klaudia123 pisze: ↑25 sty 2023, 17:46
Można poprosić o linka?
Garść linków poniżej:
cała kategoria pytań AMA — wyłączenie 3G:
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... g-w-orange
podział pasma 900 MHz po wyłączeniu U900:
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... d-p/319430
kwestia 5G NR na 900 MHz:
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... d-p/319418
konkretnie o miejscowościach przygranicznych:
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... d-p/319391
potwierdzenia natychmiastowego uruchamiania LTE w miejsce UMTS:
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... d-p/319385
https://nasz.orange.pl/t5/AMA-wyłączeni ... d-p/319389
Nadal jednak czekam na poprawę konfiguracji IMS, zadziwiające iż rozmowy "chodzą" na danym modelu, a sms/mms już nie. Sieci wifi@ftth w biurze/domu są szalenie wygodne i wydajniejsze niż LTE. (wiem, kup samsunga i nie brzęcz)
Zawsze warto spróbować pogrzebać w konfiguracji, jeśli Ci zależy i nie chcesz czekać na oficjalny update z konfiguracją od Orange, o ile w ogóle nastąpi — może jakoś uda się włączyć SMSoIP (i APN xcap, dla bardziej bogatego funkcjonalnie VoLTE)? Na starszych samsungach, już bez aktualizacji konfiguracji od Orange, sprowadza się to do uruchomienia kilku opcji w menu IMSSettings i SMS-y/MMS-y po VoWiFi/VoLTE działają jak złoto.
Bo tym się różnił deployment usług VoLTE i VoWiFi w Orange od pozostałych operatorów, że nie dodano tych usług SMS/MMS od samego początku (nie liczę poślizgu Play w przypadku VoLTE i SMSoIP), tylko później, gdy popularność telefonów z VoLTE była już naprawdę wysoka, i sporo telefonów nie miało odpowiedniej konfiguracji klientów IMS. Stąd takie różnice. I skoro VoLTE/VoWiFi dla rozmów działa Ci normalnie, tj. nie dostajesz blokady po tym, jak ogłasza się klient IMS, to podejrzewam, że i z SMS-ami nie powinno być absolutnie żadnego problemu, wystarczy prosta zmiana konfiguracji.
Szkoda, że modyfikacja parametrów działania klientów IMS jest często w telefonach tak głęboko schowana.