Strona 1 z 1

Utrzymanie ważności starterów Play

Post:17 gru 2021, 11:18
autor: Bohann
Cześć,
mam taką sprawę, przez 3, 4 miesiące potrzebuję przedłużyć ważność około 150 starterów Play bez doładowywania ich. Są to świeżo odpalane startery (8, 9 i 10 dni temu), jedna połowa jest w taryfie Odnowa, a druga w taryfie Formuła Play na Kartę.

1. Teraz tak, te z taryfą FPnK przedłużyłem dzisiaj do 31.12.2021 r. zmieniając taryfę na Play na Kartę, co dalej? Czy zmiany taryfy 30, lub 31 grudnia na Odnowa spowoduje, że do 30, lub 31 stycznia mam spokój z ich ważnością? Jeśli tak, to czy, jak 28 stycznia wykonam z nich połączenie połączenie jedno, lub dwusekundowe, za jeden lub dwa grosze, to czy mam znowu spokój z ich ważnością na kolejne 30 dni, do końca lutego, lub początku marca, itd.?

2. Jak jest z tymi starterami, które od aktywacji są w taryfie Odnowa? Czy wystarczy jak w 29, lub 30 dniu od ich włączenia wykonam jedno krótkie połączenie, aby przedłużyć ich ważność o kolejne 30 dni bez pobierania 3 zł z salda? Konsultant na infolinii mi powiedział, że najpierw muszę zrobić jakieś doładowanie i włączyć Stan Darmowy :shock: żeby to działało w ten sposób co powiedziałem.

3. Co się stanie jak zmigruję z taryfy Odnowa, pod koniec 30 dniowego okresu, w którym miałem wykonać jakąś aktywność na karcie SIM, a jej nie wykonałem, do taryfy np. Play na Kartę i zaraz wrócę z powrotem do Odnowa, czy 30 dniowy okres, w którym trzeba wykonać jakąś aktywność, zacznie liczyć się od początku?

4. Wiem, że można przejść do taryfy Play na Kartę Rok Ważności Konta i włączyć tam usługę, która przedłuży ważność startera o rok, ale to zrobię właśnie za 3, 4 miesiące :D

@EDIT
Nikt nic nie wie? Bardzo zależy mi na czasie, żeby się nie okazało, że muszę zrobić coś (doładować???) z tymi starterami aktywowanymi w taryfie Odnowa.

Re: Utrzymanie ważności starterów Play

Post:19 gru 2021, 14:20
autor: KC-KARLOS
Bohann:
1. Po zmianie taryfy na odNOWA LUB aktywacji nowego startera, masz ustalony pierwszy miesięczny bezpłatny okres aktywności taryfy + rok na odbieranie połączeń. Dzień początku okresu rozliczeniowego to dzień pierwszej aktywacji numeru na tej taryfie. Przykład: jeśli aktywowałeś taryfę 20go dnia miesiąca, to do 19go masz spełnić warunki nienaliczenia 3-złotowej daniny za brak aktywności.

2. Nie słuchaj konsultantów, bo pierdzielą głupoty. Przeczytaj punkt 1. Nieważne czy aktywujesz starter czy zmienisz ofertę na odNOWĘ, zasada jest ta sama.

3. Zmiana taryfy to fajny sposób na uniknięcie daniny, ale jest łatwiejszy sposób: zerowe saldo na koncie głównym lub zużywanie wykupionych pakietów w ramach taryfy (za wyjątkiem Stanu Darmowego).
Generalnie jeśli przed końcem okresu rozliczeniowego odNOWY zmienisz taryfę na inną i z niej powrócisz do odNOWY, włączysz nowy okres rozliczeniowy, licząc od dnia aktywacji taryfy (wróć do punktu 1).

4. Możesz, bezpłatnie RWK na tej taryfie możesz aktywować kodem lub w Play24 co 364 dni, a jeszcze szybciej RWK bez kodów zyskasz zasilając na tej taryfie konto za minimum 5 zł.

Re: Utrzymanie ważności starterów Play

Post:19 gru 2021, 20:47
autor: Bohann
Karlos20, dzięki za odpowiedzi.

Możesz rozwinąć 3 punkt? Chodzi mi o uniknięcie daniny za pomocą zerowego salda na koncie głównym, lub zużywanie wykupionych pakietów w ramach taryfy?

Re: Utrzymanie ważności starterów Play

Post:20 gru 2021, 07:43
autor: KC-KARLOS
Aby uniknąć daniny 3-złotowej, wystarczy w bieżącym okresie rozliczeniowym wydać minimum 1 gr z konta, zasilić konto, wykupić i zużywać pakiet minut / SMSów / GB. Ten dodatkowy miesiąc zawsze będzie dostępny, przy wyżej wymienionej aktywności konta. Natomiast gdy będziesz mieć aktywny Stan Darmowy i z niego korzystał lub ani razu nie wykorzystasz danej jednostki rozliczeniowej w okresie aktywnej taryfy, wówczas Play pobierze 3 zł, chyba, że masz 0,00 na saldzie (wtedy odłączą SD), to nic się nie stanie, lecz okres ważności konta przestanie się wydłużać (przy wykonaniu aktywności to 12 + 1 miesiąc liczone od pierwszego dnia ważności taryfy).