DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 42 z 71
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 71
 #832150  autor: molibden
 30 paź 2015, 11:18
Słuchajcie. mam taką sprawę. mam 2 numery w nju w opcji „tylko do komórkowych” co daje mi 19+10 za połączenia głosowe. Widzę że jest tam teraz opcja że drugi telefon można mieć za 9zł. ja oba telefony mam na tego samego właściciela. jest możliwosć aby uruchomic taką opcję czy tez musiałbym zmigrować do karty a dopiero potem znów na abonament?
Poza tym jak to działa? Ten drugi telefon miałby ten limit 9zł tylko dla rozmów komórkowych czy też jakoś taniej miałbym też stacjonarki? Bo nie bardzo rozumiem ideę tego rozwiązania. wydaje mi się że w moim przypadku obniżyliby mi cenę tylko do komórkowych do 9zł a stacjonarki w drugim telefonie miałbym tak samo jak w pierwszym czyli 10zł. Czyli sumując zakłądając maksymalne zużycie:
pierwszy telefon 19+10zł
drugi telefon 9+10Zł
Internetu i esemesów nie liczę bo rodzice nei uzywają. Nei wiem czy dobrze to zrozumiałem czy też ten drugi telefon ma maksymalny abonament na 9zł do wszystkiego ale to już za dobrze byłoby chyba?
 #832155  autor: Liquid
 30 paź 2015, 11:33
@molibden, jeden z numerów nju w abonamencie musisz najpierw zmigrować na kartę (pismo) a potem podpisać nową umowę na numer dodatkowy (zamówienie na stronie). Numer dodatkowy korzysta z WSZYSTKIEGO z czego korzysta numer główny na zasadzie współdzielenia oferty. Jeżeli masz obecnie na jednym numerze taryfę 19 + 10 to po modyfikacji będziesz mieć 19 + 10 + 9 co da 19 zł per numer. Współdzielenie dotyczy każdej taryfy i oferty.
 #832160  autor: molibden
 30 paź 2015, 11:56
Czyli rozumiem że po operacji przeniesienia numery na kartę i przeniesienia na abo zakładając że korzystam tylko z połączeń głosowych to będę płacił max 29za pierwszy telefon i 9zł za drugi bez wzgl na to czy dzwonię na kom czy stacj na tym drugim telefonie? A internet i sms też się mieszczą rozumiem w tych 9zł ?
Dopytam się jeszcze. jak wygląda procedura przeniesienia z abo na kartę? mam do nich wysłać wypowiedzenie abonamentu ze skutkiem na na koniec ostatniego okresu rozliczeniowego i prosbę o przeniesienie na kartę czy też wysłać podanie o przeniesienie tylko nie wskazując daty? nie wiem za bardzo jak w tym drugim wypadku wyglądałaby właśnie sprawa terminu. Logicznie rzecz ujmując jest miesieczny okres wypowiedzenia Czyli jak mam np okres na 5listopada i oni dostają pismo 3 listopada to na kartę zmigrowaliby mnie 5 grudnia chyba.
I ile potem trwa zmigrowanie z karty nju do abonamentu nju? W zasadzie to chyba już następnego dnia po zmigrowaniu można skłądać wniosek, tyle że jak nowy okres rozliczeniowy zaczął się na pierwszym telefonie 5grudnia a drugi tel jest już na karcie to tak: skąldam wniosek o migrację na abo np 6 grudni i nie wiem ile to potrwa taka migracja? Dzien , dwa... SIM juz przecież mam. Jeśłi potrwa kilka dni to jak oni potem to rzliczają skoro dla pierwszego telefonu okres już biegnie a po dajmy na to tygodniu dołacza się drugi> Faktura korygująca czy jak? Musza przecież jakoś uzgodnić te okresy chyba ze po prostu przypiszą 9zł do pierwszego telefonu bez wzgl na moment w którym ten nowy numer się tam pojawi
 #832185  autor: Liquid
 30 paź 2015, 13:52
molibden pisze:Czyli rozumiem że po operacji przeniesienia numery na kartę i przeniesienia na abo zakładając że korzystam tylko z połączeń głosowych to będę płacił max 29za pierwszy telefon i 9zł za drugi bez wzgl na to czy dzwonię na kom czy stacj na tym drugim telefonie? A internet i sms też się mieszczą rozumiem w tych 9zł ?
Dokładnie tak jak piszesz. SMS-y i internet też współdzielisz za te 9 zł.
molibden pisze:Dopytam się jeszcze. jak wygląda procedura przeniesienia z abo na kartę
Wchodzisz na stronę na konto, klikasz "zmień ofertę" wybierasz kartę, drukujesz, wysyłasz na adres korespondencyjny, dostajesz informację SMS-em o tym że jesteś już w ofercie na karcie. Trwa to pełny okres rozliczeniowy plus ilość dni od złożenia wniosku do rozpoczęcia pełnego okresu rozliczeniowego. Jak masz już ofertę na kartę robisz zamówienie na numer dodatkowy.
 #832188  autor: molibden
 30 paź 2015, 14:35
Ok. Dzięki.
Dalej jednak jestem trochę skołowany w liczeniu tych złotówek. Załóżmy że na pierwszym numerze wykręciłem w miesiącu za 18zł/kom i 5zł stacj Czyli nie wykorzystałem nawet limitów od których zatrzymuje się naliczanie. na drugim telefonie który byłby już dodatkowym wykonałem połączeń za 19zł (w przeliczeniu na ilość minut)/kom i za 6zł/stacj. I teraz... Nie wiem czy dobrze to rozumiemm ale wtedy po prostu zapłącę 19zł za kom+ 10zł za stacj + 9zł za dodatkowy telefon i w efekcie to polega na tym ze wszystkie połączenia traktowane są jakby wychodziły z jednego telefonu i na jednym limicie (tego pierwszego telefonu). Połączenia z jednego i drugiego numeru są sumowane aż do osiągniecia 19zł za komórkowe i 10zł za stacj i dalej za free + 9zł za drugi numer. Chyba tak to wygląda. Jest jedna faktura ze wspólną sumą? jeśłi jest tak jak napisałem to powinna być jedna
 #832190  autor: Gregrin
 30 paź 2015, 14:57
molibden pisze:Dalej jednak jestem trochę skołowany w liczeniu tych złotówek.
Wszystko leci do jednej puli.
molibden pisze: Połączenia z jednego i drugiego numeru są sumowane aż do osiągniecia 19zł za komórkowe i 10zł za stacj i dalej za free + 9zł za drugi numer.
Dokladnie tak.
molibden pisze:Jest jedna faktura ze wspólną sumą?
Chyba tak ale nie sprawdzałem w praktyce.
Liquid pisze:Trwa to pełny okres rozliczeniowy plus ilość dni od złożenia wniosku do rozpoczęcia pełnego okresu rozliczeniowego.
Mozna chyba również zaznaczyć sobie ze skutkiem natychmiastowym (zapłaci się wtedy co ma się aktualnie wygadane).
 #832208  autor: Liquid
 30 paź 2015, 15:56
molibden pisze: Jest jedna faktura ze wspólną sumą?
Otrzymujesz jedną fakturę z jedną kwotą do zapłaty i zestawienie szczegółowe dla dwóch numerów osobno kto ile wydał.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 15:57 przez Liquid, łącznie zmieniany 1 raz.
 #832209  autor: molibden
 30 paź 2015, 15:56
MI tam na razie się nie spieszy wiec mogę wypowiedzieć zgodnie z warunkami umownymi (1m+ kilka dni obecnego okresu). Po prostu zależy mi na maksymalnym zminimalizowaniu kosztów rozmów dla rodziców bo po co mają płacić wiecej jak mogą mniej a w grudniu likwiduję stacjonarkę więc wychodziło by im 29+29 przy tym co rozmawiają więc lepiej jak będzie 19+19 za rozmowy.
Tylko napiszcie mi jeszcze jak wiecie ile trwa przeniesienie z karty na abo. Planuję zrobić tak. Pierwszego dnia po przeniesieniu na kartę składam wniosek o przeniesienie na abo+zaznaczona opcja tel dodatkowy. I teraz nie pamietam jak to juz wygląda bo sam przenosiłem 1.5r temu. Rozpatrywanie wniosku to w przypadku z nju do nju nie powinno trwać tyle ile np z Plus do Nju. Zakładam jeden-dwa dni. Potem chyba musza kuriera z umową wysłać. nie wiem czy oni nową Sim mi przyślą? Chyba nie. No i umowa musi zostać odesłana tzn zabrana przez kuriera. Chyba ze podpisa na 'kalkulatorku' kuriera od razu wysyła depeszę do centrali i od razu właczają abonament.
Inny wariant to taki ze skoro telefon na karcie jest już zarejstrowany do właściciela i właściciel jest w systemie - czyli zweryfikowany to moze umowy nie trzeba by żadnej podpisywać, ale nie sądzę. Liczę więc jakiś tydzień w najlepszym wypadku i tu musze coś mamie zorganizować zeby przez ten czas miała jakies minuty do wygadania a w nju nie widze pakietów minutowych tylko... no własnie.. sam nie wiem jak je nazwać :-) miesie i inne kartoflane wynalazki, ale spoko. przez te parę dni coś się wymyśli
 #832234  autor: Liquid
 30 paź 2015, 18:03
Na pewno musi być dostarczona i podpisana umowa. To zapewne z kilka dni. Jeżeli podpiszesz umowę, nju od razu aktywuje numer - nie mam pojęcia jak to funkcjonuje ale nie trzeba czekać aż dokumenty wrócą do nju.
 #832241  autor: molibden
 30 paź 2015, 18:24
Już sobie przypomniałem jak to było. Przy przenosinach przyjechał kurier przywiózł papiery z kartą. Najpierw dali mi tymczasowy. Dał mi do podpisania papiery i standardowo potwierdzenie na terminalu kurierskim. To poszło jakoś radiowo do nju i po godzinie miałem aktywne karty. Po miesiacu przenieśli stare numery i tak to wyglądało. nie wiem ile czasu by to teraz trwało, ale niestety nju nie ma żadnego normalnego pakietu minutowego. Nie chce mi się za bardzo przenosić do innych opów. Play niby ma 60zł bonusu przy przenosinach ale nie chce mi się wałęsac po salonach , wypełniac wniosków po to zeby miec tel na karte przez tydzień. Do którego opa można przeniesć się na moment przez neta i dostać moze coś na start parę złotych tudziez jakiś fajny pakiet minut żeby to kosztowało jak najmniej?
 #832245  autor: Liquid
 30 paź 2015, 18:42
molibden pisze:Do którego opa można przeniesć się na moment przez neta i dostać moze coś na start parę złotych tudziez jakiś fajny pakiet minut żeby to kosztowało jak najmniej?
Virgin Mobile #freemium do tego pakiet za półdarmo za 19 zł komórki + stacjonarne bez limitu. Genialna oferta. Przy przenosinach dostajesz 5 zł na start.
 #832273  autor: Mel
 30 paź 2015, 22:13
Przeniosłam numer z Orange do Nju jako dodatkowy. Numer w Nju został włączony 23.10.
Okres rozliczeniowy nr głównego mam od 14 do 13.
29.10 dostałam fakturę na 3,21zł płatną do 12.11. W dodatku na fakturze mam zupełnie inny numer klienta i inny numer konta na który się wpłaca należności. Zdaję sobie sprawę, że z pierwszą fakturą zawsze jest różnie, ale żeby były aż takie rozbieżności?

Czy tak powinno być, czy też jest coś nie tak? Nie po to przenosiłam numer, żeby teraz dwa razy w miesiącu płacić dwie różne faktury.
 #832297  autor: Gregrin
 31 paź 2015, 00:47
molibden pisze: nju nie ma żadnego normalnego pakietu minutowego
Jest 99gr za dzień na komórki.
molibden pisze: Do którego opa można przeniesć się na moment przez neta
.
Liquid pisze:Virgin Mobile #freemium
Przez neta, czyli list z karta sim i czekanie na aktywacje (po odesłaniu papierów), nie wiem czy jest sens.
Mel pisze:Czy tak powinno być, czy też jest coś nie tak?
To pewnie będzie tak tylko na pierwszej fakturze gdy numery jeszcze nie były do końca połączone.
 #832313  autor: molibden
 31 paź 2015, 06:52
Czy tak powinno być, czy też jest coś nie tak? Nie po to przenosiłam numer, żeby teraz dwa razy w miesiącu płacić dwie różne faktury.
To normalne. Przypuszczam ze dostałaś fakturę korygującą za okres od 14.X do 23.X. najprawdopodobniej zaa pojedynczy telefon (główny) Dalej bedzie już normalnie. Jedna faktura za dwa telefony. Następna faktura - zbiorcza tym razem - będzie wystawiona 14XI o ile dobrze liczę. O ile dobrze zrozumiałem umowę przy łączeniu telefonów tworzy się generalnie nowe konto abonenckie wiec chyba nic dziwnego że masz tą fakturę i zmienione dane. jak masz wątpliwosci czy to oryginalna faktura a nie fake to sprawdź w panelu www.
Na pewno musi być dostarczona i podpisana umowa.
W banku umowę możesz zawrzeć jednym esemesem i przelewem z banku :-) Tutaj też jak najbardziej technicznie możnaby to zrobić, ale prawdopodobnie są jakies inne przepisy które to uniemożliwiają. CHodzi o to że bank dostajac pierwszy przelew z innego banku zakłada (i słusznie) że dane osoby ubiegającej się o zostanie klientem banku są już zweryfikowane przez poprzedni bank - z którego idzie przelew.. Podejrzewam ze banki mają jakąś umowę między sobą w tej sprawie jako że straty wynikające w konkurencji w tym obszarze w przypadku banków przeważają nad potencjalnymi zyskami więc wymieniają się danymi. Operatorzy komórkowi mimo że weryfikacja klientów banku odbywa się dzięi ich infrastrukturze jeszcze jak widać nie wpadli na ten pomysł. Przecież oni wszystko mają. Co ciekawsze to w banku możesz be zproblemu w ten sposób założyć konto mając np zdezaktualizowany numer dowodu (sam tak załozyłem przypadkowo konto a Aliorze). W przypadku telefoniarzy to nie przejdzie. Nie przeniosą numeru jak okaże się że nie zaktualizowałeś numeru d.osob. Faktem jest że ludzie przenosiliby wtedy telefony co kilka tygodni :-)
Przez neta, czyli list z karta sim i czekanie na aktywacje (po odesłaniu papierów), nie wiem czy jest sens
Niestety ojca do salonu z dowodem żeby podpisywał coś czego nie widzę to nie poślę. To na niego telefony, ja mu to wszystko prowadzę i za wszystko odpowiadam a razem z nim pójść do salonu niestety nie mogę wiec wolę przez neta i pocztę. Rożnicy wielkiej nie ma bo jak składam zamówienie to czekam na kopertę z papierami i kartą. Po tygodniu wszystko jest zrobione a i tak czekam miesiac na przeniesienie numeru z abonamentu. Czy to w salonie czy przez neta. Nei wiem.. gdybym wiedział ze z karty nju na abo nju przeniosą mnie w 2-3 dni to bym nawet głowy sobie nie zawracał, ale zakladam ze moze być poślizg więc wolalbym mieć jkiś plan awaryjny. Kartę virgina i tak sobie jakąs kupię bo bedzie potrzebna od nowego roku
 #832317  autor: Mel
 31 paź 2015, 07:46
molibden pisze:
Mel pisze:Czy tak powinno być, czy też jest coś nie tak? Nie po to przenosiłam numer, żeby teraz dwa razy w miesiącu płacić dwie różne faktury.
To normalne. Przypuszczam ze dostałaś fakturę korygującą za okres od 14.X do 23.X. najprawdopodobniej zaa pojedynczy telefon (główny) Dalej bedzie już normalnie. Jedna faktura za dwa telefony. Następna faktura - zbiorcza tym razem - będzie wystawiona 14XI o ile dobrze liczę. O ile dobrze zrozumiałem umowę przy łączeniu telefonów tworzy się generalnie nowe konto abonenckie wiec chyba nic dziwnego że masz tą fakturę i zmienione dane. jak masz wątpliwosci czy to oryginalna faktura a nie fake to sprawdź w panelu www.
Numer dodatkowy ma mój bratanek, któremu konto na stronie Nju założyli rodzice. Spodziewałam się, że numer automatycznie "wskoczy" i dołączy do mojego ale tak się nie stało. Tak więc ma oddzielne konto i oddzielnego @ a oddzielna faktura przyszła na mój @. Zrobię tak jak piszesz, zapytam brata czy na koncie ma fakturę. Niestety mam doświadczenie z fałszywymi fakturami, co jakiś czas dostaję taką od oszustów podszywających się pod mbank - mam tam konto. W tym przypadku teoretycznie faktura nie budzi wątpliwości.

Natomiast jeśli chodzi o oddzielne konto abonenckie i łączenie numerów. W Regulaminie korzystania z planu Nju Dodatkowy w ofercie „nju z rachunkiem” z 27 lipca 2015r. jest wyraźnie napisane:

(...)Warunkiem zawarcia Umowy w ramach planu Nju Dodatkowy jest posiadanie aktywnego numeru w ramach planu taryfowego nju buz z oraz wyrażenie zgody na wspólne konto abonenckie (rozliczanie należności z wielu numerów abonenckich na jednym koncie abonenckim). W przypadku odwołania przez Abonenta zgody udzielonej na wspólne konto abonenckie w odniesieniu do planu Nju Dodatkowy, konieczne jest złożenie dodatkowej dyspozycji rozwiązania umowy dotyczącej planu Nju Dodatkowy, zgodnie z trybem określonym w Umowie.(...)

oraz

(...)1.5. Numer Dodatkowy rozliczany jest w takich samych okresach rozliczeniowych co powiązany z nim Numer Główny.
1.6. Dla Numeru Dodatkowego i Numeru Głównego będzie wystawiana wspólna faktura. Wydatki Numeru Dodatkowego będą wyodrębnione w osobnej sekcji na fakturze i będą naliczane do momentu wspólnego osiągnięcia limitów wydatków przez Numer Główny i Numer Dodatkowy.(...)


Fakturę sprawdzę, jeśli wszystko będzie ok zapłacę i zobaczę jaki będzie finał.
 #832321  autor: molibden
 31 paź 2015, 08:37
Mój brat przypadkowo zostawił u swoich rodziców swoją fakturę za telefon. Wyobraź sobie że ma tak samo na imię, tak samo na nazwisko (to akurat nic dziwnego), miał sam adres zamieszkania co mój ojciec i telefon w tej samej sieci. Różnica była tylko w numerze konta. Tydzień czasu zachodziłem w głowę skąd pojawiła sie faktura na 140zł na dane ojca aż w końcu domyśliłem się że brat miał umowę na stary jeszcze dowód gdzie miał jeszcze wpisany adres zameldowania rodzicow. Bywają i takie sytuacje :-)
Inna sprawa to np nie wiedziałem że istnieje coś takiego jak książka telefoniczna dla numerów komórkowych. Dowiedziałem się dopiero jak przyszedł do mnie monit z gazowni o niezapłacony rachunek. Skąd u licha maja mój numer tel i dlaczego wysylają monit za rachunki ojca na mój telefon? Tym bardziej ze sam zapłacilem mu ten rachunek. Myślałem że to oszustwo i narobiłem nawet rabanu na BOK że niby ktoś rozsyła esemesy z fąłszywymi fakturami. Odpowiedzieli mi że mam zadłuzenie na 400zł. Dopiero wtedy zaświtało mi że najemca w moim mieszkaniu mógł nie zapłacić rachunku. Nie miałem nawet założonego konta www w BOK na to mieszkanie a oni już znali mój numer tel mimo że w żadnej umowie z nimi ani w korespondencji nie podawałem im numeru który mieli. I rzeczywiście. Po założeniu konta okazało się że jest dług a w panelu z danymi abonenta widniał mój numer. Skad, jak dlaczego? Potem się dowiedziałem od prawnika że istnieje książka telefoniczna dla numerów w sieci gsm. Gdzie ona jest i co w niej można znaleźć już ne drążyłem bo do niczego to mi nie było potrzebne.
Także różne rzeczy w zyciu się zdarzają... nie zawsze jest to oszustwo. Dobry nawyk to sprawdzanie konta na które się wpłaca i kontakt z EBOK i sprawdzanie @ z których przychodzą faktury. Papierowych już nie mam a to nimi można najlatwiej oszukać człowieka. Całkiem niedawno na osiedlach kradli rachunki ze skrzynek po czym ludziom przychodziły fałszywe faktury w których fałszywe były tylko i wyłacznie numery kont. Reszta wszystko zgodnie ze stanem faktycznym także jak ktoś dzwonił na bok i nie zapytał o numer konta to przelewał na konto złodzieja. Takie cuda pani...
 #832331  autor: Gregrin
 31 paź 2015, 09:46
molibden pisze: To na niego telefony, ja mu to wszystko prowadzę
Z doświadczenia napisze ze jeśli już będziesz dokonywał zmian, to jeśli jest taka możliwość, lepiej wziąć to na siebie- W nju po przejściu na kartę jest to bananie proste bo zmieniasz dane osobowe bezpośrednio na stronie. Moze warto rozważyć uporządkowania spraw przy tej okazji.

Mozesz tez zadzwonić do nju i zapytać jak to najszybciej zrobić. Może twoi rodzice przez parę dni przemęcza się z tym pakietem za 99gr ??
molibden pisze:czekam miesiac na przeniesienie numeru z abonamentu.
Ja tylko jeszcze raz napisze ze jeśli chcesz wypowiadać umowę w nju to możesz to zrobić ze skutkiem natychmiastowym (po co czekać ??) i jeśli nie masz wygadane nic na koncie to nie płacisz kompletnie nic (żadnej kary). Jeśli już włączył się nolimit to oczywiście szkoda go marnować bo trwa on do końca okresu rozliczeniowego ;)
  • Strona 42 z 71
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 71
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 71