Strona 143 z 169

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:21 gru 2019, 16:24
autor: babciagienia1p
Ciekawostka. T-Mobile blokuje możliwość przenoszenia do nich numerów. Prawdopodobnie nieświadomie. Taki ... system mają.

Historyjka.
Próbowałam przenieść numer do T-Mobile. Dawcą był jeden z operatorów MVNO działających na Polkomtelu. Numer był doładowywany, używany, aktywny, z kilkuzłotową wartością konta i z RWK. Pierwsza próba w salonie. Wrócił SMS "Brak zgody ze strony operatora. Numer jest nieaktywny". Telefon na infolinię. Po długim tłumaczeniu, że numer jest aktywny itd. - konsultacja z działem przenosin, sprawdzanie - odpowiedź, że wina jest po stronie dawcy. Telefon do dawcy - odpowiedź, że nie blokują przeniesienia. Drugie podejście w innym salonie. Fizyczne telefony i SMS-y do pracownika salonu, wchodzenie do internetu, żeby udowodnić aktywność numeru. Taki sam SMS zwrotny. Telefon na infolinię T-Mobile. Konsultantka, jak mantrę, powtarzała, ze wina jest po stronie dawcy.
Po czterech dniach przeniosłam w salonie Playa do Faktu. Poszło jak z płatka.

Już myślałam, że T-Mobile ogarnął swoje problemy. Zaczęły działać normalnie kody USSD, pojawiły się ciekawe promocje ... . Niestety mają problemy z solidnością.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:21 gru 2019, 16:55
autor: Remington
Jak na prawdziwą Polkę przystało, nie przeczytałaś tego co podpisujesz 😉.

Przyczyna była bowiem inna. TM myli operatorów MVNO. Wiedziałabyś o tym od razu, gdybyś wczytała się we wniosek MNP. Pewnie miałaś Telestradę, a oni wstawili do wniosku Premium Mobile, albo coś w tym stylu.

Zarówno w TM jak i u MVNO odpowiedzieli Ci prawdę: w TM, że odmówił dawca wskazany na wniosku, a w MVNO, że oni nic nie blokują. Przy czym ani TM nie sprawdził, że wpisał do wniosku złego dawcę, ani MVNO, że go wcale nie pytano o uwolnienie Twojego numeru.

Kiedyś wklejałem kody odpowiedzi na wniosek MNP, zapewne chodziło o ten pogrubiony:
Remington pisze:
18 lip 2019, 09:06
Lista kodów "reason" poniżej:

1 E03: Niezgodne dane rejestracyjne
2 E03: Numer Katalogowy nieaktywny
3 Abonent zrezygnował z usługi przeniesienia Numeru Katalogowego
4 E03: Niewłaściwy typ
6 E03: Data rozwiązania umowy w trybie DAY wypada później niż data rozwiązania
umowy w trybie END
7 E03: Numer nie należy do Dawcy (identyfikator błędu na okres przejściowy
czasu włączenia weryfikacji przez System PLI CBD
8 E03: Wyznaczona Umowna Data realizacji Przeniesienia Numeru przekracza 120 dni
kalendarzowych od daty wygenerowania komunikatu E03.
9 Tryb reklamacyjny: Numer nie został przekazany od PT, który o niego wnioskuje

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:21 gru 2019, 17:05
autor: babciagienia1p
Widziałam co podpisuję. Dawcą był Polkomtel. W obydwu salonach - po zwróceniu uwagi, żeby nie zrobili jakiejś skuchy. W Playu też był Polkomtel.
Z tego co piszesz wnioskuję, że powinien być wpisany operator MVNO. Będę wiedziała na przyszłość. Dzięki. Chociaż jak kiedyś przenosiłam z tuBiedronka, to dawcą był T-Mobile Polska i przeniosło się skutecznie. Dziwne.
Najciekawsze, że we wszystkich salonach odmówili wydania kserokopii wniosku. Taki ekologizm ... .

Wracała odpowiedź nr 2 - Numer jest nieaktywny.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:21 gru 2019, 18:26
autor: Remington
babciagienia1p pisze:
21 gru 2019, 17:05
Widziałam co podpisuję. Dawcą był Polkomtel..

To mnie nie dziwi. U mnie był inny MVNO, też "plusowy".
babciagienia1p pisze:
21 gru 2019, 17:05
W Playu też był Polkomtel.

Natomiast to bardzo. Poniżej wyjaśniam dlaczego.
babciagienia1p pisze:
21 gru 2019, 17:05
Z tego co piszesz wnioskuję, że powinien być wpisany operator MVNO.

Musi i to z prostego względu. Wniosek o MNP jest jednocześnie upoważnieniem do wypowiedzenia umowy w Twoim imieniu. Umowę masz z konkretnym operatorem i to jego dane muszą się znaleźć we wniosku-pełnomocnictwie.

Czyli Play wypowiedział w Twoim imieniu umowę, do wypowiedzenia której go nie upoważniłaś...

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:22 gru 2019, 12:58
autor: jutek
babciagienia1p pisze:
21 gru 2019, 17:05
Chociaż jak kiedyś przenosiłam z tuBiedronka, to dawcą był T-Mobile Polska i przeniosło się skutecznie. Dziwne.
To akurat prawidłowo i nie ma w tym nic dziwnego. Z tego prostego powodu, że tuBiedronka to tylko nazwa handlowa a nie odrębny operator MVNO, firmą (podmiotem prawnym) świadczącym usługi pod tą nazwą jest właśnie T-Mobile Polska S.A.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:08 sty 2020, 10:29
autor: areksz
a teraz never ending story Orange:
przenosiłem do O cztery numery karta, dziś kurier był z dokumentami.
Przywiózł wnioski dla dwóch (2z4), cóż zapomnieli O dzwonie do BOK i zonk:
pan z którym rozmawiałem, stwierdza, że nie ma wniosków bo operator dawca nie zwolnił numerów. Pytam się jeszcze raz, jak miał zwolnić skoro nie ma żadnej mojej decyzji w/w sprawie, a te wnioski co ich brak miały właśnie umożliwić zwolnienie tych numerów. Szok! Nic idzie w zaparte ze ściną nie wygrasz...
drugi telefon, pani" wniosków nie ma,( jeden z numerów 502xxxxxx jest teraz w Plusie ) pani mówi, że on już jest przeniesiony do O od dawna, szok !!!
Czy w Orange są szkoleni w zakresie przenoszenia numerów? Bo ja mam odczucia, że są zieloni...
teraz Ja"
czy numer który chce przenieść jest zwalniany na podstawie smsa(weryfikacyjny do wniosku) i nie podpisanego wniosku przez klienta?

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:12 sty 2020, 13:12
autor: areksz
to słowem uzupełnienia:
wniosków Orange nie drukuje nie procesuję bo jak się okazało mam złożony wnioski z września 2019r, numer się nie przeniósł w tamtym czasie i do teraz wniosek jest aktywny . Nie wiem na jakiej podstawie Orange przechowuje moje dane do wniosku który nie doszedł do skutku ponad 5 miesięcy? Czemu to nie jest archiwizowane , usuwane a jest aktywne. SKORO NIE JESTEM KLIENTEM ORANGE na tych numerach które się nie przeniosły złe dane operatora( a2mobile zamiast premium) to po co Orange te dane trzyma, czy znowu nie wyciekną jak z Netii?

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:12 sty 2020, 13:21
autor: Remington
Masz pełną słuszność. Napisz do ich Inspektora Danych Osobowych o usunięcie tych danych i ciekawe na jakie podstawy prawne powoła się jeśli odmówi.

Tu masz kontakt:
https://www.orange.pl/view/mojedane

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:14 sty 2020, 08:46
autor: areksz
Orange stwierdza, że nie przetwarza moich danych osobowych :p nie jest to baza danych , że oni czekają zgodnie z ustawą do 120 dni od odrzucenia wniosku o przeniesienie na jego uzupełnienie. Te wnioski co czekają 120 dni można anulować pisemnie w salonach pomarańczy. To są informacje od operatora od "działu przenoszenia numeru".

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:14 sty 2020, 09:41
autor: Remington
areksz pisze:
14 sty 2020, 08:46
Orange stwierdza, że nie przetwarza moich danych osobowych :p nie jest to baza danych

Przetwarzaniem danych jest wszelkie ich posiadanie i robienie z nimi czegokolwiek, nawet usuwanie. Odczekaj może te 120 dni i wtedy zapytaj.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 10:57
autor: babciagienia1p
Mam 100% pewności, że T-Mobile, samo sobie, utrudnia pozyskiwanie klientów z przenosin. Powodem jest nieprawidłowa baza danych. Dzisiaj dwie próby przeniesienia numeru z Lajta (operator w/g UKE to Telestrada S.A.) Nauczona doświadczeniem pilnowałam, żeby we wniosku była Telestrada S.A. W dwóch salonach jak w scence telekomunikacyjnej z Misia - Londyn, Londyn? Nie ma takiego miasta. Jest Lądek-Zdrój.

Otóż system T-Mobile ma na sztywno zapisane numery Telestrady S.A. jako Polkomtel Sp. z o.o. i w żaden sposób pracownik salonu nie może tego zmienić. Potencjalny wniosek jest wysyłany do Polkomtela. Stamtąd wraca odpowiedź, że numer jest nieaktywny. Dlatego, wprost, nie da się przenieść z Lajta do T-Mobile. Trzeba robić to na okrągło za pośrednictwem innego operatora.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 14:12
autor: Dorotea
babciagienia1p pisze:
20 sty 2020, 10:57
Mam 100% pewności, że T-Mobile, samo sobie, utrudnia pozyskiwanie klientów z przenosin. Powodem jest nieprawidłowa baza danych. Dzisiaj dwie próby przeniesienia numeru z Lajta (operator w/g UKE to Telestrada S.A.) Nauczona doświadczeniem pilnowałam, żeby we wniosku była Telestrada S.A. W dwóch salonach jak w scence telekomunikacyjnej z Misia - Londyn, Londyn? Nie ma takiego miasta. Jest Lądek-Zdrój.
Niezłe :)

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 14:32
autor: Remington
Czyż nie mówiłem? TM odpisało mi tak rok temu:

Szanowny Panie

W odpowiedzi na korespondencję informuję, że zapoznałam się z opisaną kwestią.

Potwierdzam, że wniosek o przeniesienie Pana numeru telefonu ... zarejestrowany został w naszych systemach jako należące do sieci Plus. Proces anulował system.

Mając na uwadze przesłane zgłoszenie zaktualizowałam informacje dotyczące Pana numeru w naszych systemach. Tym samym będzie już identyfikowany jako należący do sieci Telestrada S.A.

W celu przeniesienie numerów ... uprzejmie proszę o ponowne rozpoczęcie procesu w naszym punkcie sprzedaży.

Ufam, że powyższe informacje okażą się pomocne.


Drugi raz nie próbowałem. Ale jeśli nie kłamią, to powinno się dać o ile wcześniej załatwi się właściwe przypisanie numeru w ich systemie.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 14:35
autor: 24bis24
przecież to znałaś:
Cytat Zamieszczone przez Dorotea Zobacz posta
Zawsze aktualne: https://www.youtube.com/watch?v=2zJFhdZ6Ox4

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 15:14
autor: Dorotea
Film chyba wszyscy znają. Ale historii @babciagienia1p i "możliwości" systemowych T-Mobile przy przenoszeniu nie znałam.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 15:16
autor: babciagienia1p
Remington pisze:
20 sty 2020, 14:32
Czyż nie mówiłem?

Drugi raz nie próbowałem. Ale jeśli nie kłamią, to powinno się dać o ile wcześniej załatwi się właściwe przypisanie numeru w ich systemie.

Oczywiście, to Ty mnie naprowadziłeś na trop, ale myślałam, że w salonie mogą to zmienić ręcznie. Jak się okazuje nie mogą... Nie zamierzam już rozpoczynać biurokratycznej procedury. Nie korzystają z bazy UKE tylko z czegoś innego. Ponad miesiąc temu dwukrotnie rozmawiałam z działem przenosin w T-Mobile. Nie wpadli na to.
24bis24 pisze:
20 sty 2020, 14:35
Zawsze aktualne: https://www.youtube.com/watch?v=2zJFhdZ6Ox4

Bardziej adekwatna jest ta scenka https://youtu.be/3Qi3tT2Xulk

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:20 sty 2020, 15:23
autor: Remington
babciagienia1p pisze:
20 sty 2020, 15:16
Nie korzystają z bazy UKE tylko z czegoś innego. Ponad miesiąc temu dwukrotnie rozmawiałam z działem przenosin w T-Mobile. Nie wpadli na to.

Moim zdaniem, głupotą jest, że w ogóle korzystają. Chyba u każdego innego operatora składając wniosek wskazuje się operatora i w razie pomyłki klient jest sam sobie winny.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:22 sty 2020, 20:51
autor: babciagienia1p
@Remington
Zmotywowałeś mnie do jeszcze jednego podejścia. Podobno zmienili, po e-mailowym zgłoszeniu do BOA, przypisanie konkretnego numeru na Telestradę. Sprawdzę jutro lub pojutrze. Dostałam e-mail zwrotny, o zmianie przypisania operatora, podpisany przez cały zarząd. Jeden prezes, sześcioro członków.
Swoją drogą mogliby zmienić wszystkie numery Lajta. Wykaz UKE jest aktualizowany codziennie w godzinach nocnych. Przed otwarciem punktów obsługi mógłby pojawiać się w ich systemie.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:23 sty 2020, 16:41
autor: babciagienia1p
@Remington, wybacz, że piszę pod sobą, ale nie mogłam już wyedytować poprzedniego posta. Ciąg dalszy historii porażki - moja odpowiedź do T-Mobile:
Szanowni Państwo,
bardzo dziękuję za pozytywne podejście do mojego problemu. Zgodnie z Państwa sugestią, wybrałam się do najbliższej placówki T-Mobile. Niestety, podczas próby wygenerowania wniosku o przeniesienie, okazało się że nadal numer jest nieprawidłowo przypisany do operatora Plus - Polkomtel Sp. z o.o. zamiast Telestrada S.A. Już sama nie wiem co o tym sądzić? Być może wczoraj Państwo zmienili przypisanie, a po nocnym przetworzeniu danych numer znowu, jakimś cudem, wrócił do Polkomtela?
Dla ułatwienia zdiagnozowania problemu wysyłam Państwu link do bazy danych UKE, w której można sprawdzić aktualne przypisanie numeru do operatora-dostawcy usług i porównać z bazą T-Mobile (baza UKE jest modyfikowana jeden raz na dobę - w nocy):
https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/
Serdecznie pozdrawiam


Zaczyna mnie to bawić do tego stopnia, że jestem skłonna wysłać starego, żeby pojechał do Bydgoszczy... (Co mi zrobisz jak mnie złapiesz?) Niestety nie wklejam linku, bo chyba są jakieś roszczenia co do praw autorskich.

Re: [Pre-paid] Przenoszenie numeru...

Post:23 sty 2020, 16:57
autor: Remington
To jest doprawdy komedia.

P.S. Po 12 godzinach można pisać pod sobą.