Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach - cz. 2.
Post:20 mar 2023, 08:05
Akurat ja to rozumiem. Tylko że wcale nie musisz mieć certyfikowanego telefonu żeby działało na nim VoWiFi i VoLTE. Problemem są głównie producenci telefonów, którzy nie implementują konfiguracji operatorów i dlatego nie działa. Certyfikacją to akurat aktualnie zakrywa się tylko Orange (tylko nie wiadomo dlaczego, bo już chyba we Flex ta certyfikacja nie jest potrzebna żeby działało). U pozostałych operatorów - producent telefonu zaimplementował poprawnie ich konfigurację to po prostu działa. I tyle. Żadna wielka filozofia za tym nie stoiVieslav pisze:Nie rozumiesz. To nie o to chodzi, żeby świat stał w miejscu, tylko o to, żeby każdy mógł swobodnie korzystać z dostępnej technologii. Mnóstwo osób ma kupione smartfony z wolnego rynku, czasem importowane i co? Mimo, że telefon natywnie obsługuje VoLTE to nie ma certyfikacji i rozmowa będzie leciała przez 2G. Tak jest z moją Xperią, która natywnie obsługuje zarówno VoLTE jak i WiFi Calling, ale u żadnego operatora nie uświadczyłem. Więc póki co rozmowy lecą po 3G. I szczerze mówić nie interesuje mnie, czy w dłuższej perspektywie czasu będę miał rozmowę HD po 3G czy zwykłą po 2G, bo to nie jest aż tak istotny element mojego życia, żebym miał się aż tak przejmować.
![:-)](./images/smilies/001.gif)
I prawda jest taka, że u producentów telefonów którym zależy, to jakoś wszystko działa. A tam gdzie panuje zasada byle sprzedać i zapomnieć, to jest jak jest i ze wszystkim tak będzie.
To jest tak samo jak kiedyś sprowadzało się z Chin Xiaomi z modemem nie przeznaczonym na nasz rynek i potem dziwiło że zasięgu LTE nie ma... Tu jest analogicznie - sprzedają telefony nie obsługujące VoLTE i VoWiFi u polskich operatorów i potem zdziwienie że nie działa :-/ Takie urządzenie nie powinny być w ogóle dopuszczone do sprzedaży na terenie UE - takie jest moje zdanie.