Strona 137 z 142

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:24 lip 2023, 10:20
autor: Mixiorek
Płatność kartą w Helu. Terminal do płatności tylko w 2G. Pewnie jest też w 3G ale w środku karta TMPL. Autoryzacja trwała z 5 minut…
Jeżeli w miejscowościach turystycznych będzie dużo terminali tylko 2G to w sezonie może być niewesoło. Ilość transakcji, obciążenie 2G w data…

TMPL pewnie powie, że zachęca by operatorzy płatności kupili terminale z LTE. Widziałem ostatnio taki. Dosyć duży. Plus taki, że nigdy chyba autoryzacja nie trwała tak krótko. Nie zdążyłem jeszcze cofnąć telefonu od terminala a już było po autoryzacji… tylko pewnie koszty terminali LTE są niemałe.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:24 lip 2023, 10:52
autor: koszalineo941268
Stary smartfon z LTE nie może być terminalem płatniczym?
https://polskabezgotowkowa.pl/terminal- ... -telefonie

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:24 lip 2023, 11:13
autor: mariusz9a
Tak to już jest, że postęp wymaga wymiany urządzeń u klientów. Myślę, że popyt na takie terminale płatnicze spowoduje spadek ich cen - w końcu żaden przedsiębiorca nie będzie chciał brać badziewia działającego w zapchanym 2G. Jakby tak chcieć narzekać na wyłączenie 3G bo ktoś używa terminali w 3G no to bez jaj - świat wiecznie stałby w miejscu i nikt ani nic nie zmusiłaby to wymiany terminali na nowsze, a co za tym idzie szybsze - także ostatecznie i tak wszyscy na tym skorzystają. Myślę że w końcu ten sprzedawca dojdzie do wniosku że trzeba ten terminal wymienić i po temacie - aktualnie pewnie będzie musiał dopłacić, ale to kwestia czasu aż ceny spadną (tak jak to się dzieje np z telefonami) :-)

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:24 lip 2023, 12:26
autor: IC_Current
Tylko że to żaden problem. Zmieniamy operatora i terminal dalej działa. Agenci i tak mają umowy z kilkoma operatorami. Niestety użytkownicy są tego nieświadomi, że mogą coś zrobić - albo zarządać wymiany terminala na taki z LTE, albo kazać zmienić operatora. Zazwyczaj płacą miesięcznie od urządzenia stałą opłatę, więc w jej ramach mogą wymienić urządzenie. Niestety technicy od agentów albo są kompletnie niedouczeni (mówią - to tymczasowe, minie jak TM zmieni ustawienia sieci:-) ), albo maksymalizują zyski agenta kosztem użytkownika i mu nic nie powiedzą co może poprawić.
Już trzy punkty handlowe, gdzie jestem klientem po mojej poradzie zmieniły operatora z TM na Plus i wszystko działa z powrotem bardzo dobrze. Co gorsze, niektóre terminale mają połączenie po LAN lub WiFi, ale technicy agenta nie powiedzą o tym klientowi, bo tylko szybko przywiozą wstępnie skonfigurowany terminal na SIM, fakturę za usługę i uciekają dalej zamiast porządnie wszystko uruchomić. Już kilka takich terminali rekonfigurowalem do pracy w sieci lokalnej i do pobierania automatycznie danych z programu kasowego lub kasy fiskalnej.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:31 lip 2023, 09:27
autor: Mixiorek
"Dwie dekady i dość – operatorzy żegnają się z 3G
31 LIPCA 2023, 07:00
MAREK JAŚLAN"
https://www.telko.in/dwie-dekady-i-dosc ... sie-z-3g,0

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:31 lip 2023, 12:26
autor: matias55
Strasznie jestem ciekaw jakie będzie pokrycie sygnałem, gdy sieć 3G wyłączy Orange. LTE szybko się degraduje, gdy są widoczne przeszkody i z moich obserwacji obecne odległości między stacjami są tutaj dużym minusem dla tej technologii.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:31 lip 2023, 13:55
autor: IC_Current
Zobaczymy wszystko po aukcji 5G jak się rozwinie. Jeśli nie będzie wtopy z jakimś konkretnym odwołaniem to operatorzy jednak będą musieli znacznie zagęścić siatkę nodów żeby spełnić wymagania pokryciowe. Wtedy problem zasięgu do rozmów w LTE sam się rozwiąże.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:31 lip 2023, 17:38
autor: bogna22
IC_Current pisze:
24 lip 2023, 12:26
Tylko że to żaden problem. Zmieniamy operatora i terminal dalej działa. ...
...
Co gorsze, niektóre terminale mają połączenie po LAN lub WiFi, ale technicy agenta nie powiedzą o tym klientowi, bo tylko szybko przywiozą wstępnie skonfigurowany terminal na SIM. ...
...
A najlepsze jest to iż często wystarczy "wsadzić" RJ45 w terminal i działa :D Wtedy wbudowana SIM działa jako zapas. Ogólnie. raczej obecnie mało aż tak nieświadomych użytkowników. A terminale mobilne są nowsze - zaryzykujesz utratę Klienta. bo terminal wolno autoryzuje?

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:31 lip 2023, 18:16
autor: IC_Current
". A terminale mobilne są nowsze - zaryzykujesz utratę Klienta. bo terminal wolno autoryzuje?"
Żebyś Ty widział co niektórzy ludzie mają w firmach. Syf, kiła i mogiła. Żyją w takim syfie, bo nikt im nie powiedział że może być lepiej, że sieć LAN można zoptymalizować, że terminale można do niej podłączyć. Mają jednego "zaufanego" technika od sieci, drugiego od kas fiskalnych i płatności i wierzą im we wszystko co powiedzą. A Ci ich kroją aż miło, bo co chwila "awaria", coś laguje itd i trzeba "naprawić".
Z drugiej strony, Ci technicy też nieraz lotni nie są i tematów nie ogarniają. Niedawno miałem sytuację w firmie gdzie odpowiadam za sieć komputerową. Była wymiana kilku elementów typu kasa, terminal i podobne. Wchodzę do biura a tam piękny pająk przewodów. Cztery nowe konwertery USB-Serial wpięte do PC i przewody porozwalane wszędzie. Oczywiście PC miał kartę PCI z czterema portami. Pytam po co te konwertery. W firmie nie wiedzą, ale za nie zapłacili "trochę" drożej niż na Allegro. Dzwonie do firmy od kas fiskalnych a Ci z rozbrajającą odpowiedzią - zawsze te konwertery montują bo je umieją konfigurować. No żesz ku..wa. Nie umieć ustawić portu szeregowego na PCI choć ustawienia identyczne jak tego na USB i jeszcze sterowników dodatkowych nie trzeba.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 12:53
autor: Mixiorek
Warszawska galeria północna. Kolejny przypadek z EDGE w TMobile po wyłączeniu 3G. Po chwili HO do LTE.
Telefon w kieszeni spodni wyjęty np: w Superpharm. A to sklep, który jest na samym rogu a nie jakoś mocno wewnątrz.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 15:57
autor: kozien70
Identyczne historie miałem wchodząc m.in. do Arkadii.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 16:15
autor: babciagienia1p
Oj tam... Ważne, że jest postęp i nie mają już tego zacofanego 3G.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 16:49
autor: p2225
Arkadia to akurat ma problem na każdej technologii, a przynajmniej w Orange i T-mobile.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 17:24
autor: babciagienia1p
Nie u każdego operatora (znam z praktyki). W T-Mobile kłopoty pojawiły się po wyłączeniu 3G. Wcześniej w Arkadii był zasięg i nie było problemów z żadnym operatorem. Kilka postów wyżej @Mixiorek pisał o Galerii Północnej, w Galerii Mokotów jest tak samo. Nie było tam pikokomórek? W Arkadii był zasięg nawet na najniższym parkingu, tak samo na Młocinach.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 17:29
autor: Mixiorek
Za to w najgłębszym miejscu galerii północnej czyli w toaletach tuż obok są pikokomórki.... gdyż jak wiadomo telefon w kiblu ważniejszy niż srajtaśma... a w takim lokalu tuż przy wejściu może być EDGE.

W Arkadii nie byłem już dawno.
Galmok ma również akcje z EDGE.
Dworzec Centralny również epizody z EDGE.
Elektrownia Powiśle jest w miarę. Jakoś nie kojarzę EDGE ale może jakoś nie zerkałem często na telefon.
Koneser j.w. w elektrowni.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 17:42
autor: p2225
Może to też sposób na finansowanie instalacji? Może najemca lokalu może wykupić doprowadzenie dodatkowych anten pod lokal, bo bez tego nie będzie np. płatności Blikiem? Słyszałem o sytuacjach gdzie najemcy zgłaszali do zarządcy CH słaby zasięg w sklepie i po jakimś czasie pojawiały się anteny, ale czy wiązało się to z opłatami to nie wiem.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:05 sie 2023, 23:07
autor: kozien70
p2225 pisze:
05 sie 2023, 16:49
Arkadia to akurat ma problem na każdej technologii, a przynajmniej w Orange i T-mobile.
No nie wiem, ja tam nigdy problemów nie miałem (a przynajmniej większych, niż w innych CH), a bywam tam od powstania średnio raz na miesiąc lub dwa. Zaczęło się po wyłączeniu 3G w Tm. Żeby była jasność: chodzi o sytuację taką, jak opisał Mixiorek. Wchodzę do środka, wskakuje edge, po chwili wraca LTE. Kiedyś tego nie było.
W Orange działa nadal poprawnie.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:06 sie 2023, 01:00
autor: bogna22
Jeśli możecie, a macie T-Mobile, telefon z tryb tyko LTE. IMS zadziała i "wpadniecie" w L800/900, pomijając GSM... A wpada się tam na chwilę, aby sieć ogarnęła dostępność usług.
Zasięg L8/9oo jest zauważalnie SŁABSZY niż GSM. Mamy spleśniałe ciastko, wywalone UMTS, ale nie "podkręcone" LTE. To PL nie Czechy, gdzie ma się wrażenie, iż podstawą LTE jest 18o0 i jest on bardzo mocny.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:06 sie 2023, 08:18
autor: p2225
kozien70 pisze:
05 sie 2023, 23:07
No nie wiem, ja tam nigdy problemów nie miałem (a przynajmniej większych, niż w innych CH), a bywam tam od powstania średnio raz na miesiąc lub dwa. Zaczęło się po wyłączeniu 3G w Tm. Żeby była jasność: chodzi o sytuację taką, jak opisał Mixiorek. Wchodzę do środka, wskakuje edge, po chwili wraca LTE. Kiedyś tego nie było.
W Orange działa nadal poprawnie.
Może zbytnio skróciłem. Problemy są w części sklepów w Arkadii. Do tego stopnia, że nie ma w ogóle zasięgu, nawet 2G.

Re: Wyłączenie oraz refarming zasięgu 2G/3G

Post:06 sie 2023, 09:17
autor: babciagienia1p
@p2225
W jakiej sieci?