Strona 141 z 196

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:14 wrz 2022, 10:08
autor: Pabloz
VoLTE w plusie dostały wszystkie urządzenia z iOS 16 czy tylko najnowsze? Na razie dotarły do mnie info tylko od iPhone 12 w górę.

Edit: spłynęły info z iP 11 i X

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:14 wrz 2022, 14:50
autor: koszalineo941268
MaciejM pisze:
06 lut 2022, 10:03
Pod koniec lutego wyślę obszerne pismo do UOKiK na temat praktyk Orżnąć wraz z wewnętrzną korespondencją OPL na temat VoLTE. Zobaczymy co z tego wyniknie, na pewno będzie ciekawie :D
Dostałeś odpowiedź?

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:14 wrz 2022, 17:25
autor: matias55
davidini pisze:
12 wrz 2022, 14:03
Czy komuś działa volte na Pixel 4a? Operator t-mobile.
Pixel 4A i każdy inny działa poprawnie z VoLTE po zrobieniu roota i wgraniu odpowiedniej modyfikacji.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:15 wrz 2022, 00:32
autor: Jan89
Pabloz pisze:
14 wrz 2022, 10:08
VoLTE w plusie dostały wszystkie urządzenia z iOS 16 czy tylko najnowsze? Na razie dotarły do mnie info tylko od iPhone 12 w górę.

Edit: spłynęły info z iP 11 i X
VoLTE w Plusie działało już na iOS 15 przynajmniej na iPhone Xr i 11. Co ciekawe na iPhone SE 2016, 6s mimo tej samej wersji iOS nie chciało działać.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:18 wrz 2022, 12:54
autor: 0kti
Czy w Poco F4 działa VOLTE i VOWIFI w T-Mobile?

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:18 wrz 2022, 15:13
autor: marcin19883
0kti pisze:
18 wrz 2022, 12:54
Czy w Poco F4 działa VOLTE i VOWIFI w T-Mobile?
tak

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:04 paź 2022, 14:56
autor: kacperek_z
Według informacji uzyskanych od rzecznika sieci Orange, w ofercie Orange Flex działają połączenia wideo po LTE, tj. ViLTE. Ja niestety nie posiadam Fleksa — czy mógłby ktoś sprawdzić, czy to prawda? I czy na przykład połączenia ViLTE Flex <-> Play dochodzą do skutku? :)
Reszta pomarańczowych ofert nie dostąpiła jeszcze zaszczytu…

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:04 paź 2022, 19:59
autor: klaudia123
Witajcie,
Redmi 9 4/64 Orange OFnK, tryb tylko LTE, po włączeniu Internetu owszem ikona transmisji jest... transfer nie. Szansa na takie zachowanie 50/50.
Pomaga chwilowe załączenie tryby samolotowego...
Tryb automatu to dramat dla baterii, tryb UMTS/LTE wszystko działa.
Szanowne Orange, może ogranie, swoje najtańsze jakie było IMS/VoLte?

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:04 paź 2022, 20:20
autor: p2225
Orange Polska zawarł już w tej sprawie umowę z AT&T w Stanach Zjednoczonych. Operatorzy w tym kraju jako pierwsi ogłosili wyłączenie sieci 3G, dlatego ten rynek uznany został za priorytetowy. Na tym jednak nie koniec. Już w 2023 roku Orange Polska spodziewa się otwarcia kolejnych połączeń roamingowych VoLTE, dla takich krajów jak Niemcy, Francja, Włochy, Wielka Brytania, Holandia czy Hiszpania.
Na liście kompatybilnych urządzeń regularnie pojawiają się nowe urządzenia i tak naprawdę trudno dziś kupić telefon, który nie zapewni pełnej zgodności z VoLTE.
No nie wiem, np. Motorola? W Orange to całe 2 modele.
https://www.telepolis.pl/artykuly/ap/ko ... c-na-volte

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:05 paź 2022, 22:04
autor: Spacedust
Na Umidigi A3 Pro działa VoLTE z kartą Heyah 01 ;-)

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:06 paź 2022, 11:59
autor: Martino
Odkąd mam Orange Flex zauważyłem kompletnie inne priorytety ruchu voice w tej ofercie w porównaniu z OnK. Wcześniej mając OnK w domu mój 9T Pro rzadko kiedy przełączał się na VoWiFi, w zasadzie tylko wieczorami nieraz wskakiwało, kiedy sieć była na osiedlu mocno obciążona (szczególnie L800) no i w zasadzie tyle. Teraz jak mam Flexa słuchawka praktycznie cały czas siedzi w VoWiFi, zrzutów do VoLTE zauważam zaledwie... incydentalnie mało co, może max kilka dziennie na kilka max minut. Dla porównania w tym samym telefonie mam kartę Orange dla firm na abo i na niej sytuacja jest identyczna jak w OnK czyli fon siedzi cały czas na VoLTE i okazyjnie wskakuje VoWiFi. Dobrze myślę, że we Flex zrobili takie przemyślane priorytety ?

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:06 paź 2022, 13:13
autor: Remington
To nie proprytety, one dotyczą sieci komórkowej. O ile nie zmieniłeś tego w ustawieniach (niektóre modele z Androidem to umożliwiają), WiFi Calling uaktywnia się zawsze jeśli tylko może. Jeśli wcześniej go nie miałeś lub miałeś rzadko, to kwestia Twojego łącza, a nie taryfy.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:08 paź 2022, 20:02
autor: patrix-83
W T-Mobile zanika mi i pojawia się i tak w kółko usługa VoWIFI i VoLTE i obsługa klienta nie jest w stanie mi pomóc. Zgłoszenia techniczne też nie przynoszą rezultatów, mam wrażenie jakbym dostawał odpowiedzi od kretynów którzy nie wiedzą o co chodzi.

Nigdy nie było takiego problemu w Krakowie z tymi usługami, sprawdziłem to na obu telefonach i na obu telefonach jest tak samo więc telefony mam sprawne a zaznaczam że mam telefony z obsługą 5G i ofertę 5G w T na kartę i jeszcze jak 2 miesiące temu testowałem kartę T-Mobile to wszystko śmigało w kwestii usług VoLTE i Wifi Calling. 2 miesiące po powrocie z innej sieci z numerem do T-Mobile i operator coś sperd...lił czy o co chodzi???

Volte i Vowifi działają prawidłowo w Play na moim internecie stacjonarnym w domu więc nie jest to wina ani moich obu telefonów ani mojego stałego łącza. Testowałem nawet T-mobile na internecie mobilnym żeby wykluczyć błąd internetu stacjonarnego i też jest to samo z usługą wifi calling i Volte, tyle że Volte ma inne podłoże przyczynowe o czym wyjaśniam poniżej.

Reset obu usług w T-Mobile nie przyniósł żadnej poprawy, wifi calling pojawia i się znika albo zniknie i pojawi się za 2 dni i znowu zniknie, Volte zanika bo T-Mobile swoimi ostatnimi konfiguracjami sieci doprowadził do tego że telefon przelogowuje się do 3G mając dostępne pod nosem 5G i 4G gdyż mam telefon 5G i ofertę 5G.

W opcjach PREFERENCJI wifi calling na karcie T-mobile w telefonie mam następujące ustawienia:
1. PREFEROWANE IMS
2. PREFEROWANE WIFI CALLING
3. PREFEROWANE POŁĄCZENIA KOMÓRKOWE

Oczywiście mam wybrane 2 bo jak dam 1 to wifi calling już w ogóle się nie załącza a jak wybiorę 3 to karta preferuje w pierwszej kolejności VoLTE.

Czy ktoś wie co się dzieje w T-Mobile i co oni spierd....z tymi 2 usługami głosowymi???
Co to do cholery jest PREFEROWANE IMS???

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:08 paź 2022, 20:11
autor: 0kti
Poco F4
WiFi Calling trzyma bardzo stabilnie w T-mobile na moim telefonie. Wybór preferowane Wi-Fi. U mnie nie ma Preferowany IMS.
Volte też bardzo stabilnie.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:08 paź 2022, 20:28
autor: bxx1
Testowałem kartę T-Mobile Go ,pakiet za 39 zl ten z 5G.Żadnych problemów z tymi usługami.Działały lepiej niż w Orange.
Patrix-83 a wymień sobie karte sim.Ja w zeszłym roku miałem problem z zanikającym WiFiCalling w orange na kartę i wymiana karty sim pomogła.Ta karta przed wymianą miała miesiąc także nie sugerował bym się tym.Bo przeniosłeś teraz numer i masz ją nową.Spróbuj od tego najpierw skoro reset tych usług nic nie daje.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:11 paź 2022, 17:32
autor: klaudia123
patrix-83 pisze:
08 paź 2022, 20:02
W T-Mobile zanika mi i pojawia się i tak w kółko usługa VoWIFI i VoLTE i obsługa klienta nie jest w stanie mi pomóc.
...
Czasami pomaga wymiana karty SIM, u mnie karta "ma Pani w systemie VoLTE", a w # albo brak. W końcu kazano mi kupić starter i nieaktywność go, podmieniono na nią numer i działa... VoWiFi ma zawsze priorytet, w biurze w trybie samolotowym mniej drenuje baterię, a i ploty na komunikatorach szybciej dochodzą :mrgreen:

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:17 paź 2022, 09:10
autor: patrix-83
Zgodnie z waszymi radami wymieniłem kartę sim w T-Mobile i niestety nadal to samo. Zgłosiłem problem do T-Mobile ponownie i oni problemu nie widzą a usługa VoWIFI nadal zanikała i pojawiała się w kółko.
VoLTE zanikało bo telefon przelogowywał się do 3G z tego względu że Panowie z T rozpoczęli najprawdopodobniej jakąś konfigurację sieci i spieprzyli wszystko i mit sieci "best in the test" runął jak domek z kart. Zaznaczam że podczas telefonowania do biura obsługi T-mobile z mojej lokalizacji w Krakowie zawsze słyszałem komunikat automatu "że stacje w mojej okolicy są obecnie przeciążone, internet może nie działać prawidłowo, już pracują nad rozwiązaniem problemu". Ten komunikat cały czas się pojawiał przez 2 tygodnie i nie zniknął bo bez dodatkowych stacji to z pustego i salomon nie naleje.

Obecnie numer przeniosłem do Orange (FLEX), usługi VoWIFI i VoLTE działają prawidłowo i cały czas i przede wszystkim nie ma żadnego przelogowywania do 3G, telefon trzyma się LTE bądź 5G a przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

Reasumując - tak kończy się rozdawanie nielimitowanego internetu w komórce i próby wyłączania 3G w PL przez T-Mobile - kończy się to uwaleniem w mojej lokalizacji dwóch do tej pory sprawnie działających usług tj. VoLTE i VoWIFI i kierowaniem ruchu do przeciążonego 3G. Brawo dla T!!!

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:17 paź 2022, 09:39
autor: bxx1
Testuje w Krakowie i Orange i T-mobile.Nic takiego sie mi nigdy nie działo.Może to problem słuchawki?Ja na samsungu s21+ nie mam żadnych problemów z tymi usługami w Krakowie i T i O działają bardzo dobrze.Nie zauważyłem żadnych przelogowań do 3g w T- mobile.VoLTE działa poprawnie.To samo WoWifi działa lepiej w T niż w Orange.Dziwna sytuacja.Może podaj lokalizacje bo jak wiemy w krk są dziury zasięgowe...

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:17 paź 2022, 09:42
autor: bxx1
patrix-83 pisze:
17 paź 2022, 09:10
Zgodnie z waszymi radami wymieniłem kartę sim w T-Mobile i niestety nadal to samo. Zgłosiłem problem do T-Mobile ponownie i oni problemu nie widzą a usługa VoWIFI nadal zanikała i pojawiała się w kółko.
VoLTE zanikało bo telefon przelogowywał się do 3G z tego względu że Panowie z T rozpoczęli najprawdopodobniej jakąś konfigurację sieci i spieprzyli wszystko i mit sieci "best in the test" runął jak domek z kart. Zaznaczam że podczas telefonowania do biura obsługi T-mobile z mojej lokalizacji w Krakowie zawsze słyszałem komunikat automatu "że stacje w mojej okolicy są obecnie przeciążone, internet może nie działać prawidłowo, już pracują nad rozwiązaniem problemu". Ten komunikat cały czas się pojawiał przez 2 tygodnie i nie zniknął bo bez dodatkowych stacji to z pustego i salomon nie naleje.

Obecnie numer przeniosłem do Orange (FLEX), usługi VoWIFI i VoLTE działają prawidłowo i cały czas i przede wszystkim nie ma żadnego przelogowywania do 3G, telefon trzyma się LTE bądź 5G a przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

Reasumując - tak kończy się rozdawanie nielimitowanego internetu w komórce i próby wyłączania 3G w PL przez T-Mobile - kończy się to uwaleniem w mojej lokalizacji dwóch do tej pory sprawnie działających usług tj. VoLTE i VoWIFI i kierowaniem ruchu do przeciążonego 3G. Brawo dla T!!!
Nic takiego miejsca nie ma na obecną chwile w Krakowie.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.

Post:17 paź 2022, 09:45
autor: Mixiorek
patrix-83 pisze:
17 paź 2022, 09:10
przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

No ale konfiguracja jest różna dla Orange i TMPL. Networks może równie dobrze zacząć zarządzać siecią Play i Plusa. I będą cztery różne podejścia.
Trzymanie się w Orange do upadłego LTE to był właśnie konfig dla Orange bo w TMPL spokojnie był HO do 3G. Często to LTE w Orange było nieużywalne. Voice cięty a transmisja nie szła.