Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G
Post:19 kwie 2023, 16:03
Telekomunikacja jak na dłoni
https://www.telepolis.pl/forum/
U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.Vieslav pisze: ↑19 kwie 2023, 20:26Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
U mnie zdarzają się takie przypadki jak u twojego taty na dwóch urządzeniach. LG G7 ( mój tel) i Samsung galaxy S20 fe 5G ( żony). U żony mniej to występuje bo jak jest w mieszkaniu to korzysta z wifi calling ( mój LG choć z wolnego rynku to wifi calling obsługuje tylko w orange). Nie jest to częste, ale się zdarza tak jakby był problem ze zrzuceniem połączenia do GSM bo w netmonitorze widzę, że w trakcie połączenia przeskakuje między wszystkimi pasmami LTE i finalnie zrywa rozmowę. Kilka dni temu opisywałem przypadek gdzie w jednym miejscu Gorzowa zawsze zrywa rozmowę i tak to zostało do dzisiaj.matias55 pisze: ↑20 kwie 2023, 01:29U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.Vieslav pisze: ↑19 kwie 2023, 20:26Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
Dzięki! Niestety nie śledziłem tego, ale słuszna uwaga. Może to właśnie być skakanie między pasmami.Dodo84 pisze: ↑20 kwie 2023, 07:16U mnie zdarzają się takie przypadki jak u twojego taty na dwóch urządzeniach. LG G7 ( mój tel) i Samsung galaxy S20 fe 5G ( żony). U żony mniej to występuje bo jak jest w mieszkaniu to korzysta z wifi calling ( mój LG choć z wolnego rynku to wifi calling obsługuje tylko w orange). Nie jest to częste, ale się zdarza tak jakby był problem ze zrzuceniem połączenia do GSM bo w netmonitorze widzę, że w trakcie połączenia przeskakuje między wszystkimi pasmami LTE i finalnie zrywa rozmowę. Kilka dni temu opisywałem przypadek gdzie w jednym miejscu Gorzowa zawsze zrywa rozmowę i tak to zostało do dzisiaj.matias55 pisze: ↑20 kwie 2023, 01:29U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.Vieslav pisze: ↑19 kwie 2023, 20:26Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
PS. Od dwóch dni testuję jak się u mnie zachowuje Orange więc przełożyłem swoją kartę T-Mobile do Huaweia Y7 Prime 2018 bez obsługi VoLTE i jedyne co mogę powiedzieć to jest katastrofa. Ani razu podczas połączeń nie było nawet HD Voice, połączenia są długo zestawiane i czasami nawet przy posiadaniu maksymalnego zasięgu sam sygnał połączenia jest już rwany na dzień dobry. Szybko się człowiek przyzwyczaił do VoLTE![]()
Jakoś działa. Przy zrzucie do 2G HD Voice pozostaje, więc to jest plus w stosunku do tego, co zaobserwowałem np. w Krakowie. Ale za to 2G mam teraz w miejscach, gdzie już od dawna zapomniałem, że 2G w ogóle istnieje. Winda, parter budynku, garaż - to przykłady tylko z mojego domowego podwórka.