Strona 148 z 374

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:03 cze 2017, 16:07
autor: Kryniczanin
Byłem dzisiaj w Muszynie od 7:30 do 14:00. To Plusowe 3G DC jakoś działa o 8 prędkość dl 27 up 3 a o 14 12dl up 0,5. Jednak na tle konkurencji to padaka straszka. Orange i T prędkości po 35-40mb, Play na 1800 nawet 50 wyciąga.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:03 cze 2017, 17:14
autor: habish
Nie ma co porównywać 3G do LTE. ;-)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 11:30
autor: plk. Mortimer
Patryk7588 pisze:Nie ma co porównywać 3G do LTE. ;-)
Dokladnie. Wyjasniales, ze nie da sie zrobic L1800 i kupuje to wyjasnienie. Mysle, ze Plus jednak mysli o Muszynie. Beda chcieli zrobic nowa stacje z U2100 i L2600 gtdzies w centrum. Jak widac U2100 pali bardzo ladnie, a L2600 przejmie najwiekszy ruch w centrum. Tylko to musi potrwac.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 12:00
autor: habish
Skąd masz takie info? :-)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 12:19
autor: plk. Mortimer
Domyslam sie :-)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 12:29
autor: Kryniczanin
Jedno L2600 w centrum NIC NIE DA. Góra na której są ruiny zamku skutecznie skasuje całkowicie sygnał i na Zazamczu nie będzie po nim śladu.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 14:02
autor: plk. Mortimer
Kryniczanin pisze:Jedno L2600 w centrum NIC NIE DA. Góra na której są ruiny zamku skutecznie skasuje całkowicie sygnał i na Zazamczu nie będzie po nim śladu.
Gdyby to bylo takie proste to dawno Plus mialby odpowiednie rozwiazania. Wyraznie mowia i mowil o tym Patryk, ze to nie jest tak.
Poza tym stacja mialaby odciazyc ruch, nikt nie pisze, ze bylaby jakims uniwersalnym panaceum.

Pisal o tym takze harys, ze marudzenie o braku lub przekladaniu moderny u Plusa jest niepowazne. Technicy Plusa wiedza jak wygladaja potrzeby sieci. Pieniadze takze sa i jesli nie robia to znaczy, ze maja wazne powody, ktore laikom takim jak my sa nieznane. Nikt mi nie powie, ze sabotowaliby samych siebie. Pitolenie o tym to tzw. syndrom jeleniogorski ;-)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 16:23
autor: Wulo
"Z powodu deszczowej pogody" :mrgreen: z nudów postanowiłem sprawdzić, czy Plus ogarnął już LTE2600 z nadajnika w Jarosławcu. Mam w domu zestaw ODU-IDU 200, mieszkam 6,5km w linii prostej od nadajnika, po drodze niewielkie lasy, wzniesienia, domy itp. Wymusiłem pasmo tylko LTE2600 i po 2 minutach modem zalogował się w sieci LTE2600 z siłą sygnału -102dB 8)

Oto co udało się wyciągnąć z LTE2600:
Obrazek

A tu LTE1800:
Obrazek

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 18:59
autor: 3G
Widać po uploadzie, że sygnał słaby.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:04 cze 2017, 22:26
autor: habish
Jak na L2600 + OduIdu + 6,5km to bardzo ładny wynik.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:05 cze 2017, 18:54
autor: habish
Krzysiek_Plus pisze:W poprzednim tygodniu prace modernizacyjne objęły 60 lokalizacji, w tym LTE2600 dodano na kolejnych 6 BTS'ach:
BT31488 Nowa Sól Zachód
BT44198 Piotrków Kujawski
BT31500 Deszczno
BT44107 Skępe
BT43723 Bytów
BT33549 Rokietnica

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:09 cze 2017, 00:14
autor: mkkot
Jakie są Wasze subiektywne opinie o jakości połączeń głosowych w sieci Plus oraz z siecią Plus we Wrocławiu?
Cała moja poprzednia firma jest w Plusie i jakość rozmowy z telefonami służbowymi (żeby nie było - smartfony), nawet jeśli to było w ramach Plusa w HD Voice - słaba. Problem nie zależał przy tym od lokalizacji, choć wszystko we Wrocławiu i okolicach. Manager ma prywatny telefon w Plusie i kiedy znajduje się w domu czy dzwonię od siebie z Play, czy ze służbówki w Plusie z HD Voice, jakość jest po prostu taka sobie lub zła. HD Voice w Plusie brzmi dla mnie jak zwykły kodek w rozmowie Play - T-mobile bez HD, a bez HD-Voice jak Play - Orange w 2G. Kompletnie nie rozumiem czy oni są tak przeciążeni czy co jest problemem? Mam w książce adresowej jeszcze tylko jedną osobę w Plusie we Wrocławiu i też rozmowy są w złej jakości. Ale ona nie ma zasięgu ;P Za to kolega miał Nokię na wsi i w 2G super jakość Play - Plus. Ale to było z 5 lat temu...

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:09 cze 2017, 07:04
autor: habish
Jaki masz telefon?
Może masz możliwość weryfikacji w Service Menu czy połączenie faktycznie zestawiane jest w HD Voice.

U mnie jakość HD Voice jest ok, ale np. gdy dzwonię do kogoś, to czasami sygnał oczekiwania na połączenie po wybraniu numeru czasami brzmi jak ze starej centralki analogowej z lat 90.

HD Voice nie działa na stacjach które nie były modernizowane.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:09 cze 2017, 17:59
autor: Wulo
Niestety, ale jakość połączeń do sieci Plus od innego operatora bez HD Voice to porażka. Mogę to potwierdzić na co dzień, gdyż moja mama ma numer w Lajt Mobile (który działa na sieci Plusa), a ja dzwonie z T-mobile. Jakość rozmowy to tragedia, trzeba się bardzo skupić, żeby cokolwiek zrozumieć. Rozmowa w głośniejszym otoczeniu jest niemożliwa. Wiem, że to dziwnie brzmi, ale to prawda. Kiedy mogę to dzwonię do mamy przez messenger. Postanowiłem to trochę "obejść" i kupiłem starter Nju Mobile. Wtedy mama do mnie dzwoni na numer w Nju i jest eleganckie HD Voice 8)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:10 cze 2017, 15:53
autor: viggen
Moja firma,w której pracuje, od lat siedzi w Plusie i widać gołym okiem że voice w Plusie to porażka. Jest coraz gorzej. Połączenia coraz częściej zrywane, dziury gdzie były nadal są itd.
Mam wrażenie, że Plus stanął w miejscu jeśli chodzi o nowe stacje i zajął się tylko przebudową/ modernizacją obecnych, głownie jeśli chodzi o LTE. A to duży błąd, który się zemści.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:11 cze 2017, 13:09
autor: f0ku5
Również cała moja firma stoi na Plusie i potwierdzam - jest tragedia. Czasami brak możliwości zadzwonienia (przez chwilę "nie zarejestrowano w sieci"), szumy w trakcie rozmowy, piski, czasem jedna strona słyszy drugą, a ta druga pierwszej już nie... Ogólnie porażka.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:11 cze 2017, 13:26
autor: viggen
Potwierdzam że "nie zarejestrowano w sieci" występuję również u mnie. Często też podczas rozmowy gdy zabraknie mi zasięgu telefon się wiesza i wywala mnie całkowicie z sieci. Kończy się tym, że gdy telefon odmuli, muszę resetować telefon aby na nowo się "zarejestrować" w sieci.
Gdy dzwoniłem kilka razy do BOK PLusa z jakością ich sieci podczas rozmów, to udawali Greka że pierwsze słyszą. Po ponad 11 reklamacjach i ZERO jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony Plusa - odpuściłem. Nie będę się bił z koniem. Służbowy to służbowy i niech pracodawca ma ten problem nie ja. Prywatnie już szybciej Play chyba bym wybrał, o ile znowu nie wrócą do Plusa jak główny operator roamingowy (wtedy też odpada)

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:11 cze 2017, 13:30
autor: p2225
A dokładnie to samo zauważyłem ostatnio w orange w jednym miejscu. Jak brakuje zasięgu Orange to jestem tymczasowo logowany do Plusa (widać to w service menu), a pomimo tego że zasięg Orange już dawno powinien być to telefon się nie przelogowuje zbyt szybko, ale w końcu załapie, że ma wrócić na swój zasięg. Kiedyś odbywało się to natychmiast.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:11 cze 2017, 13:54
autor: 3G
To ciekawe co piszecie. Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek widział "nie zarejestrowano w sieci". Z jakością połączeń to różnie bywa, najgorsza jakość zdarza się czasem przy połączeniach do T-Mobile bez HD Voice.

Re: [Plus] Modernizacja, rozbudowa, konfiguracja sieci

Post:11 cze 2017, 13:55
autor: habish
viggen pisze:Potwierdzam że "nie zarejestrowano w sieci" występuję również u mnie. Często też podczas rozmowy gdy zabraknie mi zasięgu telefon się wiesza i wywala mnie całkowicie z sieci. Kończy się tym, że gdy telefon odmuli, muszę resetować telefon aby na nowo się "zarejestrować" w sieci.
Gdy dzwoniłem kilka razy do BOK PLusa z jakością ich sieci podczas rozmów, to udawali Greka że pierwsze słyszą. Po ponad 11 reklamacjach i ZERO jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony Plusa - odpuściłem. Nie będę się bił z koniem. Służbowy to służbowy i niech pracodawca ma ten problem nie ja. Prywatnie już szybciej Play chyba bym wybrał, o ile znowu nie wrócą do Plusa jak główny operator roamingowy (wtedy też odpada)
Telefon się wiesza = no wiadomo że wina sieci. :-D