Strona 1 z 6

NJU mobile - blokuje konta prepaid w opcji nolimit

Post:08 maja 2013, 20:30
autor: 8850
Witam. Od kilku dni jestem użytkownikiem njumobile na kartę. Na koncie 5 PLN + doładowałem 5 PLN. Zacząłem dzwonić po znajomych na stacjonarne do Play, do ery w ramach no-limit. Przez kilka dni codziennie wydzwaniałem może ok. 3 godz. w sumie. NJU nie zdążyłem zarejestrować, operator zablokował mi rozmowy wychodzące informując sms że wymawia mi umowę, jak czytałem w sieci pewno chodzi o podejrzenie o nabijanie minut. Wkurzyłem się. Nawet mi się nie chce rejestrować aby składać reklamacje, chyba że to możliwe aby pozytywnie rozpatrzyli.

To jakie są te limity, skoro jest no-limit?
Czy w związku z tym ban jest założony na kartę nju sim, na numer czy także na nr. IMEI?

Post:08 maja 2013, 20:33
autor: zygikuleczka
8850, reklamuj skoro dzwoniłeś normalnie. Blokady są za bezczelne nabijanie minut w ZB. Czyli jak 9/10 wybieranych numerów to play a kazde połączenie trwa kilka godzin:P

Post:08 maja 2013, 20:39
autor: manyaky
Najszybciej i najtaniej będzie kupić zwyczajnie nowy starter NJU/Orange i zarejestrować przed rozpoczęciem długich rozmów.

Ban na usługi telekom., przenieść się nie możesz dopóki nie zarejestrujesz SIM.

Post:08 maja 2013, 20:43
autor: kawa73
Kup kolejny starter i jedź do oporu . Zbanowali cię z prostej przyczyny , byłeś zbyt mikry no limit .

Post:08 maja 2013, 20:46
autor: Blank
8850, jeśli nie generowałeś sztucznego ruchu, a połączenia służyły rozmowie, to składaj reklamację. Reklamacja powinna zostać uznana.

Jeśli natomiast np. nabijałeś minuty w Play czy T-Mobile, możesz złożyć reklamację, ale prawdopodobieństwo jej uznania jest zdecydowanie mniejsze.

Jeśli korzystałeś uczciwie - jak już pisałem, przez idiotów nabijających minuty, cierpią uczciwi użytkownicy.
To jakie są te limity, skoro jest no-limit?
Nie ma limitów na rozmowy. Jedynym haczykiem jest uczciwe użytkowanie. Numer może zostać zablokowany pomimo uczciwego użytkowania, gdyż mogą one blokowane automatycznie w wypadku podejrzenia złamania regulaminu. Wtedy należy złożyć reklamację.
Nie od dziś wiadomo, że normą jest odpowiedzialność zbiorowa.
Czy w związku z tym ban jest założony na kartę nju sim, na numer czy także na nr. IMEI?
Obecnie nie słyszałem o założeniu blokady na poziomie nr Imei dla usług no limitowych. Powodem jest właśnie to, że blokady są w zasadzie nakładane automatycznie, a żaden operator nie chce na stałe stracić klienta, który został zablokowany przez pomyłkę.

Post:08 maja 2013, 20:49
autor: Niezgodna7
Jak gadałeś 3h dziennie, to limitu nie przekroczyłeś.
Składaj reklamację.
Np. 10h dziennie, to tylko 300 h miesiecznie, a limit sądzę jest z 5000.. (minut)

Post:08 maja 2013, 20:50
autor: kawa73
IMEI jest wolny od blokowania to nie FBI . Blokują jak im się podoba możesz pogadać trzy godziny dziennie i ban , tak samo cię zbanują jak zapakujesz 300h .

Post:08 maja 2013, 21:04
autor: Ranger
A operator po przyjęciu reklamacji odsłuchuje takie rozmowy i jakoś to weryfikuje? Czy ma w ogóle do tego prawo?

Post:08 maja 2013, 21:11
autor: manyaky
Ranger pisze:A operator po przyjęciu reklamacji odsłuchuje takie rozmowy i jakoś to weryfikuje? Czy ma w ogóle do tego prawo?
Rozmowy nie są nagrywane.

Post:08 maja 2013, 21:13
autor: Blank
Ranger, bez zgody użytkownika na pewno nie ma takiego prawa. Czy za zgodą? Wątpię.

Jednakże... w internecie można przeczytać o botach, które analizują ruch różnego rodzaju, a które działają za granicą. Polscy operatorzy nie przyznali się (ani z tego co kojarzę nie zaprzeczyli) do stosowania takiego rozwiązania (ale nikt ich nie naciskał), a jest to moim zdaniem wielce prawdopodobne.

Ale: Z uwagi na liczne (rzekome) pomyłki, można pomyśleć, iż analizie podlegają tylko ilość, czas, oraz numer docelowy. Ciężko powiedzieć.
Ja jako czarnowidz, przypuszczam, że operatorzy analizują za pomocą najróżniejszych "sztuczek" przepuszczane dane.
Rozmowy nie są nagrywane.

--cut--

[ Wydawało mi się, że rozmowy są nagrywane, ale po zagłębieniu się, rzeczywiście przyznaję, iż nie są nagrywane rozmowy, a jedynie przechowywane są informacje o połączeniach - mój bład ]

Co nie zmienia faktu, że rozmowy mogą być analizowane w czasie rzeczywistym przez odpowiednie programy ;]

Post:08 maja 2013, 21:23
autor: Sig
divhashmorex pisze:
Rozmowy nie są nagrywane.

Ależ rozmowy są nagrywane - nie mogą być jednak wykorzystywane bez nakazu sądowego.-
:smt005

Post:08 maja 2013, 21:23
autor: manyaky
divhashmorex pisze:
Rozmowy nie są nagrywane.

Ależ rozmowy są nagrywane - nie mogą być jednak wykorzystywane bez nakazu sądowego.-
Zweryfikuj swoje źródło.

I nie trzeba sięgać daleko. :wink:

Post:08 maja 2013, 21:29
autor: 8850
Dla mnie to bez sensu, ja rozumiem, że ktoś podłacza automat który dzwoni 24/h to przegięcie, ja normalnie użytkowałem telefon a nju na kartę wybrałem z tego powodu aby mieć święty spokój od barier, smsów reklamowych, telefonów od konsultantów abym wybrał lepszą taryfę itd.. Teraz zastanawiam się czy np. zbanują moich znajomych przykładowo w play za to że odbierali ode mnie rozmowy. Zresztą oni mają abonament dlatego pewno nie zbierają minuty bo nie ma takiej opcji. 3h dziennie to chyba nie jest przegięcie, fajnie gdyby się ktoś wypowiedział kto zna blokady, a może jest tak że nie mogę dzwonić w godzinach szczytu nolimit, bo rozmowy głównie były w szczycie.

Post:08 maja 2013, 21:33
autor: manyaky
8850 pisze:że nie mogę dzwonić w godzinach szczytu nolimit, bo rozmowy głównie były w szczycie.
Nie ma nic takiego i nie ma związku Twoja blokada z blokadami Play. Każdy op ma inne algorytmy co do blokad, skontaktuj się z nimi i Ci wyjaśnią o co chodzi. Podejrzewam, że brak zarejestrowania karty może mieć na to wpływ. Może po zdjęciu jednej blokady kolejne się już nie pojawiają, ale to wróżenie z fusów.

Post:08 maja 2013, 21:35
autor: DanielR
Czekam tylko, kiedy Jabczyński wyskoczy z komunikatem o czerwonych lampkach...

Post:08 maja 2013, 22:27
autor: Niezgodna7
Raczej nie czerwonych lampkach, a zamknięciu NJU za kilka miesięcy - bo są FRAUDY!
*
8850 - reklamuj, i już.
A o kumpli w plej to się nie martw.
Pogadaj z tymi od NJU, niech się wytłumaczą z tej bezpodstawnej blokady, i dowiedz się jak masz korzystać etc.

Post:08 maja 2013, 23:43
autor: Przemix
Nie trzeba nagrywać rozmów żeby dowiedzieć się, że przez 3 godziny była cisza w słuchawkach:) Ciekawe jakim kodekiem są kodowane rozmowy, bo moja teoria jest taka, że cisza kompresuje się bardzo dobrze i po małej objętości pliku (strumienia) można podejrzewać ciszę... ale pewnie i tak siedzą ze stoperem i CIACH!

Post:09 maja 2013, 01:08
autor: Sirmark
divhashmorex pisze:Jeśli natomiast np. nabijałeś minuty w Play czy T-Mobile, możesz złożyć reklamację, ale prawdopodobieństwo jej uznania jest zdecydowanie mniejsze.
Rozjaśnisz? Bo jeżeli mam określoną ofertę to w jej ramach mogę sobie zestawić połączenie w sposób jaki mi się podoba. W tym momencie to operator narusza umowę.
Przemix pisze:Nie trzeba nagrywać rozmów żeby dowiedzieć się, że przez 3 godziny była cisza w słuchawkach:) Ciekawe jakim kodekiem są kodowane rozmowy, bo moja teoria jest taka, że cisza kompresuje się bardzo dobrze i po małej objętości pliku (strumienia) można podejrzewać ciszę... ale pewnie i tak siedzą ze stoperem i CIACH!
ale co ot ma do rzeczy? Klient może sobie chcieć odsłuchać ciszę w ramach oferty.

Post:09 maja 2013, 08:48
autor: 8850
Przemix pisze:Nie trzeba nagrywać rozmów żeby dowiedzieć się, że przez 3 godziny była cisza w słuchawkach:) Ciekawe jakim kodekiem są kodowane rozmowy, bo moja teoria jest taka, że cisza kompresuje się bardzo dobrze i po małej objętości pliku (strumienia) można podejrzewać ciszę... ale pewnie i tak siedzą ze stoperem i CIACH!
Jakieś brednie, przecież gadały dwie strony a mimo to zostało konto zablokowane. Kłapią dwie strony.
Poza tym jak mogę dodzwonić się do konsultantów nju? Jest jakiś numer bezpłatny/płatny?

Post:09 maja 2013, 09:04
autor: KA
690-610-610 Dzwoń z innej sieci, bo z nju koszt 5 PLN!