Strona 328 z 416

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:18 sie 2022, 21:41
autor: macqmacq
babciagienia1p pisze:
18 sie 2022, 20:30
Marcin1108 pisze:
18 sie 2022, 18:17
Czyli jak zamiast w poniedziałek wbiję we wtorek to już przepadają smsy?

Z moich doświadczeń - najlepiej ustawić "wbijanie" kodów:
SMS-y - środa
minuty - piątek
MB - sobota
W takim układzie zawsze jest czas na ratowanie uzbieranych, jeśli coś się dzieje (błędy, blokady, święta), płatnymi pakietami lub BOK-iem.
Dokładnie TAK :mrgreen:

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:20 sie 2022, 18:24
autor: AgnieszkaMalkowska
Fakt w tych pakietach 50MB z gazety działa tylko w 2G/3G? Bo mimo wymuszenia LTE mam ciągle 3G/H+. Karta i slot w telefonie obsługuje LTE bo zanim migrowałam miałam na tej karcie Formułę Play na kartę i tam normalnie LTE+ działało.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:20 sie 2022, 18:43
autor: KC-KARLOS
AgnieszkaMalkowska: te pakiety również działają w 4G LTE. Po prostu te pakiety są tak małe, że po ich wyczerpaniu rozłącza bieżącą transmisję, a po chwili jest nawiązywana kolejna na technologii 3G, a potem LTE, tym razem już w ramach darmowego, cennikowego lejka do 32 kbps.
Platforma billingowa Playa tak działa, że gdy zużyjemy GB na pełnej prędkości, transmisja jest zrywana i ponownie jest ona realizowana, a net nadal będzie działał na ograniczonej prędkości do 32 kbps. Tak jest w Fakt Mobile, Red Bull Mobile oraz taryfie Play Na Kartę Lubię To.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:21 sie 2022, 10:26
autor: AgnieszkaMalkowska
A więc od początku: telefon dual SIM w pierwszym slocie Virgin gdzie jest LTE+ w drugim Fakt gdzie jak ustawię 2G to jest Edge jak ustawię 3G to jest H+ a jak ustawię 4G to nadal jest H+. Pakietu jest jeszcze 48MB. Zarówno w tym slocie jak i na tej karcie LTE+ działało dopóki karta była w Formuła Play na kartę. Zamiana slotami nic nie zmienia nadal Virgin ma LTE+ a Fakt H+. Stąd pytanie bo nie wiem czy może trzeba pisać do supportu bo coś się zablokowało przy migracji lub jest inny problem?

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:21 sie 2022, 10:54
autor: szunaj
AgnieszkaMalkowska pisze:
20 sie 2022, 18:24
Fakt w tych pakietach 50MB z gazety działa tylko w 2G/3G? Bo mimo wymuszenia LTE mam ciągle 3G/H+.
Na jednej karcie też posiadam środki tylko z kodów a LTE jest. Więc stawiam że to coś po Twojej stronie.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:21 sie 2022, 11:11
autor: KC-KARLOS
Poza tym w dual SIMach zazwyczaj druga karta SIM na drugim slocie ma niższe prędkości. Sam się o tym przekonałem mając włączone jednocześnie dwie karty w Realme 7 5G.
Spróbuj potestować działanie transmisji posiadając w danym momencie tylko jedną kartę - na pierwszym lub drugim slocie. No i posiadaj włączony automatyczny wybór sieci komórkowej (domyślnie wybierze macierzystego Playa).

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:21 sie 2022, 12:11
autor: AgnieszkaMalkowska
Telefon nie jest problemem bo przed migracją do Faktu na obu tych simach było LTE+, ten wariant też już sprawdziłam. Przy jednej karcie nadal jest tylko H+. Wygląda jakby coś się zablokowało przy migracji i nie wpuszcza do LTE.

Chyba, że winne jest to, że jadę na 14 dniach ważności konta a ten pakiet 200zł na rozmowy i SMS, 20GB internetu i rok ważności konta jeszcze nie aktywowany. Ta karta ma tylko 5zł ze startera, nigdy doładowana nie była.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:21 sie 2022, 15:04
autor: KC-KARLOS
AgnieszkaMalkowska: to nie ma nic do rzeczy. Poproś konsultanta na czacie w apce Play24, aby zresetował ustawienia na koncie. Wówczas LTE+ powinno wrócić.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:23 sie 2022, 18:47
autor: AgnieszkaMalkowska
Chyba się udało ale nie bez problemów.
Najpierw zgłosiłam, że karta od migracji wiele razy dziennie w losowych momentach traci zasięg na 1-5 sekund a sporadycznie i na parę minut. Konsultant włączył "usługa utrzymuj preferencje sieci" ii faktycznie dzisiaj ani razu karta zasięgu nie zgubiła więc raczej problem rozwiązany. Jak ktoś też ma utraty zasięgu to polecam zgłosić.
Zgłosiłam też brak LTE i po paru sekundach LTE się pojawiło ale... po paru godzinach znowu przestało działać więc dzisiaj ponownie piszę i tym razem konsultantka kazała poczekać do 30 minut i zrestartować telefon. Bez restartu do tego czasu zaczęło działać i póki co działa.
Jednak wkurza, ze są takie błędy. Jak ktoś się nie zna to będzie się użerał z telefonem gubiącym zasięg albo internetem tylko w 3G.
Żeby mieć VoLTE i voWifi też trzeba pisać bo z automatu nie ma. Pewnie również dlatego, że wielu nie napisze więc nie będzie miało.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:23 sie 2022, 19:42
autor: szunaj
Volte i vowifi miałem z automatu.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:23 sie 2022, 21:21
autor: KC-KARLOS
VoLTE i VoWiFi można uruchomić darmowym SMSem na numer 282 o treści START. Jeśli się to nie uda, polecam kontakt z Obsługą Klienta - bezpłatnie poprzez czat w aplikacji Play24.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 11:20
autor: AgnieszkaMalkowska
Karols20 nie ma szans. Kod zwraca błąd, że mam niezgodną taryfę lub telefon. Co może się zgadzać bo chińskie Xiaomi i nie zależy mi na vowiwi i volte więc nie ma większego problemu choć niesmak pozostał. Tęsknię za czasami sprzed LTE jak z 2G przechodziliśmy na 3G a później na LTE i nikt nie robił problemów, że masz telefon z kraju X tylko włączałeś w ustawieniach 2G/3G/ LTE i działało.
Ta taryfa to jest jeden wielki BŁĄD. Dzisiaj upływa mi ważność konta więc chcę włączyć "bonus za przeniesienie numeru" i oczywiście mimo, że w aplikacji jest taka opcja to każdorazowa próba kończy się błędem "maksymalna liczba aktywacji przekroczona" co jest niemożliwe jako, że mam ten numer od dwóch tygodni i nic nigdy nie aktywowałam na nim, tylko zmigrowałam z Play na kartę do Fakt Mobile. Więc piszę rano do konsultanta Play i dostałam zapewnienie, że moja sprawa została przyśpieszona i zgłoszona do Faktu, póki co reakcji nie ma. Dostałam SMS od Faktu z numerem sprawy ale gdzie to można sprawdzić już nie więc... Zobaczymy jak się skończy, mi nie zależy bo mam tę kartę jako dodatkową ale patrząc na ilość błędów i traktowanie to jak ktoś używa karty tej sieci jako głównej to współczuję. Do tej pory myślałam, ze Virgin Mobile to patologia ale przy tym co się odbywa w Fakt Mobile to Mercedes wśród Waldburgów. Ja wiem, ze korzystam z opcji darmowej jako dodatkowy numer i tylko dlatego olewam problemy ale "fakt" jest taki, że jako główna karta dla niewymagającego to zirytuje i zagotuje nawet spokojną osobę. Jak już dają taką taryfę to niech to jakoś działa a nie na każdym kroku błędy.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 11:37
autor: KC-KARLOS
AgnieszkaMalkowska: są szansę, wystarczy chcieć.
W jaki sposób chcesz włączyć Bonus za przeniesienie numeru? Próbowałaś w Play24 komputerowym? Krótkim kodem? Play24Menu *111#?
A VoLTE / VoWiFi z automatu wskakuje na telefonie wspieranym przez operatora - to się tyczy nie tylko Playa ale też jego sieci wirtualnych (w taki sposób aktywowałem to na karcie z Vectry - gdy karta była w ledwo działającym Huawei P20 Pro, rozmowy przez LTE natychmiast ruszyły, dzięki czemu również są możliwe na Realme 7 5G oficjalnie niewspieranym, ale pozwalającym na rozmowy przez LTE/WiFi).

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 11:53
autor: Remington
Karlos20 pisze:
31 sie 2022, 11:37
A VoLTE / VoWiFi z automatu wskakuje na telefonie wspieranym przez operatora - to się tyczy nie tylko Playa

Tak być powinno, ale tak nie jest, przynajmniej w Play. W dwóch wspieranych modelach wyłączali mi te usługi po jakiejś minucie od włożenia karty SIM. Konieczne było ręczne włączenie przez konsultanta.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 13:24
autor: KC-KARLOS
Remington: można się wspomóc darmowym SMSem. Jeśli wyskoczy błąd - karta niech wyląduje na wspieranym modelu telefonu. Jeśli zgłoszą się wspomniane usługi, będą one już aktywne na numerze - wtedy nawet model poza sprzedażą w Play, będzie wspierał IMS.
Szkoda, że wyrwałeś z kontekstu fragment mojej wypowiedzi, gdyż chciałem IMS odpalić na MVNO Playa - Vectrze, która jest oparta o platformę billingową tego operatora. Udało się. I też się uda u Vikingów, i w innych taryfach Playa, za wyjątkiem największego bałaganu, który niedawno przejął w całości Play - czyli Virgin.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 14:23
autor: Remington
Karlos20 pisze:
31 sie 2022, 13:24
Remington: można się wspomóc darmowym SMSem. Jeśli wyskoczy błąd - karta niech wyląduje na wspieranym modelu telefonu. Jeśli zgłoszą się wspomniane usługi, będą one już aktywne na numerze - wtedy nawet model poza sprzedażą w Play, będzie wspierał IMS.

No właśnie nie... Po włożeniu tak ustawionej karty do wspieranego modelu ikony WiFi Calling i VoLTE znikały po najdalej minucie, a ponowne wysłanie SMS z tegoż telefonu powodowało komunikat o niewspieranym sprzęcie. W Play muszą ten problem znać, bo bez żadnego tłumaczenia konsultant włączył je na sztywno.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:31 sie 2022, 15:42
autor: KC-KARLOS
U mnie przeszło bez problemu. Najpierw karta w modelu wspieranym, potem trafiła do Realme 7 5G, usługi które dotychczas nie działały na tym telefonie, działają bez problemów.

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:01 wrz 2022, 10:05
autor: AgnieszkaMalkowska
Karlos20 pisze:
31 sie 2022, 11:37
AgnieszkaMalkowska: są szansę, wystarczy chcieć.
W jaki sposób chcesz włączyć Bonus za przeniesienie numeru? Próbowałaś w Play24 komputerowym? Krótkim kodem? Play24Menu *111#?
A VoLTE / VoWiFi z automatu wskakuje na telefonie wspieranym przez operatora - to się tyczy nie tylko Playa ale też jego sieci wirtualnych (w taki sposób aktywowałem to na karcie z Vectry - gdy karta była w ledwo działającym Huawei P20 Pro, rozmowy przez LTE natychmiast ruszyły, dzięki czemu również są możliwe na Realme 7 5G oficjalnie niewspieranym, ale pozwalającym na rozmowy przez LTE/WiFi).
W dowolny sposób który zadziała bo już dzisiaj konto ma zablokowane wychodzące.
Wiesz nie każdy siedzi w tym na co dzień więc zwyczajnie nie znam tych wszystkich sposobów. Na pewno nie działa *111#, nie można aplikacją a przez stronę nie wejdę bo nie mam przypisanego emaila tylko sam jeden numer w aplikacji na telefonie.
Co do voWifi i voLTE to jeszcze trzeba mieć ten zgodny telefon żeby na chwilę włożyć kartę a również nie każdy dysponuje kilkoma telefonami. ;) Ale mi na tym nie zależy to dodatkowy zapasowy numer.
Bez urazy ale Ty traktujesz wszystkich jakby każdy siedział ciągle w tym wszystkim i znał te wszystkie tricki i kruczki a tak nie jest. Taka przeciętna Grażyna czy Janusz którzy aplikacji ze sklepu Play nie umieją zainstalować zginą w takiej sieci z tyloma błędami/problemami. A oferta Fakt chyba do takich jest adresowana, przynajmniej jak widzę kupujących tę gazetę to najczęściej tak wygląda.

I może teraz stworzę jakąś teorię spiskową ale mi to wygląda na celową robotę: częste gubienie zasięgu, przerzucanie do Orange (jak gubi to i połączenie zerwie), to LTE nie działało, aktywować bonusu nie idzie, z voWifi i voLTE cyrki. Ogólnie wygląda to tak jakby chodziło o maksymalne zniechęcanie ludzi z tej taryfy. W końcu wielu co by im starczyło te 10 minut, 10 SMS i 50MB internetu (a sama znam takich którym z zapasem to starczy oraz takich co to wykorzystają i trochę później płatnych i nadal by się opłacało) zrezygnują i przejdą na inne płatne taryfy. W końcu nic tak nie wkurza jak z kimś rozmawiasz a nagle połączenie przerwane bez powodu bo telefon sobie losowo zasięg gubi. A ja mam w drugim slocie kartę Virgin i ta zasięgu wcale nie gubi. Przecież widać, ze to jest celowa robota. ;)

I właśnie teraz mi support Play odpisał, że aktywacja bonusu nie jest możliwa ponieważ numer nie był przeniesiony tylko była zmieniona taryfa. ;) Niby racja choć przenieść numer do Faktu to jest sztuka jako, że nigdy nie ma kart w salonach. ;) I trochę słabo, ze aplikacja niby pozwala na aktywację bonusu który mi się nie należy...

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:01 wrz 2022, 11:55
autor: SimplusowiecU
Redmi Note 10 - oficjalnie nie będący na liście wspieranych VoLTE w PLAY, tymczasem:
SIM1: Play - FPnK - VoLTE działa (z automatu), numer przeniesiony z VM,
SIM2: Fakt - VoLTE nie działa, po próbie aktywacji SMS-em informacja o niezgodności taryfy lub telefonu :mrgreen:

Re: [Fakt Mobile] - Dyskusja ogólna

Post:01 wrz 2022, 21:33
autor: Zygzuso
Dlaczego aktywacja kodu z gazety w niedzielę przyznaje tylko sms?
Dodatkowo występuje potem problem z kodem z poniedziałku, bo dubel.
Zgłoszenie na czacie przyznało 10Gb, ale ważne miesiąc, a nie jak kod tydzień, czy ten pakiet agreguje po tym czasie z pakietami z kodów?