Strona 1 z 1

Jak sprawdzić do jakiej sieci nalezy numer?

Post:19 cze 2011, 23:35
autor: SACZI
Dotyczy numerów w Unii Europejskiej zarówno komórkowych jak i stacjonarnych.
Dla przykładu, Era ma taka stronkę:
http://download.t-mobile.pl/updir/?msisdn=

Post:20 cze 2011, 06:50
autor: remi89
Tutaj sprawdzisz tylko numery należące do polskich operatorów: http://www.wjakiejsieci.pl/

Post:20 cze 2011, 07:19
autor: Sig
W załączniku do pakietu 2000 minut w Tak Taku jest lista prefiksów T-Mobile w różnych krajach, na które ten pakiet działa. Nie wiem jak wygląda kwestia MNP, czy jeżeli taki numer w np. Niemczech jest przeniesiony, to czy jest traktowany jako T-Mobile po prefiksie, czy już nie.

Post:20 cze 2011, 11:44
autor: mkowalski
Sig pisze:W załączniku do pakietu 2000 minut w Tak Taku jest lista prefiksów T-Mobile w różnych krajach, na które ten pakiet działa. Nie wiem jak wygląda kwestia MNP, czy jeżeli taki numer w np. Niemczech jest przeniesiony, to czy jest traktowany jako T-Mobile po prefiksie, czy już nie.
Pakiety międzynarodowe są rozliczane tylko po prefiksie. Jeśli ktoś w Niemczech miał początkowo numer w T-Mobile, a potem przeniósł go do O2, to możemy używać minut z pakietu.

W drugą stronę nie działa - jeśli numer z O2 przeniósł do T-Mobile, nie możemy korzystać z minut w tym pakiecie.

Post:20 cze 2011, 12:52
autor: rogmaniek
mkowalski pisze:Pakiety międzynarodowe są rozliczane tylko po prefiksie. Jeśli ktoś w Niemczech miał początkowo numer w T-Mobile, a potem przeniósł go do O2, to możemy używać minut z pakietu..

Ale ciekawa informacja :wink: Dziwne, że jest to tak skonstruowane. Moim zdaniem nie dokońca fair. Bo ten, który wie, że oferta TM nie jest korzystna, tzn. teuer ;-), przenosi numer do O2 :smt042 Wie przy okazji, że np. znajomy uwiązany umową z TM, będzie mógł dalej dzwonić powiedzmy taniej, w ramach pakietu wewnątrzsieciowego.
mkowalski pisze:W drugą stronę nie działa - jeśli numer z O2 przeniósł do T-Mobile, nie możemy korzystać z minut w tym pakiecie.
Dlaczego ktoś, kto zostaje Klientem tej sieci, ma na tym tracić, że zachował swój blue numer O2?

POZdrawiam.

Post:20 cze 2011, 12:59
autor: Pijo
rogmaniek, ograniczania techniczne.

Choc z drugiej strony widzę tu możliwości do nadużyć - generowanie sztucznego ruchu.

Post:20 cze 2011, 13:08
autor: rogmaniek
Pijo pisze:rogmaniek, ograniczania techniczne.
Tak sobie pomyślałem, że chodzi o to. Ale skoro w PL można... Pewnie kłania się znów "nowoczesność" systemów/aplikacji PTC, a może i oddziałów DT w innych krajach.
Pijo pisze:Choc z drugiej strony widzę tu możliwości do nadużyć - generowanie sztucznego ruchu.
Właśnie. Nie dość, że wyżej opisana kwestia nie jest sprawiedliwa dla Klientów, to jeszcze inni mają pole do kombinowania, ech...

POZdrawiam.

Post:20 cze 2011, 13:14
autor: Pijo
"nowoczesność" systemów/aplikacji PTC,
Moim zdaniem, tu nie o to chodzi . Odwrócmy sytuację , tak samo operatorzy niemieccy nie mają dostępu do danych numerów przeniesionych w Polsce. I też gdyby tam powstała taka usługa rozliczanie odbywałoby się po prefiksach. Nie ma znaczenia czy to DT czy Voda czy Orange/FT.

Post:20 cze 2011, 13:22
autor: rogmaniek
Pijo pisze:Moim zdaniem, tu nie o to chodzi . Odwrócmy sytuację , tak samo operatorzy niemieccy nie mają dostępu do danych numerów przeniesionych w Polsce. I też gdyby tam powstała taka usługa rozliczanie odbywałoby się po prefiksach. Nie ma znaczenia czy to DT czy Voda czy Orange/FT.
Może masz rację. Ale nie chcę mi się wierzyć, skoro chodzi tylko o bazę numerów DT. Chyba wiedzą, że dany numer został przeniesiony z ich sieci, czyli TM DE, do O2 czy Vodafone lub E-Plus?! I w drugą stronę tym bardziej :wink: I wprowadzić odpowiednie zmiany do aplikacji/systemów DT w PL.

POZdrawiam.

Post:20 cze 2011, 13:47
autor: mkowalski
Podobną sytuację można zauważyć dla polskich VoIP-ów i połączeń do Play - biorą pod uwagę tylko prefiks. Nie ma znaczenia, że numer został przeniesiony do W3. Ale w drugą stronę to też działa - numer z W3 można przenieść do Play, a VoIP będzie rozliczał go po stawce do W3.

Post:20 cze 2011, 14:00
autor: Pijo
mkowalski pisze:Podobną sytuację można zauważyć dla polskich VoIP-ów i połączeń do Play - biorą pod uwagę tylko prefiks. Nie ma znaczenia, że numer został przeniesiony do W3. Ale w drugą stronę to też działa - numer z W3 można przenieść do Play, a VoIP będzie rozliczał go po stawce do W3.
Tak jest. Ale słyszałem opinie, że niektórezy polscy operatorzy VOIP rozliczają prawidłowo -tzn. numer z W3 przensiesiony do Play rozliczają tak jak do Play. Pytanie; czy ktoś mógłby podać takiego operatora?

Czy baza numerów przeniesionych jest dostępna dla operatorów stacjonarnych i VOIP ?

Mam stacjonarkę w MNI Telecom ( nie WRL, nie PREFIX) - i dzwoniąc na prefix 602, który jest w Play liczy jak za połaczenia do Ery i na bilingu skróconym widoczne to jest jak połączenia do PTC.


Czy dzwoniąc z stacjonarki w TP macie podobnie jak ja czy w TP prawidłowo rozpoznaje Wam sieć w które znajduje się teraz numer ?

Post:20 cze 2011, 14:29
autor: mkowalski
Pijo pisze:Czy baza numerów przeniesionych jest dostępna dla operatorów stacjonarnych i VOIP ?
Oczywiście że tak. Skoro sam możesz sprawdzić w internecie do jakiej sieci należy dany numer, to czemu operator VoIP nie mógłby tego zrobić?