, który z tego korzysta :)

Wykorzystanie mojego telefonu wygląda następująco.
SMS - kilka dziennie na pewno będzie.
Rozmowy - czasami dzwonię, a czasami nie
Internet - żadnych portali społecznościowych. Email, możliwość aktualizacji aplikacji beż używania wifi, a jeśli pakiet pozwoli to i rozmowy przez skype czy inny komunikator\

Biorę pd uwagę i kartę i umowę, którą zdaje się można rozwiązać niemal od ręki.

Nju się nadaje czy szukać czegoś innego?

Post:09 maja 2013, 10:31
autor: Blank
sputnik69,
zależy co masz na myśli pisząc
Rozmowy - czasami dzwonię, a czasami nie
Bo "czasem dzwonię" nic kompletnie nam nie mówi, z wyjątkiem tego, iż nie wykonujesz połączeń codziennie.
jak już dzwonisz, to dzwonisz dużo, mało? Ile? Średnio ile miesięcznie, średnio co ile dni.

NJU z rachunkiem nie opłaca się, jeśli nie wygadujesz w ciągu miesiąca przynajmniej 225 minut, choć jeśli rozważałbyś jedynie ofertę Heyah i nju mobile (bez uwzględniania sieci działających na Playu, a konkretnie Virgin mobile) to przy znacznie mniejszej ilości i tak będzie się opłacało.
Pakiety internetowe: 700 MB za 7 zł lub 350 MB za 5 zł (bez lejka) - max. 5, 100MB-1GB za 19 zł (z lejkiem).

Jeżeli natomiast, dzwonisz np. średnio co 3 dni (podkreślam słowo "średnio"), czyli nie każdego dnia, ale w dniu, w którym dzwonisz możesz się rozgadać do np. 60 minut czy więcej, to już może opłacać się nju na kartę, gdzie tracisz 8-8,90 zł miesięcznie za dostępność usługi nielimitowanej.
Wtedy w takich dniach, gdy łącznie za internet (przy braku pakietu miesięcznego), rozmowy, SMSy i MMSy wydasz w danym dniu 2 zł, dalsze opłaty nie będą naliczane (z wyj. internetu, gdzie po 100 MB nadal będzie naliczać). W określonych sytuacjach, no limit może być tutaj baaardzo tani.
Pakiety internetowe: 350 MB za 7 zł (miesiąc) lub 100 MB za 2zł tygodniowo + 2zł dziennie*
Pakiety nie mają lejka. Po ich wykorzystaniu, naliczane zostaną opłaty zgodne z cennikiem.
* 2zł dziennie musi być wydane na podstawowe usługi (rozmowy głosowe, SMSy, MMSy, internet wg cennika)

Z drugiej strony, jeśli wygadujesz np. 20 minut dziennie w dniach, gdy się rozgadasz, a nie dzieje się to codziennie, to odpuść sobie oferty nielimitowane bo nie mają one najmniejszego sensu.
Wtedy - jeśli nie masz nic przeciwko Virgin mobile (działa na zasięgu sieci Play i Orange) to Virgin daje lepszą ofertę, ale pod warunkiem rejestracji karty w klubie Virgin (udostępnienie ich w celach marketingowych nie jest wymagane), bowiem po doładowaniu za min. 10 zł dostajesz 100 MB transmisji danych z lejkiem (taki sam bezpłatny pakiet w wypadku znacznie większych doładowań, więc jeśli np. zamierzasz doładować za 50 zł, lepiej zrobić to 5x10zł), +50% na konto główne (co obniża efektywne ceny np. za minutę do 12,7gr, czy za SMSa do 4gr, albo pakietu net 500 MB do 8 zł), konto jest ważne rok po każdym doładowaniu.
Pakiety internetowe: 200 MB za 7 zł, 500 MB za 12 zł, 1 GB za 19 zł ; pakiety mogą być zakupione ze środków bonusów przyznanych w ramach oferty 50% ekstra, co czyni ich efektywną cenę o 1/3 niższą.

Jeśli natomiast nie rozważałbyś powyższej oferty, dalej masz możliwość przejścia do zarówno nju mobile na kartę jak i nju mobile buzz (z rachunkiem), gdyż stawki w nich i tak są zdecydowanie lepsze od Heyah (wszystkie, z wyj. ceny za SMSa do Heyah, ale jak sam pisałeś, znasz tylko jedną osobę, która byłaby w Heyah ;])

Post:09 maja 2013, 13:23
autor: sputnik69
Więc jednak VM.
Czasem rozmawiam czasem nie oznaczało, że są dni, w których nie rozmawiam, a są takie, w których rozmawiam kilka do kilkunastu minut, także raczej bardzo makl

Post:10 maja 2013, 07:44
autor: 8850
CZy ktoś wie czy nju/orange przechowuje ten ban na numery ludzi do których dzwoniłem? Bo jeśli kupię drugą kartę to też będzie problem?
Czy rejestracja karty powoduje że nju/orange ma no-limit =/> od ok. 3 godz. dziennie?

Post:10 maja 2013, 08:35
autor: Blank
8850,
blokada zakładana jest na konkretny numer telefonu, a dokładniej mówiąc na ten, który wykorzystywałeś.
Jeśli kupisz kolejną kartę, to przy nieuczciwym korzystaniu zostanie ona za jakiś czas zablokowana. Nie będzie jednak blokowana z automatu, tylko dlatego, że dzwonisz na numery, na które wcześniej dzwoniłeś z innej karty ;]

Rejestracja karty MOŻE, ale nie musi złagodzić postępowanie w kwestii blokady, a mianowicie zwiększyć "nielimitowany limit" (:D) z tak błahego powodu jak możliwość reklamacji :)

Post:10 maja 2013, 09:03
autor: zielony71
Nie no, piekny no-limit jak blokuja po 3 godzinach:-(
Ludzie nie dajcie sie oszukiwac! Reklamacja, do wiadomosci UKE i najlepiej jeszcze doniesienie do UOKiK. Wszystko to emailem zrobicie w 10 minut.
Gwarantuje, ze zadziala, bo juz 3 razy zastosowalem i zawsze z dobrym skutkiem:-)

Post:10 maja 2013, 12:34
autor: Niezgodna7
Dzwonić, dzwonić, reklamować, i niech się tłumaczą z blokady SIM !
(chodzi mi o osoby które prawidłowo sobie gadały przez kilka godzin).

Post:10 maja 2013, 12:41
autor: zielony71
Nie dzwonic tylko mailowac! Po pierwsze taniej, a po drugie macie dowod na zlozenie reklamacji.
Reklamacja nie rozpatrzona w ciagu 30 dni = reklamacja uznana.

Post:10 maja 2013, 12:56
autor: zoltan666
SirmarK pisze:
Przemix pisze:Nie trzeba nagrywać rozmów żeby dowiedzieć się, że przez 3 godziny była cisza w słuchawkach:) Ciekawe jakim kodekiem są kodowane rozmowy, bo moja teoria jest taka, że cisza kompresuje się bardzo dobrze i po małej objętości pliku (strumienia) można podejrzewać ciszę... ale pewnie i tak siedzą ze stoperem i CIACH!
ale co ot ma do rzeczy? Klient może sobie chcieć odsłuchać ciszę w ramach oferty.
No chyba raczej nie może. Dla przykładu. Taryfa Orange One z włączoną usługa Numer bez limitu w Orange na kartę. Połączenie do Play. W słuchawkach cisza i po niecałych 2 minutach połączenie zostaje przerwane. W słuchawkach np. radio z głośnika i połączenie nie zostaje przerwane.

Post:10 maja 2013, 12:59
autor: amigo007
Dzwonić dzwonić! Tylko nie z NJU (opłata 5zł), tylko z innej sieci. Po pierwsze będzie dużo szybciej, a po drugie brak dowodu reklamacji odpada. Wszystkie rozmowy są nagrywane.

Post:10 maja 2013, 13:14
autor: zielony71
No to sprobuj wykorzystac to nagranie jako dowod w skardze do UKE;-)

Post:10 maja 2013, 14:45
autor: Ruben
SirmarK pisze: ale co ot ma do rzeczy? Klient może sobie chcieć odsłuchać ciszę w ramach oferty.
Dobrze, że ktoś z administracji wypowiada się w temacie. Może uda się Wam ustalić, jak ma się taki zapis regulaminów do własnie pustych połączeń np. w celu nabijania ZM w Play?
. Zobowiązania Abonenta
11.1. W ramach Promocji Abonent zobowiązuje się:
a) nie generować sztucznego ruchu telekomunikacyjnego, to jest w szczególności ruchu nie służącego wymianie informacji, ruchu którego wyłącznym celem jest uzyskiwanie pewnej puli (liczby lub czasu trwania) połączeń telekomunikacyjnych zarówno w sieci Operatora jak i pomiędzy siecią Operatora,a innymi sieciami telekomunikacyjnymi;
b) nie używać karty SIM w celu prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na masowym wykonywaniu połączeń telefonicznych, tzw. rozwiązań „call center”;
c) nie używać karty SIM w systemach i urządzeniach służących do zautomatyzowanego przesyłania danych pomiarowych lub zdalnego sterowania, w tym w systemach monitoringu osób, budynków, pojazdów (tzw. rozwiązania telemetryczne) lub do generowania ruchu maszynowego (ruchu typu „maszyna do maszyny” lub „maszyna do użytkownika);
d) nie używać Karty SIM do rozsyłania dużej ilości informacji o jednakowej treści, w szczególności informacji przeznaczonych bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Abonenta, a także służących do osiągnięcia efektu handlowego

Post:10 maja 2013, 19:56
autor: kawa73
Walić ich na maxa , jak jest no limit to ma być no limit czy dzwonisz na zm w play czy nie . Kradną i to jest nadużycie bo jak by mieli na podstawie regulaminu banować to mogą tylko usługę no limit a nie środki na koncie . I dlatego już mają tyle zgłoszeń do UOKiKu .

Post:11 maja 2013, 00:36
autor: Niezgodna7
Kawa.
Przecież to właśnie przez takich jak Ty - banują (też) normalnych użytkowników...

Post:16 maja 2013, 22:22
autor: Emsi
Jak z tym Nju? Pytam użytkowników, którzy już korzystają od początku. Zacząłem się zastanawiać, ale z tego co idzie tu wyczytać, to sam teraz nie wiem.

Post:17 maja 2013, 13:54
autor: Blank
kawa73 pisze:Walić ich na maxa , jak jest no limit to ma być no limit czy dzwonisz na zm w play czy nie .
Po kolei. Po pierwsze, czy UOKiK ukarał kogoś za "nielimitowany internet"? Nie, dlaczego? Bo internet jest nielimitowany. Limity oznaczają bowiem przede wszystkim ilość transferu, a nie jego prędkość. A zatem, czy można mówić o "nielimitowanych połączeniach", lub "nielimitowanych SMSach", gdy w domyśle dodane jest "przy uczciwym korzystaniu"? Moim zdaniem tak.
Czy nabijanie minut jest uczciwym korzystaniem? Nie.
Czy nabijanie minut jest sztucznym ruchem? Tak.
Czy nabijanie minut to działanie na szkodę operatora, w celu osiągnięcia korzyści materialnej/finansowej? Tak.
kawa73 pisze:Kradną i to jest nadużycie bo jak by mieli na podstawie regulaminu banować to mogą tylko usługę no limit a nie środki na koncie.

Kradzież jest przestępstwem, a zatem powinieneś zgłosić to do prokuratury.
Pytanie: czy można mówić o kradzieży, jeśli sąd nie orzekł o winie podmiotu, a większość osób ma co do tego wątpliwości? Moim zdaniem nie. Czy posty takie jak twój, powinny być ścigane przez operatorów? Moim zdaniem tak.
Co do drugiej części - czy korzystając z oferty, zapoznałeś się z regulaminem? Czy korzystając z oferty, masz obowiązek się do niego stosować? Czy regulamin nie przewiduje takiej sytuacji? A zatem do kogo masz pretensje?
kawa73 pisze:I dlatego już mają tyle zgłoszeń do UOKiKu .
Skąd wiesz, że mają tyle zgłoszeń do UOKiKu? I w ogóle, "tyle" to znaczy ile? Ja szczerze wątpię w dużą ilość zgłoszeń, bo tracą tacy naciągacze, jak niektórzy użytkownicy tego forum. A większość z nich zdaje sobie sprawę, że zgłaszając sprawę, sami narażają się na ewentualne konsekwencje. Uwierz lub nie, operatorzy mają dobrych prawników i w pewnym momencie bańka pęknie i nawet kosztem PR-u, mogą pokazać, kto tu rządzi :)
Po drugie, UOKiK staje na straży ogółu konsumentów, a nie grupy konsumentów, która próbuje naciągać operatora. Nawet, gdyby zareagował, co jest wątpliwe, to nie w sposób satysfakcjonujący dla "zbieraczy".
Po trzecie, UOKiK staje na straży nie tylko dobra konsumentów, ale także zdrowej konkurencji. A ta jest wypaczana przez nierobów, którzy zamiast wziąć się do porządnej pracy i kupić sobie abonament za 29 złotych, by korzystać uczciwie i bez ograniczeń, nabijają sobie lub innym minuty.

Post:17 maja 2013, 16:22
autor: janbutyk
a najbardziej na tych co mają Stare ZM i sobie nabijają szczekają osły co dla nabicia skarbonki w koncie promocyjnym pakietami 30 zł za 10 czy 10 za 5 zmieniły taryfę i teraz im łyso, że inni mają po 5 - 10 tyś minut za 5 zł a oni nie... :P

Post:17 maja 2013, 17:33
autor: kawa73
Czy w Nju jest no limit? NIE . Kradną środki z konta i tyle . Faktycznie drugiej takiej oferty z kradzieżami nie znajdziecie . . :D

Nju Mobile... czyli no limit na niby!!!

Post:17 maja 2013, 19:26
autor: Quwejt
Nju Mobile... czyli no limit na niby!!!

Wystarczył JEDEN dzień intensywnego dzwonienia i otrzymałem SMS: W związku z naruszeniem PKT.5.1 Regulaminu oferty nju mobile na kartę wypowiadamy umowę...."

Dziękuje za takie no limit...

Ale i tak pomarańczowego "wykorzystałem" hi hi... było mi bardzo miło. Za 5PLN tyle korzyści=przyjemności :-)

Pzdr.